Bindings angst?

Ik wil dit echt even van me afschrijven, hier komt ie:

Tot eergister had ik leuk contact met een inmiddels ex-collega. Met een personeelsfeest had hij mij zo ongeveer de liefde verklaard. Na een tijdje om elkaar heen gedraait te hebben, besloot ik hem maar gewoon op te zoeken op Facebook en m’n telefoon nummer te geven. Vanaf toen bijna iedere dag Whatsapp contact gehad.

Vlak daarna zijn we op date gegaan. Vond het best ongemakkelijk, was meer omdat ik best wel zenuwachtig was.
Vanaf daarna was hij mijn collega niet meer en heb ik hem nog maar 1 keer gezien. Op een afscheidsfeestje van een collega van ons. Hij heeft me zo ongeveer geen 2 minuten los gelaten en we hebben ook gezoend.

Maar sinds hij mijn collega niet meer is, en ik hem dus ook bijna niet meer zie, begin ik steeds meer te twijfelen. Ik vind het gezellig om met hem te praten op Whatsapp, maar ‘durf’ niet meer op date te gaan. Ik vind het moeilijk om mensen dichtbij me te laten komen en het is net of ik dingen ga zoeken om op af te knappen. Hij is net iets TE lief. Als in, alles voor je willen dragen, cadeautjes willen geven. Hij is net iets TE geintresseerd, hij kan me echt overladen met allerlei vragen uit het niets. Hij is ook een aantal jaar ouder dan mij en is dus ook een stuk serieuzer in het daten. Dit benauwd me ontzettend.

We zouden afgelopen dinsdag weer op date gaan, maar heb het afgezegt. Heb gezegt dat ik er voor nu mee wil stoppen. Ik voel me er best wel l.ullig over, zeker omdat ik weet dat hij mij ontzettend leuk vind!
Ik ben degene geweest die actie ondernomen heb, om meer in contact met hem te komen. Ik vond hem ook echt heel leuk, maar toen zagen we elkaar natuurlijk wel een stuk vaker. Ik heb nu zelfs lichtelijk spijt, maar ik wilde hem niet aan het lijntje houden. dat verdiend hij niet.
Ik ben gewoon ‘bang’. Maar waar ik nu precies bang voor ben? Ik weet het niet… Ik vind het eng om iemand dichtbij me te laten komen.

Iemand misschien ervaringen of tips?

-

Is het niet gek dan als ik weer contact met hem zoek. Dan weet hij het ook niet meer met mij…

Heb je wel gevoelens voor hem?
Ik herken je verhaal omdat ik ook bang was om op date te gaan en iemand dichtbij te laten komen. Mijn vriendje overlaadde me met vragen en wanneer ik op een nieuwe date wilde.
Uiteindelijk heb ik eerlijk tegen hem gezegd dat ik het lastig vond om een relatie aan te gaan. Hij heeft toen alles op mijn tempo aangepakt en we zijn nu 1,5 jaar samen.
Het kost tijd, maar wat heb je te verliezen.

Ik heb het ook tegen hem gezegt dat ik het moeilijk vindt om wat nieuws te beginnen en we deden het ook heel rustig aan. Maar toch heb ik die angst…

dan moet je nagaan of je echt gevoelens hebt.
Toen mijn vriendje en ik onze relatie instapten zei ik ook tegen hem dat ik niet wist of ik het wel waar kon maken om zijn vriendinnetje te zijn.
We hadden besloten wel te zien waar het zou eindigen.
Dus je kan het ook gewoon aangaan zonder er teveel bij na te denken.

Je heb helemaal gelijk hoor.

Maar ik kan die gedachten niet uitzetten.

It’s all in the head girl!
Schrijf het op, vouw het dubbel en neem het mee als je hem weer ziet.

Ik zet soms alles wat er in mijn hoofd zit op papier en bespreek dat met mijn vriendje. Dat lucht op.

Klopt, het zit ook in m’n hoofd.
Ik heb het er sowieso best wel uitgebreid met hem over gehad.

Misschien helpt de site http://www.bindingsangstverlatingsangst.com/ je bij het oplossen van je probleem. Je kan ook testen of je Bindingsangst hebt en er dan ook echt iets aan doen!

ik heb hier ook echt enorm last van… verschrikkelijk. ik ken nu ook bijna 2 jaar een jongen. ik hou echt van hem en zie hem ook echt in mijn toekomstplaatje passen, maar zodra hij te dicht bij komt sluit ik mezelf af… ik heb zovaak mijn gevoelens volledig vrijgelaten en uiteindelijk werd het niet beantwoord waardoor ik steeds een klap te verwerken kreeg. ik heb het ook verteld tegen hem en hij begreep me en hij zei dat ik het moest doen op mijn tempo. hij wilde wachten en nu gaat het stukke beter en ben ik ook ontspannen en heb ik er zin in om hem steeds beter te leren kennen…