Bindingsangst

Ik heb dus inmiddels bijna 5,5 jaar een vriend. Maar hij wilt nog niet samenwonen. Het gaat niet echt om of het financieel lukt maar meer omdat hij me dan elke dag ziet. Ik ben nu net 20 en hij 21, ik vind zelf echt dat het een leuke leeftijd is om samen te gaan wonen. Vooral omdat we bijna 5,5 jaar samen zijn. Nu vind ie dat ik hem te veel push omdat ik iedere keer als k een huis te koop of te huur zie staan zeg: oh hee kijk is dat niet iets voor ons? Of: verlang jij er ook niet ontzettend naar om samen t huis uit te gaan?

Dus push ik 'm idd te veel of heeft hij misschien bindingsangst?

Ja natuurlijk push je hem te veel. Als hij heeft aangegeven dat hij er (nog) niet klaar voor is, en jij blijft er maar over doorgaan, dan snap ik wel dat hij er gek van wordt. Zoiets moet je gewoon maar respecteren. Samenwonen kan nou eenmaal niet in je eentje, dus zul je er allebei een goed gevoel bij moeten hebben.

Misschien heeft hij wel bindingsangst. Heeft hij in die 5,5 jaar afstandelijk gedaan en lang gewacht je mee naar huis te nemen?
Maar misschien is hij er ook nog niet helemaal klaar voor omdat je dan 24 uur bij elkaar bent, en dat hij dat nog niet echt wil. Praat er gewoon even over met hem wat hem tegenhoud ed.

precies dit.

wacht maar gewoon tot hij het zelf voorstelt, kennelijk wil hij het gewoon nog niet dan moet je er ook niet steeds over beginnen want dat wekt dan irritaties bij hem op.

:sunglasses:

Ik vind deze leeftijd helemaal geen geschikte leeftijd.
Studeren, bijbaan, uitgaan, allemaal dingen die niet meer kunnen als je vaste lasten hebt.
5,5 jaar samen zijn zegt niks over het feit dat het tijd is om samen te gaan wonen.
Veel stellen die ik ken, waren ook 5,5 jaar samen, sinds hun 16e. Tegen de tijd dat ze op hun 21e wilden samen wonen ging het uit.
Ik vind het dus niet zo gek dat hij nog niet wilt. Je moet nu nog genieten van je vrijheid, ondanks dat je elkaar hebt.
Ik ben zelf 22 en wil voorlopig nog niet samenwonen.

Misschien speelt voor hem ook mee dat hij nog naar school gaat? Mijn vriend wil wel het huis uit, maar pas ná zijn studie. Omdat dan alle chaos een beetje over is zeg maar.

-