Bindingsangst

Mijn reactie op: http://www.girlscene.nl/p/4120/mijn_vriend_heeft_bindingsangst

‘Ik ben bezig met een hele leuke jongen die ik ken via mn werk. Alleen toen hij na een aantal dagen opeens zei: ‘Weet je dat ik nog nooit zo snel een meisje leuk vond?’ en ‘Hey lieverd van me’; kreeg ik opeens een heel raar gevoel in mn buik. Ik vind hem echt superleuk en hij is ontzettend lief; maar het gevoel dat hij me ‘claimt’ (lieverd van ME), is gewoon echt ‘beangstigend’. Toen ik dit artikel terug zocht; en las, moest ik letterlijk huilen. Gewoon omdat het allemaal zo herkenbaar is. Hij zegt ook vaker van ‘het gaat goed tussen ons he?’. En dan denk ik; shit, gaat het eigenlijk wel zo goed? Ik weet helemaal niet wat ik wil of voel.’

Ik ben iemand die eigenlijk geen moeite heeft met n beetje flirten en gezellig kletsen met een jongen; maar zodra ik het gevoel begin te krijgen dat het serieus (/serieuzer) wordt, krijg ik angst. Ik krijg een naar gevoel in mn buik en word zelfs een beetje misselijk.

Ik heb dit al eens eerder gehad. Ik vond een jongen helemaal geweldig, ik was tot over mn oren verliefd; kon nergens anders aan denken. Maar toen ik erachter kwam dat hij mij ook leuk vond, en me super lieve berichtjes ging sturen; schrok ik. Ik weet niet waarom; dit was namelijk precies wat ik al die tijd had gewild. Eindelijk gaf hij me aandacht, en hoe! Maar ik was zo bang dat ik niet aan zijn verwachtingen kon voldoen, en ik weet niet waar ik nog allemaal bang voor was; dat ik alle berichten heb verwijderd; hem heb unfollowed op twitter, unfriend op facebook & zn nummer gedelete. Ik reageerde ook niet meer op zijn berichten. Op twitter las ik hoe hij na een aantal dagen tevergeefs mij te pakken had proberen te krijgen, hij op een gegeven moment tweette: ‘Wat een kutwijf, had nooit voor je moeten vallen. #belazerd’. Wauw, dat deed pijn. Pas een jaar later durfde ik sorry te zeggen. Ik schaamde me zo voor mijn gedrag. Ik had hem echt gekwetst.

Nu ben ik zo bang, dat dit met deze jongen ook gaat gebeuren. Het gaat gewoon allemaal zo snel. Ik ken hem pas een paar dagen (via mn werk dus (vakken vullen haha)). En nu al noemt hij me op whatsapp constant ‘schat’ ‘lieverd (van me)’ etc. En dat terwijl ik nog niet eens wat met hem heb afgesproken. Maar aan de andere kant is hij ook echt super lief, tijdens de les stuurt hij opeens: ‘je bent zo leuk :$’ en zegt vaak dat hij aan me denkt.

Ik weet nu echt niet goed wat ik ermee aan moet. Ik moest het in ieder geval even van me afschrijven. Het lucht wel op, moet ik zeggen.

Als iemand tips heeft, of hetzelfde (heeft) mee(ge)maakt, of gewoon iets erover kwijt wil; heel graag!

Liefs,
Pam

Ik heb het zelf nooit meegemaakt, dus ik kan het me niet helemaal voorstellen. Maar het lijkt me wel een moeilijke situatie. Je vind iemand super leuk maar je kan als het ware niet met je gevoel omgaan omdat het ook beangstigend is.

Ik denk dat het enige misschien is, dat je rustig aan moet doen met deze jongen. Misschien als het niet te snel voor je gaat, dat je het minder beangstigend vindt. Ik denk dat je het ook met hem moet bespreken, zodat jij niet teveel het gevoel krijgt dat hij je claimt.

Dankjewel voor je lieve reactie. Ik wil het aan de ene kant wel tegen hem zeggen, maar aan de andere kant durf ik dat niet zo goed. Ik ben bang dat hij het raar vindt, of het niet begrijpt. Ik ga volgende week waarschijnlijk met hem afspreken, ik hoop dat het dan goed voelt; en ik het hem durf te zeggen.
Bedankt voor je tips in ieder geval :relieved:

Dit.

Dit klinkt écht zo herkenbaar!!
Ik heb 3 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt, ik vond een jongen super leuk, en ik moest hem gewoon hebben.
Maar hij had een vriendin, hij heeft het toen uitgemaakt en we hebben daarna gewoon erg veel geflirt met elkaar wat uitliep tot meer. Ik vond hem super leuk, en we hadden gewoon een super leuke tijd samen. Tot hij opeens zei dat hij me écht een leuk meisje vond en dat ik bij hem hoorde.
Euh? Say What?
Ik was helemaal verward, en ik betrapte me zelf er op dat ik heel erg op zoek ging naar irritatiepunten bij hem. En bij iedere keer als hij zei dat hij verder wilde, wilde ik juist zo min mogelijk.
Ik moest opeens niets meer van hem hebben, en heb heel lullig gedaan, en op een gegeven moment heb ik amper gereageerd op zijn berichten.
Daarna kreeg ik een berichtje van hem waarin hij zei dat beter vrienden konden blijven omdat we elkaar toch nooit zagen. Ik heb toen gereageerd dat dit inderdaad beter was. Ik heb hem alleen daarna nooit meer gesproken.
Paar maanden daarna kreeg ik opeens heel veel spijt, ik kon wel janken om wat ik had gedaan en voelde me ellendig. Ik heb er zeker 1 a 2 jaar mee gezeten. Ik ben nu 18 en heb nog geen relatie gehad. Ik wil jongens niet nog een keer kwetsen, dus ik houd het nu alleen bij flirten, afspreken oid. Maar een relatie, volgens mij ben ik er nooit klaar voor. :frowning:

Ik weet overigens nog steeds niet hoe het komt, maar het is echt een klote eigenschap…

Ik snap best dat je dat niet zo goed durft, maar ik denk dat dat wel het beste is voor jou! En als hij je echt ziet zitten, doet hij wel zijn best om te zorgen dat het voor jou ook goed voelt. :slightly_smiling_face:
Succes!

Wow, we hebben inderdaad vergelijkbare dingen meegemaakt! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Maar goed, dat maakt het voor ons beiden natuurlijk niet minder erg… ): Lief dat je reageerde in ieder geval, dankjewel <3

Ik heb echt precies hetzelfde, echt alles wat je zegt kan ik mezelf in vinden. Het is zo vervelend… ik heb het al een paar keer gehad en weet niet wat ik er aan kan doen!

Ik heb je advies opgevolgd, en het volgende tegen hem gezegd:

Het gaat allemaal nogal snel. Ik ken je nog niet zo lang. Ik vind je zeker een leuke jongen, maar ik ken je gewoon nog niet zo goed. Ik wil niet te hard van stapel lopen als je snapt wat ik bedoel.

Hij: Oh nee dat snap ik. Ik ben ook zeker niet zo dat we volgende week wat hebben of zo. xxxx

Ik: Nee klopt, dat dacht ik ook wel; maar laten we het gewoon rustig aan doen, okee?

Hij: Is goed xxxx :couplekiss_man_woman:

Hij vatte het dus eigenlijk heel goed op. Maar hij blijft maar van die ‘kus-smileys’ sturen, en xxxx. Dat vind ik aan de ene kant lief; maar aan de andere kant wil ik nu juist wat ruimte. Ik denk dat hij nu denkt van: ‘Ik moet extra lief zijn; zodat ze snapt dat ik haar echt leuk vind.’ Maar ik wil juist er eerst zelf achter komen wat ik precies vind…
Zucht… ):

Maar nogmaals dankjewel voor je tips! Ik hoop dat het uiteindelijk goed zal komen :relieved:

wow, nog iemand die weet hoe ik me voel! echt fijn om te weten dat we niet de enige zijn.
lief dat je reageerde, dankjewel!

Alles is eigenlijk al gezegd hier. Vooral rustig aandoen en bij jezelf nagaan wat je werkelijk wilt. En als je dat weet er echt voor gaan. Dat zal lastig zijn als je last hebt van bindingsangst, maar ik denk dat het een drempel is die je over moet (correct me if I’m wrong).

Ik hoop voor jou dat het dit keer wel goed gaat!! Soms heb je misschien een duwtje in de rug nodig om iets te doen. Ik ben écht benieuwd hoe dit verhaal gaat eindigen, hou ons op de hoogte hihi!

Super van je dat je tegen hem hebt gezegd wat je voelt. Doe het lekker rustig op je eigen tempo en zie maar wat er van komt!

Dankjewel voor je reactie. Ik probeer inderdaad om er gewoon voor te gaan, maar het blijft zo lastig…

Ahww wat lief! Dankjewel! Ik zal je op de hoogte houden ^^

Ik heb ook echt precies hetzelfde, 2 jaar geleden vond ik een jongen super leuk en we hadden afgesproken en ik lag tegen hem aan etc. Ik vond hem ook opeens niet meer leuk omdat de relatie zo dichtbij kwam toen heb ik hem ook uit het niets overal op verwijderd. Echt raar hoe dingen kunnen lopen.

Als je er over wil praten met mij sta ik daar voor open want ik zit er ook echt mee.

Wow, echt bijzonder om te zien dat meerdere mensen dit ook hebben meegemaakt/meemaken! Dankjewel voor je (lieve) reactie.
Ik zou graag met je willen praten!

[size=2]Ik ben gewoon niet gegaan, want ik weet niet wat er anders gebeurd zou zijn? [size=2]En nu denk ik echt, waarom deed ik zo raar, en waarom ben ik niet gewoon gegaan? [/font]Dus eigenlijk snap ik jouw situatie :slightly_smiling_face: xxx Sterkte.[/font]

Hier nog een! Als ik een jongen helemaal geweldig vind en hij vraagt me op date vind ik hem ineens niet leuk meer… Heel erg irritant. Maar ik ben mezelf nu aan het dwingen om af en toe wel op een date te gaan als iemand het vraagt, en ik zeg ook gewoon altijd eerlijk hoe het zit. Het gaat nu op zich al wel iets beter nu ik een paar dates gehad heb, maar na een paar dates met een jongen zie ik het dan nog steeds niet zitten. En het is ook niet zo dat ik geen relatie wil, maar het benauwt me gewoon zo erg.