'Bijzonder' instrument?

Heee meiden,
Alvast mijn excuses als dit topic al bestaat. Ik vond wel een aantal topics over ‘Welk muziekinstrument bespeel jij?’ maar dat was niet precies wat ik zocht, dus maak ik deze zelf aan^^

Ik was benieuwd of er hier ook meiden zijn die een ‘bijzonder’ instrument bespelen, iets wat je niet zo vaak hoort. Dus geen piano/gitaar/drums, maar bijvoorbeeld harp, djembé etcetera?

Zelf speel ik, naast piano, inmiddels ook melodica en ik leer nu mondharmonica spelen (is nog lastiger dan het lijkt!) maar ik ken verder bijna niemand die ook dat soort instrumenten bespeelt. En dat terwijl het zoooo leuk is xD

Dus: deel je instrument, en je ervaring! Als je geen instrument bespeelt maar er wel geïnteresseerd in bent ben je natuurlijk ook van harte welkom^^

Een vriendin van mij speelt djembé
Een andere vriendin klarinet + harp!

Ik ken iemand die harp speelt ;p
Het lijkt me echt supergaaf om dat te kunnen, haha :grin:

ik speel al 11 jaar viool, ook bijzonder genoeg?:stuck_out_tongue:

Haha, natuurlijk bijzonder genoeg! Ik ken zelf in ieder geval niemand die dat speelt^^ Viool lijkt me trouwens wel echt supermoeilijk om te spelen!

En ik heb zojuist Drops of Jupiter op mijn mondharmonica geleerd xD Hoera :stuck_out_tongue:

haha, ja, is best lastig ;p zocht net een plaatje van melodica (had geen idee wat t was) jemig, wat een vaag instrument:p (no offence)

Ik ken genoeg mensen die dat spelen hoor… Ook gewoon bij me in de klas.

En zo’n muzikale klas heb ik nou ook weer niet.

Vroeger, op de basisschool, kregen we les in lier spelen. Dat is echt een instrument wat tegenwoordig niemand meer bespeelt. Het is zelfs zo dat onze school het een beetje terug heeft gebracht.

Een lier is een soort van kleine harp.

Mijn vriendin speelt citer, en een andere vriendin speelde hobo.
Ik speel zelf dwarsfluit en piano (maar dat telt natuurlijk niet mee als bijzonder instrument). Soms word ik op de muziekschool begeleid door een klavecimbel als ik dwarsfluit speel.

Ik zou graag mondharmonica kunnen spelen :grinning:
Maar helaas kan ik het niet & heb ik geen tijd om het te leren…

ik speel ook viool! inmiddels ben ik 9,5 jaar bezig en ben net dit jaar begonnen met de vooropleiding op het conservatorium (:
ja mensen zeggen ook dat het een heel moeilijk te bespelen instrument is, maar ik merk daar zelf niet zoveel van doordat ik er al van jongs af aan mee bezig ben. maar ik speel daarnaast ook piano, wat ik ook superleuk vind om te doen, dus ik twijfel of ik misschien piano wil gaan studeren (:

Ik bespeel geen instrument, maar toen ik de titel las moest ik aan deze jongen met zijn zelfgebouwde pvc-instrument denken: http://www.youtube.com/watch?v=qIBsoeK11fI

ik speel djembé en (niet suuper bijzonder) saxofoon.
verder gewoon gitaar, piano en drum ^^

ik speelde clockenspel? haha ik lach mezelf uit. vooral omdat ik het niet kon! uit luiheid. want het was goed voor mijn ontwikkeling volgens mijn ouders. (not)

Ik speel zelf piano, al 11 jaar, maar een vriendin van mij speelt dulcimer.

http://i56.tinypic.com/k9v247.jpg

Oja, ik heb ook 3 jaar djembe gespeeld. En we hebben thuis ook een digeridoo, maar daar kan ik eigenlijk geen geluid uit krijgen :stuck_out_tongue:

Ik speel accordeon, zo’n 9 jaar nu.

Wauw, die dulcimer ziet er ook apart uit :stuck_out_tongue: Als ik dit zo lees wil ik echt nog veeeeeel instrumenten leren spelen haha xD

ik speel saxofoon, maar ik zou graag piano kunnen spelen =)

Ik had een leerling die speelde fargot.

Mijn vader speelt banjo en sitar.