bindingsangt of wat is er met hem?

m

Ik herken me zo in die jongen. Ik liet het ook altijd van jongens’ kant komen alleen dan gebeurde er wat! En als die jongen dan vroeg wanneer we iets af gingen spreken dan ontweek ik zijn vraag een beetje of zei ik dat ik het druk had. Maar we smsten dan wel heel veel en msn ook… dus ik liet m wel merken dat ik m leuk vond.

En als die jongen dan een tijdje niks van zich liet horen dan begon ik naar hem te smsen omdat ik hem zo miste (net als dit wat jij zei: “maargoed ik heb even ene tijdje niks van me laten horen en ja hoor ik kreeg een smsje van hem en hij begon tegen mij aan te praten”.)
Dus ik denk wel dat hij je mist.
Maar het probleem bij mij was dat ik afspreken ook al een grote stap vond! Ookal vond ik hem vet leuk!
Dus ik denk dat je gewoon maar moet voorstellen om na school even ergens in de stad af te spreken en eventjes iets te gaan drinken (en dan niet ergens waar veel bekenden ook vaak zijn) en niet direct bij iemand thuis! dat was voor mij iig zo.

Ik merk heel vaak dat meiden het excuus ‘hij is verlegen’ gebruiken terwijl het in werkelijkheid een geval is van: ‘he’s just not that into you’.

Lees nu zelf eens je post na:
Het moet altijd van een kant komen
Hij zegt dat hij je gaat smsen maar hij doet het niet
Als je iemand leuk vindt, maak je inderdaad tijd vrij. Daar heb je gelijk in en hij doet het niet.

Conclusie: hij is niet verlegen, heeft geen bindingsangst, maar weet waarschijnlijk niet goed of hij je wel leuk vindt. (Of leuk genoeg voor een relatie.)

Edit: dat van hierboven kan natuurlijk ook. Probeer nog eens voor te stellen of hij wat wil gaan doen en als het lukt kan je hem beter leren kennen. Lukt het niet, dan heb je ook je antwoord.

aan de reactie van Pouire + Brod heb je wel wat he?:slightly_smiling_face:

waarschijnlijk durft ie niet af te spreken omdat hij bang is dat hij het dan verpest ofzo

Hmm ik herken mezelf er wel in SORRY! haha
maar zie ik heb dit heel vaak zelf gehad, maar ik wil geen relatie; waarom niet? omdat ik geen zin in ‘dat gedoe’ (klinkt negatief) heb, of bindingsangst (smoesjes genoeg!) maar wat er echt achter zit ik durf me zelf niet kwetsbaar op te stellen, me niet bloot/open te geven aan iemand die ik nauwelijks ken; waarom niet? omdat ik bang ben om gekwetst te worden… maar goed, nu ben ik wel een meisje en hij niet, maar ik heb gewooon een schop onder mijn kont nodig, en hij waarschijnlijk ook! maar klopt wat Pouire zegt; gewoon met zijn tweetjes, niet bij iemand thuis meteen, tsjah de stad dat is ook zo’n antieke eentje, precies dan kom je iedereen tegen die je niet tegen komt, dus misschien een parkje ofzo? of gewoon in de aula op een rustig plekje, en dan niet verwachten dat ie wil zoenen, want dat zou die denk ik niet zo snel doen op schoool. haha ik hoop dat je er wat aan hebt! veel succes meisje!

^waar jij last van hebt is waarschijnlijk wel bindingsangst hoor. Het is een modewoord dat veel te rap in de mond wordt genomen omdat het een makkelijk excuus is, maar vanaf je bang bent om gekwetst te worden en daarom niet volledig voor iemand kan gaan heb je een probleem.

Als hij na het voorstel om ergens af te spreken (dus niet thuis maar bijv. ergens op een bankdje ofzo) nog steeds zegt dat hij het niet weet
Moet je hem gewoon even met rust laten, als hij je echt leuk vindt gaat hij je missen (dat was bij mij zo) en spreekt hij je weer aan!

(Houd je ons op de hoogte? (: )

Dat precies ja. Ik zou niks meer van me laten horen. Als hij je echt leuk vindt komt ie wel achter je aan.

m

Dat hij weet dat je hem een leuke jongen vindt, spreekt net in je nadeel. Hij weet het, dus er is geen reden waarom hij er niet voor zou uitkomen dat hij jou ook leuk vindt.

Ik weet het niet hoor, ikzelf heb een hekel aan wachten en neem zelf het heft in handen, maar als jij er tegen kan is er geen probleem natuurlijk.

oh shit ik heb een probleem ik heb ook bindingsangst
ik wil echt geen relatie meer idd al dat gezeik en gekwetst worden…:S
ga je echt kapot aan en ook als je vader je uitscheld bijv.

Hij kan je ook wel leuk vinden. Maar sommige jongens doen precies hetzelfde en dan vinden ze je op zich wel leuk, maar niet leuk genoeg voor een relatie. En is het gewoon makkelijk om af en toe even iemand te hebben, maar niet vast.

Maar ik zou gewoon niks meer laten weten over afspreken, als hij je echt leuk vindt, maakt hij er heus wel werk van om ervoor te zorgen dat er een afspraak komt.

Als er over een week nog geen afspraak is, kan je het altijd nog een beetje door laten schemeren of je neemt dan zelf heft in handen en maakt een afspraak die nagekomen wordt.