Bindingsangst?

Inmiddels ben ik 17 jaar en ik heb nog nooit een relatie gehad.
Het is niet zo dat ik dit erg vind, maar ik ben bang dat ik nooit een relatie aan zal kunnen gaan.

Als ik een jongen niet kan krijgen vind ik hem interessant, maar als hij daarna wel in bereik voor mij ligt en hij begint mij leuk te vinden wordt ik misselijk en krijg ik het benauwd.
Ik ben gewoon bang om mijn vrijheid op te geven, dat je niet meer met andere jongens kunt ‘ouwehoeren’ en dat je gewoon bezet bent. Maar natuurlijk wil ik wel ooit een relatie hebben en daarom ben ik dus bang dat dit me nooit zal lukken.

Hebben misschien meer hier een probleem mee en wat denken jullie dat ik er aan kan doen?

Mmm misschien als je een relatie krijgt kan je het tegen hem zeggen misschien ! Dus praat met elkaar. Maar neem ook de tijd om de relatie op te bouwen! En anders misschien naar psycholoog? X

Je hebt nog niet de jongen gevonden die je echt leuk vind en waar je verliefd op kan worden!
Het heeft tijd nodig, maar uiteindelijk komt het vanzelf. (:

Je moet in eerste instantie afstappen van het gevoel dat je dan ‘je vrijheid kwijt bent’, want dat is echt niet zo.

Ik herken deze dingen. Maar ik denk niet dat ik bindingsangst heb, weet niet of jij het hebt… oke zie dit maar als een upje :flushed:

Je bent ook nog hartstikke jong! Je merkt het snel genoeg op het moment dat je echt een hele leuke jongen tegenkomt, dan is dat nare gevoel vanzelf weg (;

misschien ben je er nog niet klaar voor?