Billuuun, ja die heb ik niet.

Ik heb het niet over alle jongens, maar ik vind het zo. Zo. Zo. ZO IRRITANT dat ze nu alleen maar naar je lichaam kijken!
Nou ik ben 13, ja ok misschien denk je nu van “Uhm, je bent ook pas 13, duuuhhh”
Maar, ik heb een vriendin (ook 13) en ze heeft al heel veel rondingen, ook een andere vriendin van 12 (!!!) heeft dat.
Nu klink ik echt als een jaloerse bitch I know :frowning_face:.
Maar ze sloven zich zo uit… En als de jurkjes dragen staat dat zo mooi! Ik ben gewoon een paal of zo!
En het kutste is: Ik had laatst een outfit aan, waar ik me zo goed in voelde. En toen kwamen ze naar me toe en zeiden ze “Waar is je kontje gebleven?” Ze bedoelden het natuurlijk als grapje, aangezien het wel mijn beste vriendinnen zijn. Maar als ze een grapje maken over iets waar je stiekem onzeker over bent, is dat zwaar kut.
Ik heb er zoveel commentaar over gekregen dat ik een paar keer huilend in slaap ben gevallen.
Een tijdje deed ik zelfs squats!! Zo erg was het. Ik volgde van die 30 days of squats. Maar er gebeurde niets en ik werd het zat. Nu draag ik nooit meer strakke jurkjes, of broeken met een kort shirtje. Altijd doe ik iets erover heen zodat het mijn kont bedekt.
Ik voel me er zwaar kut bij😭

Meisje, je bent 13, de helft van de meiden op die leeftijd is een plank. Hetzelfde geldt voor het hebben van vriendjes of relaties, jou tijd komt heus nog wel.
Als je je onzeker voelt over grapjes van je vriendinnen moet je dat zeggen. Als het je beste vriendinnen zijn snappen ze dat en zullen ze je er niet bewust meer mee plagen. Maar als ze het niet wisten kunnen ze er ook niks aan doen.

Maak je alsjeblieft niet zo druk. Je hoeft geen dikke billen of borsten te hebben om er leuk uit te zien en de boel te verbergen. Je bent 13, je hoeft er niet uit te zien als een volgroeide dame, je bent nog een meisje en je puberteit is pas net bezig. De een heeft het nu eenmaal eerder dan de ander, jij krijgt dat ook allemaal nog wel. Je er kut over voelen heeft helemaal geen zin, je kan er niks aan veranderen en het komt nog wel. No worries, weest trots op wie je bent! :slightly_smiling_face:

Ik ben 18 en nog steeds een plank, maar jurkjes zijn te leuk om ze niet te dragen, dus ja

Dankjewel :upside_down_face::two_hearts: moest wel lachen om je profielfoto haha x

Ahh​:heartpulse: maarja daar heb je gelijk ik :stuck_out_tongue:

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Jammer dat meiden zich daar tegenwoordig druk over moeten maken. Dat was echt nog niet zo toen ik 13 was. Toen ik 16 was, was ik nog steeds een plank en ik heb daar echt nooit een opmerking over gehad. Volgens mij besef je wel dat dat allemaal nog moet komen dus probeer je er gewoon niet druk om te maken. Ik zou wel tegen je vriendinnen zeggen dat je zulke grapjes niet zo leuk vind. Dat je begrijpt dat het maar een grapje is, maar dat je dat gewoon niet leuk vind.

Dit dus,

Op zo’n jonge leeftijd maak je om alles druk, Dan moet alles snel snel gebeuren en word er op topniveau met iedereen vergeleken.

Hij heeft al een relatie op X leeftijd,
Zij is al dun op X leeftijd (of op X kg),
Zij heeft al seks op X leeftijd,
Zij heeft al een stoere baan op X leeftijd,

Kijk eens puur enkel naar jezelf. Zonder je te vergelijken. Je bent nog maar 13 en de hormonenbom is afgegaan bij nog enkele van je klas/school, sommige moeten nog eraan beginnen (ik denk ook, jijzelf?) Maak je niet druk. Als de hormonenbom is afgegaan en je begint te veranderen: Verpest jezelf niet door te vergelijken, er hard over na te denken en ga er positief mee om. Bijt eens lekker op een reep chocolade en roep uit dat het je hormonen zijn.
Maak je eens druk over andere zaken. Je kan moeilijk je lichaam commanderen om te doen wat je wil.
Geloof me, dit ga je nog jaren proberen maar dat lukt niet. :cold_sweat:

Of je puberteit is gestart of niet, iedereen heeft een aparte figuur. Het kan ook goed zijn dat je strakke jurkjes later zou passen bij jou, het kan ook zijn van niet.
Spreek je vriendinnen hier over aan dat ze kutopmerkingen maken.
Als ze dat niet doen, kap het af of geef een sterke opmerking terug ’ Waar is je kont gebleven?’
‘Nou, die heb ik laten liggen thuis. Dat kan ik niet zeggen van je sneue persoonlijkheid.’
Kinderachtig, I know…

Haha dat laatste ga ik zeker doen als ze dat nog een x doen :stuck_out_tongue: maar bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

Ieder lichaam is anders. Ik heb ook nooit echt borsten of billen gehad en het heeft me echt nooit uitgemaakt. Ik vind het juist mooi omdat het zo slank is. Al vind ik een curvy lichaam ook heel mooi. En zo heeft iedereen weer zijn eigen idee van wat mooi is.

De druk die de maatschappij legt op hoe je er uit moet zien is echt hopeloos. Je bent goed voor wie je bent en een jongen/meisje gaat je daarvoor leuk vinden. Gewoon jurkjes dragen! Echt. Ik ben negentien nu en ik voel me eindelijk harstikke blij met mijn lichaam nu, en simpelweg omdat ik het nu pas inzie. Als ik iets had kunnen doen om mezelf dat te vertellen toen ik 13 was zodat ik mijn puberteit ook had kunnen inzien dat mijn lichaam wel mooi is, dan had ik het zo gedaan, dan had ik me zoveel vrijer gevoeld. Just go for it girl!

Bij mij kwam het pas op mijn 18e en ik ben er nu heel tevreden over. Ik heb geen gigantische kont, maar ik vind het super goed bij mijn lichaam staan.

Lievie, je bent mooi zoals je bent. En dat is waarschijnlijk moeilijk te geloven in een maatschappij waar perfect zijn zo wordt geprezen, maar het is echt zo! Ook ben je nog zo jong, je lichaam blijft er niet voor altijd zo uitzien als het nu doet.

Ik vind persoonlijk een dun/slank lichaam mooier dan een ‘curvy’ lichaam. Vooral als je dan ook nog lang bent… en ik ben echt niet de enigste die er zo over denkt. Wat mooi word gevonden verschilt echt enorm per persoon, ookal lijkt het alsof iedereen nu een grote kont als het ideaal ziet. Bedenk maar dat wat mooi word gevonden best trend gevoelig is, 10 jaar geleden ofzo was een Kardashian-maat kont nog helemaal niet in.

Ik vind meisjes met kleine borsten en kont juist super aantrekkelijk! (Ik ben bi)
Je hoeft je echt niet druk te maken hoor, ik heb juist cup 70E en billen maar bij mij staan dingen al vaak ordinair enzo. Iedereen is anders en iedereen heeft een ander idee over wat aantrekkelijk is.
Mijn vriendje vind juist mijn lichaam mooi, maar die van een slankere vriendin juist helemaal niet. En een andere vriend van mij vindt het juist heel mooi als een meisje weinig rondingen heeft.
Xx

Je kan beter de dingen accepteren die je hebt ipv piekeren over hetgene wat je niet hebt. Is makkelijker gezegd dan gedaan, I know. Maar anders blijf je maar bezig met druk maken. En je kan niet alles hebben;).
Trouwens met squats train je meer je bovenbenen ipv je kont. De “donkey kick” is een hele effectieve oefening om je kontspieren te trainen. Zoek maar op:)

Bedankt! :3

Ah dankjewwl <3

Ja kloptt

Ooh ja ty ;3