Bijzondere leraren - "vertrouwenspersonen"

Hoi meiden,

Ik zit nu in 5VWO en in de brugklas had ik een lerares met wie ik het heel goed kon vinden. We hadden echt een klik en ik kon áltijd bij haar terecht, ook voor privédingen. Nu, een paar jaar later, heb ik nog steeds heel goed contact met haar. Ze staat altijd voor me klaar, is er altijd om me te helpen en ze is gewoon heel bijzonder voor mij!
Helaas begrijpt bijna niemand hoe bijzonder zij echt voor mij is. Ze vinden het maar raar dat ik zo’n goede band heb met een lerares en in de brugklas zeiden sommige jongens zelfs dat ik verliefd op haar zou zijn. Dat slaat absoluut nergens op, want ik voel totaal geen verliefdheid voor haar. Wat het wel is, dat kan ik niet echt uitleggen. Maar zij is méér dan een lerares. Veel meer! Ze is een soort vertrouwenspersoon en gewoon heel speciaal. Bij haar voelt het veilig en vertrouwd.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die zich misschien herkennen in mijn verhaal. Dat zou ik dan graag willen horen, want ik voel me best “alleen”, niemand die me begrijpt…

Pff dat soort mensen moet je gewoon negeren. Die zijn allemaal jaloers. Je mag heel trots zijn dat je zo’n goede vertrouwensband hebt met iemand!

Hee! Ik begrijp je wel! Ik had dat op de basisschool! En, aan mijn mentrix kan ik ook alles vertellen! Ik snap je absoluut

Begrijp het wel.

Wat fijn, deze reacties! :laughing:

Ik heb dat ook met een lerares, altijd gezellig en ze begrijpt me! Niks aantrekken van die andere mensen. :wink:

Heb ik ook met sommige docenten inderdaad! Ik ben nu inmiddels van school, maar sommige docenten spreek ik nog steeds.
Ik vind het juist wel mooi dat er leerlingen zijn die dit zo beleven. Ik ben nu bezig met een lerarenopleiding en zulke leerlingen maken je werk wel heel erg leuk! Dat je zeg maar meer voor ze kan betekenen dan alleen vakinhoud meegeven.

:laughing:

Ik vind het toch wel raar, vooral omdat je zegt: ‘‘nu een paar jaar later’’. Maar goed, dat vind ik.

Ik heb net een post geplaats op een ander topic,
ik heb een mentor waar mijn beste vriendin en ik tijdens kamp helemaal verzot op zijn geworden. Hij is nog vrij jong en we kunnen echt ALLES met hem delen , we kunnen met hem laggen , en met hem huilen. Het voelt echt als een vriend.
Ons zwak voor hem is zo groot geworden ,maar derest van de klas mag het natuurlijk niet weten omdat ze ons dan vast ‘raar’ zouden vinden ofzo.
We praten altijd onder een geheime naam over hem en fantaseren overal over.
Zo spannend en zo leuk.
Niet dat ik hem ooit echt leuk zou gaan vinden , want ik heb mijn vriend en ben gek op mijn vriend. Maar een zwak voor hem is er zeker wel en gek op hem zijn we ook.

Dat had ik op de basisschool met een lerares. Ze was echt zo lief altijd. Maar toen kreeg ze kanker en na een lange tijd is ze overleden. ):

Wat bedoel je precies?
Ik bedoel gewoon dat ik sinds de brugklas contact met haar heb gehouden, terwijl ze alleen in de brugklas mijn lerares was en in de 2e, 3e, 4e en 5e niet.

@WithOutYou16 oh dat lijkt me vreselijk :frowning_face:

@Perfectlove hihi!

Dat had ik ook met een lerares op mijn oude school, ik kon altijd bij haar terecht. Echt ontzettend fijn was dat.

Zou ik trouwens mogen vragen waarom je haar zo aardig vindt en waarom je je fijn bij haar voelt? Wat onderscheidt haar van je andere docenten? Ik ben daar eerlijk gezegd wel benieuwd naar :slightly_smiling_face:.

^tuurlijk mag je dat vragen (:

we hadden de allereerste les al gelijk een klik, door een aantal overeenkomsten: we wonen in hetzelfde dorp (ik zit in de stad op school, dus leerlingen en leraren komen overal vandaan), we hadden op dezelfde basisschool gezeten, zij heeft gymnasium gedaan op de middelbare school waar ik nu ook gymnasium doe en we zijn allebei goed in het vak dat zij geeft en we vinden het allebei leuk. bovendien is ze nog jong, 27 jaar. ik bleef na de les wel eens helpen met het opruimen van het lokaal en dan kletsten we altijd. en toen ik een keer ergens mee zat was zij de allereerste die het zag en vanaf dat moment heb ik alles waar ik mee zat aan haar verteld en zij stond (staat!) ALTIJD voor me klaar om te luisteren, te helpen, of gewoon om te kletsen. ze is ontzettend lief en behulpzaam. en ze toont altijd interesse, dat doen andere leraren niet. andere leraren boeit mijn privéleven niets. en het voelt gewoon heel goed bij haar (:

Ik herken mezelf echt heel erg in je verhaal, wel grappig eigenlijk, omdat het bij ons altijd als ‘slijmen’ werd gezien maar ik dus niet de enige ben die zoiets heeft. Nu ik zelf lerarenopleiding doe en ik binnenkort ga meedraaien op een middelbare school vind ik eigenlijk de leerlingen zelf minimaal net zo belangrijk als vakkennis. En ik hoop eigenlijk dat ik ook zo’n leraar word. Vandaar dat ik ook vroeg wat je nou zo fijn vindt, maar dat komt helemaal overeen met het gevoel wat ik bij sommige docenten had :slightly_smiling_face:.

Ik snap precies wat je bedoelt! Ik ben nu pas een paar weken op school maar ik heb ook met een aantal docenten echt een goede band maar ik ben sowieso niet echt iemand die altijd dwars zit in de lessen ik probeer altijd aardig tegen docenten te zijn.
Maar het heeel mooi om zo`n band te hebben met een docent

@myloveforfart hihi :slightly_smiling_face: ik hoop voor je dat je ook zo’n lerares wordt! vast wel :wink:

@marisje95x :grinning:

weet je, het is altijd fijn zoiets, het is altijd handig om docenten aan jou kant te hebben, docenten zullen je eerder helpen wanneer je gewoon aardig tegen ze bent dan dat je constant loopt te zieken