Bin. verdeling in rekenmachine

Hey allemaal,

Ik moet voor mijn wiskundehuiswerk een binomiale verdeling in mijn rekenmachine uitrekenen met de volgende dingen:
n=5
p=1/6 (een zesde)
Ik moet P(X=4) berekenen

Nu doe ik dit: menu 2 (stat), dist, binm, Bcd en vul ik in dat menuutje in: x=4, numtrial = 5, p = 1/6.
Volgens mij doe ik dan wat fout, want als ik x=4 invul heb ik toch alle getallen kleiner dan of gelijk aan 4? En hoe vul ik het dan in zodat ik alleen x=4 krijg?

Mijn rekenmachine is trouwens een Casio fx-9860GII (geen idee of dat wat uitmaakt, maar ok :wink:)

Ik hoop dat jullie m’n verhaaltje een beetje kunt snappen, bedankt voor je antwoord!

Anyone?

Ahh sorry, ik heb een TI! Ik ben bij precies hetzelfde hoofdstuk, maar nu weet ik niet hoe ik je moet helpen ):

sorry kan je niet helpen
heb een TI…

Ehwm, die Casio heb ik ook, maar ik kan het ook niet met die rekenmachine. Ik heb trouwens wel een van iemand geleend, een TI, want de normale verdeling kan sowieso al niet met de casio. Dus ik heb alles met kansberekening maar op de TI gedaan.

Je hebt Bcd gekozen, maar die C staat voor ‘cumulatief’ en dat betekent inderdaad alle getallen kleiner of gelijk aan. Je moet in plaats van Bcd kiezen voor Bpd in het menuutje van Binm, als het goed is staan die twee naast elkaar. Als je daar X=4 invult, krijg je gewoon de uitkomst alleen voor X=4. :slightly_smiling_face:

Ik weet hoe ik het moet doen op een TI, maar op een Casio heb ik geen idee, sorry!

Haha, stomme fout :wink: Dank je wel voor het uitleggen, nu snap ik het!