Bikini van de Newyorker.

Ik heb een paar weken geleden een fel roze bikini gekocht in de Newyorker in Arnhem. Ik vond hem echt heel leuk en was er heel blij mee aangezien ik moeite heb om leuke bikinis te vinden en enigszins betaalbaar. Over 2 weken ga ik naar Turkije dus dan heb ik echt een nieuwe nodig want mijn andere bikinis zijn te klein…

Na een keer te hebben gezwommen ermee heb ik hem in de was gedaan en heeft mijn moeder hem met de hand gewassen. Toen ik hem schoon terug kreeg zag ik zat er allemaal blauwe vlekken en strepen op mijn bikini zaten, leek alsof een spijkerbroek of iets had afgegeven maar dit kan niet omdat mijn moeder hem los met de hand gewassen had…

Later zag ik op het kaartje dat er eerst aan hing stond:

‘Attention! This product has a unuique appereance thanks to a special dyeing process. The faded effect will become even greater over time. Some colour rub-off is to be expected and different products will vary in colour’

Weet iemand of ik het er nog uit kan krijgen en heeft nog iemand ervaring hiermee? Ik baal er enorm van nu moet ikweer een nieuwe bikini kopen :dry:

Teruggaan naar de New Yorker en een nieuwe eisen. Heb je het bonnetje nog?

Volgens mij staat er dus op het kaartje dat het de bedoeling is dat ie verkleurt. Dus je hebt pech, teruggaan zal niet helpen

Nee daar was ik dus bang voor… Raar dat het verkleuren zo ‘hoort’. Vooral na 1x wassen.

En daarom doe ik bikini’s pas in de was als ze echt vies zijn.

Balen dit, maar je doet er niks aan, helaas.

:rage:

Ik heb wel eens gekleurde broeken van de New Yorker waar ze ook zo’n kaartje aan heb hangen. Die kleding stukken worden steeds lichter, maar niet spontaan een andere kleur. Weet je zeker dat er niet iets is fout gegaan met het wassen? Lijkt me nogal raar dat roze spontaan blauw wordt. Kan zijn dat de verf misschien reageert met het wasmiddel dat je moeder heeft gebruik. Je kan proberen het terug te brengen, maar ik ben bang dat ze wel moeilijk erover gaan doen.

Je moet de bikini gewoon mee nemen.
Ja heb je, nee ken je krijgen.
En asjeblieft, mocht het nou niet gaan omdat je geen bonnetje meer hebt. Ga geen chaos schoppen zoals heel veel mensen het doen :’) het is logisch dat je het bonnetje moet hebben.

Ik denk dat ze je geen nieuwe gaan geven. Als er een kaartje aan hangt waar er duidelijk opstaat dat hij verkleurt is de winkel niet meer aansprakelijk… maar toch: veel succes!