bindingsangst en verlatingsangst

heey , ik ga jullie even mn hele verhaal vertellen ahahah
nou kijk, een half jaartje geleden begon ik met een jongen te appen, gewoon vriendschappelijk enzo maar laatst heeft ie me verkering gevraagd en ik zei nee, ik had wel gezegd dat ik hem een hele leuke jongen vond enzo om hem niet te kwetsen. nu appen we nog steeds maar ik heb door dat ik hem nu ook echt heel leuk vind, en blijkbaar hij mij ook want anders zou die me niet vragen, like duuh ahahah
maar ik ben echt bang voor een relatie want volgens mij heb ik bindingsangst, ik heb al mn hele leven dat ik me heel moeilijk hecht aan mensen enz. maar als ik dan eenmaal aan iemand ben gehecht ben ik weer heel bang om verlaten te worden.
maar nu ben ik echt radeloos want ik weet echt niet wat ik moet doen. als ik tegen hem zou zeggen dat ik hem echt leuk vind maar geen relatie wil, gaat die me sowieso als debiel verklaren want jongens snappen dat gewoon niet, tenminste de meeste zijn zo ahahah
kan iemand me asjeblieft helpen, moet ik het hem gewoon zeggen en een relatie nemen ook al ben ik bang, of het niet doen ? ik weet echt niet wat ik moet doen :frowning_face:

Ik herken dit wel, ik ben ook altijd als de dood om me aan mensen te moeten hechten en nu ik zelf al heel lang gehecht ben aan mijn vriend ben ik nu elke dag doodsbang om hem kwijt te raken. Dat is ook echt heel vervelend. Ik lees dat je best al een aardige tijd met hem in contact bent, dus ik denk dat je wel een beetje weet hoe hij in elkaar zit nu. Met die informatie in je hoofd zou je kunnen nagaan bij jezelf of hij echt een type is die zijn vriendin snel zou verlaten of dat hij wel een blijvertje zou kunnen zijn. Je zegt dat je hem leuk vind en hij jou, dus dat zit wel goed. Ik zou het gewoon rustig aankijken en dan zou je misschien langzaam aan wel in een relatie kunnen ‘groeien’. Verder heb ik niet zoveel tips over de verlatingsangst, aangezien ik daar zelf ook nog steeds elke dag problemen mee heb.

Ik denk dat dit wel hier kan? :slightly_smiling_face:
http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/meiden-met-bindingsangst-algemeen-topic-305512.msg275727091.html#msg275727091

Correct me if I’m wrong.

Eens, slotje.