Binge Eating Disorder

Hoi meiden. ik maak even een topic aan omdat ik me echt geen raad meer weet.
Ik heb elke dag een enorme eetbui, de hele dag door eet ik en eet ik, en koop ik eten. ik had hier over opgezocht en daar kwam ik dus uit dat dat Binge Eating Disorder kan zijn, een ‘verslaving’ aan eten. Ik ben opzich niet dik, ik heb een gezond gewicht al wil ik wel kilo’s er vanaf. maar het gaat steeds niet. Ik had er al over gepraat met n’n pa alleen die zei dat ik dat zelf onder controle heb, dat iswel zo maar, ik weet niet hoe ik mezelf onder controle houd. elke dag sta ik op met: vandaag ga ik afvallen. en smiddags of savonds ga ik eten… ik baal hier van want als ik zo door ga ben ik dus wel te dik. dus ik moet stoppen voordat het echt te laat is, alleen ik zou niet weten hoe :frowning_face:

Iemand tips? x

Oh wat balen zeg! Ik denk dat je bij jezelf moet gaan nadenken. “Waarom doe ik dit?”. Waarom ga je eigenlijk eten? Verveel je je? Vind je het lekker? Lust je geen gezonde dingen?

Het klinkt misschien raar, maar dit helpt wel. Als je écht gezonder wil zijn en wilt afvallen, waarom zou je dan juist heel veel ongezonde dingen gaan eten? Die troep heeft je lichaam toch helemaal niet nodig? En vergis je niet; gezond eten kan ook heel erg lekker zijn!

Het klinkt misschien raar maar ik heb dit ook een periode gehad. Ik ben toen ook op binge eating disorder gestuit en het klonk ook allemaal heel herkenbaar, maar ik vond het raar om te denken dat ik echt een eetstoornis zou hebben. Toen heb ik een maand of 2 in een dip gezeten en het is misschien raar maar toen ging het geleidelijk over…

Hier heb je vast niks aan maar is dit altijd al zo geweest of zit je nu toevallig in een stressvolle periode waardoor je meer gaat eten?

Zo niet dan zou ik met je ouders praten over hulp.

Ik heb ook iets soortgelijks (gehad), maar dan niet zo heftig.
Elke dag besloot ik weer om af te gaan vallen, maar ik kocht weer wat lekkers, nam weer iets lekkers van vriendinnen aan, zag thuis lekker eten…

Nu heb ik al mijn contant geld en mijn pinpas in een kistje gedaan en dit heb bovenop een hoge kast gezet, in mijn mobiel genoteerd waar het staat voor als ik het vergeet. Ook heb ik aan mijn ouders gevraagd de ongezonde dingen die zij in huis halen, op een plek te leggen waar ik nauwelijks kom.

Het lukt me nu al 3 dagen, en ik ben niet van plan om op te geven.

Ik denk dat dit niet zo makkelijk zelf op te lossen is eigenlijk. Net als anorexia en boulimia, is dit gewoon een serieuze eetstoornis. Het is niet zomaar af en toe een eetbui hebben of teveel snoepen, je hebt elke dag enorme eetbuien waarbij je weet ik veel hoeveel calorieën naar binnen werkt. Ik denk dat je het beste een keer een afspraak bij een psycholoog kunt maken, zodat je uit kunt zoeken waar die eetbuien vandaan komen. Dan kun je de oorzaak van het probleem aanpakken, en kom je hopelijk van je eetbuien af!

[quote author=LoveDreamLive link=topic=266507.msg272124348#msg272124348 date=1363892467]
Oh wat balen zeg! Ik denk dat je bij jezelf moet gaan nadenken. “Waarom doe ik dit?”. Waarom ga je eigenlijk eten? Verveel je je? Vind je het lekker? Lust je geen gezonde dingen?

Het klinkt misschien raar, maar dit helpt wel. Als je écht gezonder wil zijn en wilt afvallen, waarom zou je dan juist heel veel ongezonde dingen gaan eten? Die troep heeft je lichaam toch helemaal niet nodig? En vergis je niet; gezond eten kan ook heel erg lekker zijn!
[/quote

Ik denk dat ik eet nja op t begin omdat ik dan trek heb, en dan eet ik een boterham… en daarna denk ik: okee… ik begin morgen wel ik ga eten :slightly_smiling_face: dit heb ik vooral smiddag’s en s’avonds… :frowning_face:

Nou, ik heb altijd wel geprobeerd om af te vallen, al heel lang ben ik er mee bezig, elke keer was t k begin morgen wel maar toen was ik 12 en ja chips… maar dat was niet zo extreem als nu. Laatst was ik op een dieet, en toen heb ik een hele grote vreetbui gehad omdat ik zo weinig binnenkreeg. En toen bleef t heletijd… elke dag chocola, koekjes en broodjes en alles kopen. op school niet! altijd gezond maar altijd smiddags of savonds. en ik ga weer een afspraak maken met mijn psycholoog want ik ben zo bang ik wil dat t stopt.

Dat is idd handig! zal ik ook aan mijn ma vragen…

[quote author=Fabienne link=topic=266507.msg272124553#msg272124553 date=1363893186]

Ik denk heel erg dat het ook een verhaal is van de knop om hebben. Het klinkt gek maar ik had vroeger ook altijd dat ik dan 's ochtends heel goed begon, en als ik dan 's middags thuis kwam: ah joh ik begin morgen wel. En zo elke dag opnieuw.

Ik heb dit tot sinds kort nog gehad en heb afgelopen half jaar al wel weer 10 pogingen gedaan en telkens lukte het niet en nu is bij mij eindelijk de knop om, waarom weet ik niet.

Vroeger snapte ik ook nooit dat mensen zeiden ‘knop om’, maar nu snap ik het wel.
Je kan ook een diëtist opzoeken?

Ja… want ik wil graag weten WAAROM ik dit doe als ik toch wil afvallen. ik voel me ook veel beter als ik gezond eet of als ik een dag helemaal gezond eet! alleen toch ga ik eten en dan voel k me daarna rot… en dat weet ik, maar toch gebeurd het opnieuw en opnieuw, ben ook vrij onzeker…

jup, same. heb echt 3 maanden dit gehad, nu wordt het langzaam minder.

Maar… hoe zou ik dit moeten aanpakken dan? zou ik dan morgen afbouwen van 1800 kcal ofzo, of gelijk naar 1400\1500?

Was je veel aangekomen…?

Ik denk dat het veel zou helpen als je regelmatig eet (dus 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes op de dag, om de 2-3 uur) en even niet focust op afvallen. Door die beperkingen die je jezelf oplegt wil je alleen maar liever veel eten.
Ik ben ook herstellende van een eetstoornis en dit is het enige echte wat bij mij geholpen heeft om van de eetbuien af te komen!
Succes :slightly_smiling_face:

Hee! hoe moet je dan niet denken aan afvallen ? … ik bedoel… ik blijf er maar aandenken en ik had ookal bedacht dat ik me er niet op moest focussen maar geen idee hoe

Dat zal niet zo snel lukken inderdaad, bij mij is dat ook nooit echt weggegaan. Toch moet je jezelf aanleren om genoeg te eten en regelmatig ook! De denkwijze moet veranderen naar ‘ik wil afvallen’ naar ‘ik wil gezond leven’! Het is heel lastig en je moet het in kleine stappen doen. Ik zou je wel echt aanraden om hulp te zoeken als dit al een tijdje aan de gang is, het is heel lastig om zelf uit zon eetstoornis te komen(hoe graag je het ook wilt).

Ja ik weet natuurlijk ook niet of ik het heb maar het is in ieder geval niet goed, dus ik heb meteen mijn psycholoog ge emailt… hkwil wel een paar kilos eraf dus afslanken zou wel moeten :frowning_face:

Ik heb dit dus. Ben in therapie ervoor en weet hoe moeilijk het is. Ik schrik me dood als ik ga bereken wat ik allemaal gegeten heb en het rond de 10.000 + kcal zijn.

Ja ik ben er door aangekomen. Mijn psychiater zegt dat het gevoelens zijn die eruit willen komen, maar dat je onbewust dat niet wilt en ze terug gaat stoppen met eten. (Of dit kan alleen voor mij gelden, omdat het over mij gaat in therapie :p) Het is kut wanneer je probeert af te vallen.

Als je af en toe een vreetbui hebt, heb je niet gelijk binge eating disorder. Eigenlijk geloof ik bijna niet dat je het voor 3 maanden kan hebben, het is een zelfde soort ziekte als anorexia en boulimia en dat kan je ook niet voor 3 maanden hebben, daar leef je echt langere tijd mee, het is bijna chronisch.

Nee oke tuurlijk! ik weet t ook niet alleen, ik heb t wel heel vaak en ik ben bang dat t begint te komen snap je? ik wil dat niet en ik wil er tegen in gaan voor het te laat is. en ja ik wil afvallen en daarom is dat zo rot. ik ga ook m’n eetlijstje beetje aanpassen en meer grotere maaltijden eten, en ik hoop dat t lukt. en als ik trek krijgt ga ik snel water drinken!

@pinkpanter; ja ik a nu ook praten, ik weet niet wat de oorzaak hier van is… ik bedoel… ik wil t wel echt… alleen de motivatie is er niet en hoegoed ik t ook probeer … k koop kei veel eten en ga dan eten bah.