Bil oefeningen voor mooie billen

Ik zit een beetje met het probleem dat ik mijn billen echt heel lelijk vind. De vorm is niet mooi maar de huid ook niet terwijl bijvoorbeeld mijn buik wel een mooie huid heeft. Hebben/weten jullie oefeningen, naast de gewone squat, oefeningen waarbij je mooie billen krijgt en de huid er ook beter/strakker uit gaat zien? En hoe lang dat ongeveer duurt?

Ik heb deze een hele tijd gedaan

^En hoe werkte dat voor jou?

Squatten helpt, bil punches dat je op je knieën zit en dan je been naar achter omhoog schopt, hardlopen/wandelen, deadliften, lunges. Tsja, legday oefeningen

Krachttraining, dus squats, deadlifts, lunges, hip thrusts, cable pullthroughs etc met gewicht. Met enkel lichaamsgewicht zul je wel wat progressie maken, maar dat stagneerde bij mij snel. Je glutes hebben fikse prikkels nodig om te groeien en zo van vorm te veranderen. Hiken helpt om je benen/billen te stroomlijnen, maar omdat we in NL niet zoveel geschikte heuvels hebben kan traplopen ook helpen. Daarnaast is je voeding ook belangrijk. Genoeg eten, genoeg water drinken, niet teveel fastfood etc. Hoe lang het duurt voor je verschil ziet verschilt per persoon. Heeft te maken met je huidige levensstijl en huidige shape, maar ook met hoeveel je ervoor wil/kan doen en laten. Zelf zag ik na een paar maanden krachttraining wel verschil, maar de shape die ik wilde heeft me wel meer dan een jaar gekost.

Je huid: bedoel je cellulite? Want dat is helaas moeilijk weg te trainen. Bij mij is het er door krachttraining wel een stuk beter op geworden. Daarnaast scrub ik regelmatig en gebruik ik altijd bodylotion. Een paar jaar terug, toen ik niet sportte en niet op mijn voeding lette, was de huid van mijn billen en bovenbenen heel lelijk. Inmiddels ziet het er normaal uit, het is dat ik zelf weet waar het het ergste was dat ik het daar nog zie, maar het valt niet meer op :slightly_smiling_face:

roeien :slightly_smiling_face:

Gisteren voor het eerst geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik nu nog steeds voel branden :’)
Deze ga ik even aanhouden.

De app bestbutt! Je doet er allerlei verschillende squats. Doe het nu 1/2 maandjes 10 min per dag en m’n billen zijn echt al veranderd!

volleyballl haha mijn vriendinnen die volleyballen zeggen dat het mee valt maar je ziet het wel k doe zelf hockey :upside_down_face:

Ik doe squat en lunges en dan ook die kick zeg maar… echt alle 3 minimaal 30 keer.
En ik merk echt langzaam verschil. Geen Kim K maar mijn huid zit er ook mooier uit haha.
Gewoon veel kracht inderdaad.

Ik heb deze dus gedaan en tijdens de oefeningen voelde ik mn billen wel maar heb er nu, dag later, echt totaal geen last van. Voel echt helemaal niks. Vind het zo gek.

hoezo is dat gek? Het is niet zo dat je van een oefening heel lang spierpijn moet hebben, wil het effect hebben.

Nou ik had helemaal geen spierpijn, dat vind ik gek. Ook een uur daarna.

Deze vind ik allemaal supergoed! wel zwaar, ik doe meestal één of 2 filmpjes per dag en heb dan soms echt al spierpijn! :grinning: hoop dat het gaat werken… heeft iemand enig idee van wanneer je verschil kan zien bij je billen?

Ik voel bij dit soort oefeningen echt helemaal niks bij mijn billen, alleen mijn benen… Doe ik dan wat fout?

Ah thanks, ga daar vanavond mee beginnen! Doe je echt 2 van die lange, dus iets van 20 minuten alleen biloefeningen of doe je ook nog iets anders?

De crosstrainer wil ook wel helpen. Ik had eerst een enorme reet, en nu een goede kont

^Goed dat je dat zegt! Pap heeft er een, hopelijk mag ik die ook gebruiken :slightly_smiling_face:

Meeste dagen doe ik toch 20 min ja, af en toe eens niets en af en toe maar 1 filmpje, gewoon doen wat goed voelt :slightly_smiling_face: Ik weet niet of het hierdoor is, want ben ook wel gezonder aan het eten en meer water aan het drinken, maar heb wel een gevoel dat mijn cellulitis een stuk minder is geworden, terwijl hardlopen daar precies niet echt invloed op had. Ik hoop dat mijn billen in de loop van tijd ook nog wat ronder gaan worden en dat het voor jou ook werkt!