bikinilijn

Ik zit al maanden te tobben met dit probleem en vriendinnen zeggen allemaal wat anders ds ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Ik scheer mijn bikinilijn (en de rest van de zooi) altijd met zo’n wegwerp scheermesje en scheerschuim voor gevoelige huid. Alleen de volgende dag heb ik al vreselijke stoppels die jeuken en ik krijg overal rode bultjes waar soms nog wel eens een wit kopje op zit. Ik vind dit zo vervelend! Vooral als ik dan een weekje samen met mijn vriend ben, dan snap je dat ik me dood schaam!

heeft een van jullie een oplossing? ik hoorde al wel iets over na het scheren het afdeppen met pure alcohol, maar dat lijkt me beetje riskant.

harsen

hetzelfde probleem, en iedereen blijft maar zeggen: scherp mesje (doe ik), en rustig scheren (doe ik ook)
maar ik merk wel… hoe vaker ik nu scheer het wordt elke keer minder…
dus mss is dat ook bij jou zo!
XXX

Misschien andere scheermesjes? Ik had eerst Wilkinson Intuition en daar kreeg ik ook rode bultjes van. Maar nu bij Venus Embrace is het over :slightly_smiling_face:

je benen scheer je tegen de richting van de haargroei in, bikinilijn moet met de haargroei richting mee… dus van buitenaf naar binnen toe. dat kan al helpen?
ik weet wel niet of je dat al deed… en ik gebruik venus breeze en dat werkt echt goed :grinning:

Als ik met de haargroei mee scheer, gaat het helemaal niet weg.
Maargoed, ik krijg er ook geen bultjes van.

eerst met de haargroei mee en er dan pas tegenin, en die paar milimeter haartjes merk je toch ook niet heel veel van. scheelt echt een heleboel jeuk namelijk :stuck_out_tongue:

na het scheren talkpoeder gebruiken.

ik gebruik venus embrace, hartstikke fijn :grinning:

.

Bij mij scheen ook niks te werken, maar sinds 2 maandjes ofzo gebruik ik iets van… PFB ofzo. gekocht bij de DA (het lag bij de scheerschuimen/harsmaterialen maar het was lichtelijk verstopt en niet het allergoedkooptse) maar dat is een roller met spul wat je na het scheren erop doet, het prikt even maar daarna is bij mij alle jeuk weg(ik heb normaal ook jeuk na scheren) en kreeg ik er na 2 weken dit te doen geen bultjes meer bij. Ik blijf het wel gebruiken met goed resultaat! Ik heb gewoon een venus scheermesje, ik denk dat wegwerp toch niet zo handig is dus.

Succes
(ohja en allleeeeeen met de haren mee!)

Je moet met de haarrichting mee scheren, en genoeg scheerschuim gebruiken. Daarna kan je, als het nog niet helemaal glad is, ook nog losjes tegen de haarrichting in.
Ik denk dat je ook beter je wegwerp mesjes kunt inruilen voor een echt goed mesje zoals Venus of Gilette bijvoorbeeld. Ik had eerst ook best vaak rode bultjes, toen ging ik met de haarrichting mee en het scheelt echt héél veel. Heb ze nu bijna niet meer. Af en toe nog een paar maar dat heeft iedereen wel, denk ik. Voor de overige kun je trouwens ook nog even naar de dokter, daarvoor hebben ze een zalfje die ook goed helpt.

Ik had ook altijd heel veel last van bultjes en heb allerlei scheermesjes gebruikt, maar wat bij mij pas hield was scheerschuim wisselen. Ik heb nu Satin Care van Gilette & daar reageer ik echt goed op! De eerste paar dagen ging het nog niet top, maar met twee weken ging het super! Ik scheer ook eerst met de haarrichting mee, met scheerschuim en daarna tegen de haarrichting in, ook weer met scheerschuim!
En inderdaad, scherpe mesjes blijft belangrijk!