Bindingsangst

heee k heb echt een probleem en hoop op advies :grinning:
ben zestien en heb nog nooit gezoend wel al iets van vijf keer de kans voor gehad… maar zorgde altijd wel dat het niet gebeurde
waarom? weet k niet

als k een jongen ontmoette op een feestje ofzo hadden wel leuk gepraat en kregen we elkaar op msn na een week wou die gene afspreken maar dan kwam er iets tussen waardoor het een week later zou worden… huppaa k wil niet meer… k snap ook niet zo goed waarom
k was altijd heel onzeker terwijl k altijd wel hoorde van je ziet er leuuuuuuk uit… maar door meisjes van weet k niet waar allemaal dede wel is naar… daaruit komt het voort… hierdoor durfde k ook wel s niet af te srpeken… hoe vaak zon jonge ook zij van je bent leuk

nu vind k een jongen leuk en hij mij erg leuk
maar al een week weet k echt niet meer wat k voel.
heb het gevoel dat k gewoon niks met iemand kan hebben

als iemand te dicht bij kom ren k weg
zo irritant en k weet dus niet waarom

zoiets gaat niet vanzelf over, je moet het langszaam opbouwen.
Neem eerste stappen om er vanaf te komen, pak dan bijv zn hand vast als jullie samen zijn. Maar wat het meeste helpt is toch echt wel met een pshycholoog praten. Heb ik ook gedaan en het helpt echt.
Dan kom je dr achter dat het eigenlijk een beetje raar was.

het is ook niet de bedoeling dat je meteen iets voelt!
je moet er energie insteken en echt afspreken met die jongen, na een tijdje komen die gevoelens vanzelf.

ik had laatst net hetzelfde, ik dacht dat ik nooit echt verliefd zou kunnen worden, en dat jongens nooit op mij verliefd zouden kunnen worden (complimentjes van jongens, zijn de enige die je moet geloven.Meiden zijn jaloers!) , maar het is toch wel gebeurd.

Heb vertrouwen in jezelf en leer die jongen gewoon kennen!

ja dat heb ik ook
ik heb met zo n 5 of 6 jongens die ik leuk vond de kans gehad om met ze te zoenen , en met de helft om er wat mee te krijgen en dat is er nooit van gekomen …

Volgens mij heb ik het ook. Als iemand dan zegt dat ie me leuk vind, haak ik af. (Ookal vind ik die jongen ook harstikke leuk).

Ik heb dat ook. Ik had het een tijdje terug heel erg zelfs :slightly_smiling_face: soms zo erg dat ik moest kotsen als ik bij een leuke jongen in de buurt kwam Een keer ben ik bijna gezoend door een hele lieve jongen die me thuisbracht, maar toen draaide ik mijn hoofd weg, en heb de rest van de avond spijt gehad.
Die spijtgevoelens achteraf heb ik heeeel vaak gehad, gewoon omdat mijn lichaam niet goed reageerde op wat mijn hoofd wilde.

Maar nu heb ik een heeeele leuke jongen ontmoet op vakantie, en we hebben nog steeds contact via msn/sms. Bij hem voelde ik me ook heel anders dan bij andere jongens, op mijn gemak.
Kon goed met hem lachen, maar ook praten, hij toonde interesse, ik reageerde daar positief op, en nu blijkt hij me toch wel leuk te vinden.
Wie weet wat daar nog uit komt?
Uiteindelijk komt het wel goed, zelfs bij mij :slightly_smiling_face:
Oefening baart kunst…