'Bijzonder' instrument?

Heee meiden,
Alvast mijn excuses als dit topic al bestaat. Ik vond wel een aantal topics over ‘Welk muziekinstrument bespeel jij?’ maar dat was niet precies wat ik zocht, dus maak ik deze zelf aan^^

Ik was benieuwd of er hier ook meiden zijn die een ‘bijzonder’ instrument bespelen, iets wat je niet zo vaak hoort. Dus geen piano/gitaar/drums, maar bijvoorbeeld harp, djembé etcetera?

Zelf speel ik, naast piano, inmiddels ook melodica en ik leer nu mondharmonica spelen (is nog lastiger dan het lijkt!) maar ik ken verder bijna niemand die ook dat soort instrumenten bespeelt. En dat terwijl het zoooo leuk is xD

Dus: deel je instrument, en je ervaring! Als je geen instrument bespeelt maar er wel geïnteresseerd in bent ben je natuurlijk ook van harte welkom^^

Een vriendin van mij speelt djembé
Een andere vriendin klarinet + harp!

Ik ken iemand die harp speelt ;p
Het lijkt me echt supergaaf om dat te kunnen, haha :grin:

ik speel al 11 jaar viool, ook bijzonder genoeg?:stuck_out_tongue:

Haha, natuurlijk bijzonder genoeg! Ik ken zelf in ieder geval niemand die dat speelt^^ Viool lijkt me trouwens wel echt supermoeilijk om te spelen!

En ik heb zojuist Drops of Jupiter op mijn mondharmonica geleerd xD Hoera :stuck_out_tongue:

haha, ja, is best lastig ;p zocht net een plaatje van melodica (had geen idee wat t was) jemig, wat een vaag instrument:p (no offence)

Ik ken genoeg mensen die dat spelen hoor… Ook gewoon bij me in de klas.

En zo’n muzikale klas heb ik nou ook weer niet.

Vroeger, op de basisschool, kregen we les in lier spelen. Dat is echt een instrument wat tegenwoordig niemand meer bespeelt. Het is zelfs zo dat onze school het een beetje terug heeft gebracht.

Een lier is een soort van kleine harp.

Mijn vriendin speelt citer, en een andere vriendin speelde hobo.