Bindingsangst?

Er is een jongen die verliefd op me is en ik vind hem ook wel leuk maar morgen wil hij afspreken en ik weet byna zeker dat ie me weer gaat zoenen.
Maar myn probleem is; als het echt serieus begint te worden met een jongen dan haak ik af.
Een vriendin van me zei dat het bindingsangst zou kunnen zyn, maar hoe kom je er overheen?
Iemand tips/ervaringen?

x

Nou ik had een jongen die ik écht leuk vind [s]dan praat ik over anderhalf jaar terug :][/], en die had bindingsangst. Nu heeft ie een vriendin, al 9 maanden. Hij had eerst heel lang met haar gedate, en langzaam maar zeker, nam de angst af. Denk ook naarmate je ouder word, dat je vastigheid wilt. Het is in ieder geval heel vervelend voor de jongen/meisje, die gek op je is. Ga eens bij jezelf na waarom je dan afhaakt, en wat je wilt. Ik heb geen super tips voor je, misschien kan je op het internet zoeken naar bindingsangst?

& je bent nog maar 14? :]

Ik dacht eerst ook dat ik bindingsangst had, maar ik ben gewoon heeeeeel kieskeurig.

Ik heb ook niet echt tips voor je om van je bindingsangst af te komen. Maar ik denk dat je ook nog wel jong bent om echt die angst te hebben. Bindingsangst heeft echt te maken met een hele vaste relatie, die je nu toch nog niet aan zal gaan op deze leeftijd.
Mischien vond je die jongens die je hebt gehad gewoon niet leuk genoeg om er echt iets mee te beginnen?
Ik zal gewoon afspreken, en als je wil zoenen dat ook gewoon doen. gewoon een beetje afwachten met wat er gaat komen. succes!

Heel herkenbaar! Ik heb het zelf ook.
Ik haakte eerst ook heel snel weer af, dan was het na een maandje al weer uit. Ik ging altijd twijfels krijgen en ging me echt rot voelen. Daar werd ik echt gek van en dacht dat ik beter voorlopig niet meer met jongens kon omgaan want dan kwets ik ze alleen maar.

Gelukkig heb ik nu een hele lieve jongen gevonden die daar begrip voor heeft. Het is niet altijd makkelijk geweest, maar door met de jongen veel te communiceren en meteen aan te geven als je weer twijfelt. Als je de goede jongen gevonden hebt, dan houd hij daar echt wel rekening mee.

Het is wel na een paar keer dat de jongen het kan gaan opgeven, het is voor hem ook niet leuk. Dat heb ik ook gehad, hij ging weer verder met zijn leven. Dat ging goed totdat ik besefte wat ik miste ben ik weer met hem gaan praten en nu gaat het echt al veel beter, nog geen twijfels meer gehad. Ik voel me nu beter bij hem en hij ook bij mij.

Het maakt voor mij ook verschil uit als ik alleen met hem ben of met een groep. Als ik bij hem ben, voel ik me veel gemakkelijker dan bij een groep. Dat vind ik dan wel raar. Daar zijn we op dit moment ook aan het werken, zorgen dat het in het openbaar gemakkelijker word voor mij.

Misschien is het ook goed om eens met een psycholoog te gaan praten. Zo kun je uitvinden wat je precies dwarszit en wat je kunt doen.

Heel veel succes! Als je nog iets wilt weten vraag het maar.

herkenbaar, heb er zelf ook last van.

net zoals ik snel verveeld raak xd.
een jongen moet voor mij echt moeilijk zijn, een uitdaging en het is ook beter als ik hem leuker vind dan hij mij want als iemand mij leuker vind dan ik hem nou, dan haak ik af :stuck_out_tongue:.

en nu ben ik ‘bezig’ met een jongen en die is echt best moeilijk maar hij komt vrijdag weer dus… :grinning:

dat was het meest onlogische verhaal ever.

ik heb dat denk ik ook, altijd als ik een jongen leuk vind durf ik er niet mee te zoenen op de 1 of andere manier… maar het komt wel goed met ons :stuck_out_tongue:

Heeee.
Ik herken het ook in de jongen die ik erg leuk vind, zijn vriend kwam vorige week naar mij toe en zei dat die jongen die ik leuk vind, mij ook leuk vind, ik was helemaal blij, iedereen zei het. Nou afgelopen maandag praat hij uit zichzelf tegen mij, en zei dat ik dat verhaal niet moet geloven, maar ondertussen loopt hij wel steeds naar mij te kijken en alles te doen zodat ik bij hem in de buurt kom, ik snap dus helemaal niets meer van die jongen. :stuck_out_tongue:
Maar goed, je moet gewoon proberen rustig aan te doen… :wink:

X…

hahaha, een vriend van mij zegt dat ik wel bindingangst heb, maar volgens mij ben ik inderdaad ook gewoon heeel kieskeurig.

dat denk ik ook wel eens bij mezelf, maar ben er sinds kort achterd at ik echt bindingsangst heb