Bindingsangst?

Hee meiden,
Ik zal proberen mijn verhaal uit te leggen…

Constant als ik met een jongen whatsapp en we beginnen elkaar leuk te vinden, dan is het nog leuk. Maar zodra we gaan afspreken, klap ik altijd dicht & zeg ik vaak niet veel meer, en ik geef ik vaak de indruk dat ik hem niet leuk vind.

Hierdoor verpest ik het vaak…

Ook als een jongen teveel wilt doen, bijvoorbeeld me mee uit eten nemen, dan klap ik al dicht en zoek ik overal een uitweg om niet uiteten te hoeven gaan, sowieso omdat ik me heel ongemakkelijk voel als ik moet eten in het openbaar maar ook omdat ik mezelf het niet gun om me mee uit eten te laat nemen denk ik.

Vandaag had ik bijvoorbeeld ook een date, we zijn eerst naar bioscoop gegaan, toen ging het nog goed en was het redelijk gezellig. Daarna zouden we naar de euromast gaan maar ik heb hele erge hoogtevrees dus ik zag er al redelijk tegenop en we zouden daar ook eten dus dat maakte het nog erger.

We waren daar en jahoor, ik werd enorm misselijk, duizelig kreeg een trilaanval… Hij had eten besteld, maar ik trok het niet meer want kreeg het ook benaud, dus heb ik gevraagd of hij het wil annuleren, en zei dat ik naar huis toe wou.

Telkens faal ik, en stel ik mensen teleur, ook kan ik mensen niet snel afwijzen en hou ze dan aan het lijntje, ergens wil ik heel graag een relatie, en alles. Maar zodra iets te dicht bij kom, probeer ik op een of andere manier alles af te zeggen…

Hebben jullie tips? Of ideeën wat het zou kunnen zijn of hoe het zou komen?

x

Dit is heel herkenbaar voor mij. Ik vond het ook altijd leuk met jongens, totdat ze dichtbij kwamen, dan haakte ik af. Ik heb helaas geen tips voor je, wat ik heb gedaan is: alleen iets afspreken met een jongen die je écht leuk vindt en niet zomaar met iemand wat afspreken (wat ik dus deed).

Dat doe ik dus ook vaak, ik heb nu redelijk de rem erop gezet haha… Alleen als ik iemand dan echt leuk vind, ga ik weer twijfelen en alles. En dan komt het uiteindelijk nog op niks uit :dry:

De rem erop zetten heeft bij mij ook gewerkt. Even alleen focussen op vriendinnen, school, familie etc… Misschien als je iemand dan weer leuk vindt en jullie gaan daten dat jullie iets kunnen gaan drinken, dat lijkt me minder ‘zwaar’ dan uiteten.

Oei, dat is inderdaad wel vervelend. Had je hem wel verteld dat je hoogtevrees hebt voordat jullie naar de Euromast gingen? Want misschien was het voor jou beter geweest om in een normaal restaurant te eten en ging de date dan wel goed

Ja ik heb het verteld, maar hij wou er toch naar toe…

Dan kan je er helemaal niets aan doen, je moet je niet schuldig voelen omdat je hem misschien heb teleurgesteld want dat is dan toch echt z’n eigen schuld

Je zegt zelf al dat je het misschien jezelf niet gunt. Het is belangrijk dat je beseft dat jij het waard bent voor een jongen om moeite voor te doen! Als ze je niet leuk vonden, hadden ze je niet uit gevraagd. Je moet eerst jezelf waarderen, zodat je dat jongens ook kunt laten doen.
Dat van de Euromast vind ik wel raar trouwens, als hij wéét dat je hoogtevrees hebt…
Liefs xxx

Ik ben er ook hard aan het werken bij me therapeut, al jaren vecht ik tegen me onzekerheid en dat ik mezelf niet gun om hier op de wereld te zijn… Maar toch dat ik ergens dat als k een relatie zou krijgen daar meer steun op kon bouwen, omdat ik ook niet veel vrienden en alles heb waardoor ik me vaak alleen voel. Maar goed het klopt vaak de zin ‘’ je moet eerst van jezelf houden voordat er iemand anders van je kan houden ‘’

En dat is verdomd moeilijk… :bored:

Inderdaad een beetje vreemd, dat hij naar de Euromast wil als hij weet dat je hoogtevrees hebt…

Ik heb het wel een paar keer gezegt, dat ik mega hoogtevrees enzo heb, maar toch wou die erheen, snap het ook niet -,-

awh erg vervelend, spreek de volgende keer anders alleen af om naar de bios te gaan en niet nog uiteten of iets anders te doen waar je tegenop zit

Ik weet niet of ik hem nog wel onder ogen durf te komen. Toen ik wegging deed hij heel afstandelijk. En ik zag duidelijk dat ik het verpest had.

Maar als hij vindt dat jij het zogenaamd verpest hebt omdat je hoogtevrees hebt, dan is het echt een sukkel! Je verdient beter dan zo iemand!

Hij zei dat ik hem de indruk gaf dat ik hem niet leuk vond, maar ik voelde me gewoon echt mega beroerd, dan kan je toch niet meer vrolijk, gezellig lopen doen. En ik ben al mega verlegen en alles, en dan dit er ook nog bij…

Ik begrijp je echt helemaal…

:bored:

Heb je daarna nog iets van hem gehoord?

Niet echt, naja hij denkt nu constant dat ik hem niet meer wil enzo, ik snap erniet veel meer van en het geeft me alleen maar stres… :hammer: