Bin Laden dood!

Osama bin Laden dood
Door Frank van Vliet
NEW YORK - Al Qaida-leider Osama bin Laden is in een vuurgevecht met Amerikaanse militairen gedood. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama zojuist bevestigd. Hij deed dit tijdens een plotseling ingelaste persconferentie.

De meest beruchte terroristenleider Osama bin Laden kwam om het leven bij een actie in de Pakistaanse stad Abbotabad. Dat gebeurde niet bij een aanval met drownes, maar tijdens een militaire actie die door Amerikaanse soldaten op de grond is uitgevoerd.

Het is opmerkelijk dat de meeste gezochte terrorist ter wereld zich daar in een gewoon huis bevond. Algemeen werd aangenomen dat Bin Laden zich ergens in een grot in het grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan zou hebben schuilgehouden.

In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Afgelopen week werd duidelijk dat dit spoor betrouwbaar was, waarop president Obama het groene licht gaf voor een militaire operatie om Bin Laden te arresteren. Een klein team van special forces drong zondag het gebouw nabij Islamabad binnen waar Bin Laden zich bevond. Hij kwam om bij een vuurgevecht dat daarna volgde. De Amerikaanse militairen hebben het lichaam van Bin Laden meegenomen Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

“Geen oorlog met Islam”

President Obama benadrukte in zijn speech dat de VS niet in oorlog zijn met de Islam. Hij benadrukte dat Bin Laden een terrorist was die ook duizenden Islamitische doden op zijn geweten had. Volgens de president moet iedereen ongeacht zijn afkomst of geloof blij zijn dat de wereld bevrijd is van Bin Laden. „Het recht heeft gezegevierd”, zo zei de president.

Obama zwaaide de lof over het Amerikaanse leger en het militaire team dat Bin Laden uiteindelijk te pakken kreeg. Hij sprak ook de hoop uit dat de dood van Bin laden enige troost biedt aan de slachtoffers van 9/11 en de andere slachtoffers van de aanslagen, georganiseerd door Al Qaida.

Gisternacht stroomden enthousiaste Amerikanen al naar het Witte Huis om daar voor de hekken spontaan het volkslied in te zetten. De bevestiging van Obama dat Bin Laden is gedood, werd tien jaar na 9/11 met luid gejuich ontvangen.

Ik ben alleen wel bang dat er nu weer aanslagen gaan komen als wraak. Want er is natuurlijk vast wel een nieuwe gek die zijn werk over gaat nemen.

Er zijn altijd wel mensen die hem proberen hem op te volgen zal niet zo snel lukken maar het plegen van de aanslagen zal je altijd nog zien.

I’m confused. Wie is die gast die ze dan een paar jaar (?) geleden hebben opgehangen o_O?

^ dat was Saddam Hussein

Die Amerikanen zijn idd weer zo overdreven aan het doen. Feest gaan vieren? WTF. En Obama ook weer ja de USA heeft Osama gedood. Natuurlijk alleen zichzelf weer prijzen terwijl zoveel andere landen ook tegen Al Qaida strijden.

Daar ben ik dus ook bang voor.

Die man was/is zo slim, dat hij zeker nog veel mensen heeft die achter hem staan, en ook al zijn ideeën weten en bezitten. De hoofdleider is nu wel dood, maar genoeg mensen achter hem die alles door kunnen zetten wat hij van plan was.

Als je net minister Hillen van defensie hebt gezien, weet je dat het alleen een actie van de Amerikanen was. De andere landen die in Irak en Afghanistan zitten, zitten daar vooral om vrede en veiligheid te creëren, en niet om bin Laden te doden.

Mij lijkt het eigenlijk dat er nu meer aanslagen zullen komen wat hun zogenaamde leider is dood.

Tja…

Niks beters te doen? Ben je die aanslag van 10 jaar geleden vergeten ofzo? Misschien hebben die mensen wel erg geleden en nu is eindelijk de aanstichter van die aanslag dood en willen ze dat vieren. Zo willen ze blijkbaar laten zien dat ze er erg blij mee zijn. Misschien ook wel als een soort dankgebaar.

Het gaat mij niet alleen om deze actie he. Maar gewoon om de al jarenlange strijd. Dan kunnen het wel alleen de Amerikanen zijn geweest bij deze actie. Maar andere landen strijden ook al jarenlang ertegen. En omdat het nu toevallig Amerikanen waren is het opeens alleen maar Amerika, Amerika. Zeg dan in de speech ook iets over de andere landen die ook jarenlang strijden/gestreden hebben.

http://nos.nl/video/23719…-over-dood-bin-laden.html

Hier is de toespraak van Obama. Ik vond het een beetje zo’n typische Amerika-overwint-alles-en-god-houdt-van-ons toespraak, hoewel ik het wel goed vond dat Obama benadrukte dat zijn oorlog met Al-Qaida was en niet met de moslims.

Ik wil eigenlijk gewoon bewijs zien… want die Amerikanen kunnen wel zoveel zeggen! ;o en de NOS zei net geloof ik dat zijn lichaam in zee zou zijn gedumpt, dat lijkt me nogal vreemd eigenlijk.

Ze willen zijn lichaam in zee begraven.

Ik ben bang dat die Al-Qaida terroristen nu juist als wraak nog meer aanslagen gaan plegen tegen de VS…

@Cherryblossoms & @kloplop
Ik vind het niet zo vreemd hoor… tijdens de aanslagen van 9/11 zijn er een paar duizend mensen gedood. Die aanslag is echt een groot dieptepunt geweest voor heel Amerika, of ze nou mensen kennen die zijn overleden of niet. Hij heeft die aanslag niet uitgevoerd nee en hij heeft een heleboel andere slimme mensen achter zich staan die vast hebben meegewerkt, maar hij is wel degene geweest die opdracht heeft gegeven en hem heeft opgeeist. Natuurlijk zijn die mensen blij als hij dood is! Hij is een groot gevaar voor Amerika.
Of het echt helpt twijfel ik ook wel een beetje aan, Al Qaida is tenslotte groot. Misschien is het een begin, maar misschien maakt dit het ook wel weer erger. We zullen zien. Ik ben alleen niet echt bang voor aanslagen in NL.

Hmm, apart! Waarom zou je het in zee doen? ;s

hij is nu gedood door de Amerikanen, en je kunt wel raden dat Binladen’s volgers wraak gaan nemen. En wie weet wat voor gruwelijke acties dat kunnen zijn…