Bindingsangst bij vriend?

Ik ben nu dus al een tijdje samen met m’n vriend. Het is echt een schat en ik ben dan ook echt gek op hem.
Het enige probleem is alleen nu dat ik waarschijnlijk denk dat hij bindingsangst heeft.
We hadden nogal ruzie van de week. Hierna wouden we het face to face uitpraten. Maar hij zei bijna niets meer tegen me en was steeds kortaf als hij wat zei.
Nou vroeg ik of hij nog verder wou, en hij zei dat hij het niet zeker wist en denkt dat hij bang is voor een relatie. Ik heb hem dus een heel bericht gestuurd met dat ik hem alle vrijheid wil geven die hij nodig heeft en alle ruimte etc.
Ik heb al dingen gegoogeld en herken hem best wel in bepaalde punten.
Zo las ik dat het kan voortkomen uit niet genoeg aandacht van de ouders in het verleden of gebeurtenissen in het verleden. Hij heeft zijn moeder verloren op jonge leeftijd en hier erg mee gezeten. Ook heeft hij een relatie gehad met iemand die hem heel veel verbood.
Verder heeft hij op het begin tegen mij gezegd dat hij bang was om weer pijn te worden gedaan. Dit was voordat wij een relatie hadden.
Hij zegt wel dat het absoluut niet aan mij ligt en van alles voor me voelt en van me houdt.
Iemand die tips heeft voor mij?
Ik wil hem absoluut niet kwijt.

Heei , ik denk dat het enige wat je kan doen is een tijd proberen 100% zijn vertrouwen te krijgen en hem laten zien dat je hem echt niet kwijt wil… Je zou ook nog s met hem kunnen praten
X

Tja, maar hoe doe ikdat? Hij zegt dat hij bang is om weer pijn te worden gedaan en bedrogen te worden. En dat hij zelf ook niet weet hoe en wat nu verder.

Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan hem te laten weten hem de ruimte te geven. Er zal tijd overheen moeten gaan.

Ja klopt. Maar ja ik weet niet of hij nu nog verder wil of niet en wil eigenlijk wel graag duidelijkheid.

Heb je al een reactie op je lange bericht die je hem hebt gestuurd? Wacht dat even af en nodig hem uit om samen een avond te spenderen. Dan is het aan hem om langs te komen. Lucht je hart dan bij hem en je kan hem best vragen hoe hij er tegenaan kijkt en dat hij een keuze zal moeten maken. Anders doet ie niet alleen zichzelf, maar ook jou pijn.

Ja hebben daarna nog gepraat. Hij zei dat hij het echt niet wist en dat het hem spijt maar hij wel van me houdt. Ik kan hier dus zo niet tegen. :woman_facepalming:

Nee, dat is soms lastig in een relatie. Jullie moeten allebei even tijd voor jezelf hebben en laat het contact van zijn kant komen. Zoek even afleiding, ga even naar buiten en ga zelf ook na wat je hiermee wilt. Een jongen die niet voor je wilt gaan door bindingsangst moet zelf beslissen wat ie wilt. Als ie echt had gewild, had ie dat gezegd. Geef hem tot morgenavond.

Zal ik doen. Laat het morgenavond wel weten hier hoe het gegaan is.

Hebben afgesproken dat we een week rust hebben. Is dus een soort van ‘uit’ voor een week. Zo hebben we allebei even tijd voor ons zelf en kunnen we zien hoe nu verder.

Ik heb in dit forum gezocht op bindingsangst, en kwam op jouw bericht uit. Ik zit eigenlijk in precies dezelfde situatie; heb een toprelatie met mijn vriend en zijn echt gek op elkaar, maar hij is sinds een week wat afstandelijker en vertelde vandaag dat hij niet wist of hij wel in een relatie wou zitten, maar mij niet kwijt wil en wel gek op me is. Hoe is het afgelopen bij jou?