Bijziend en verziend?

Komtie :beer:

Pas ben ik naar de opticien geweest (wel naar redelijk ‘goedkope’, pearle en hans volgens mij en ik hoorde pas dat die minder betrouwbaar zijn? Beetje bullshit lijk me, maar jeweetnooit).

Maargoed, die opticiens hebben gemeten dat ik aan 1 oog - 0,5 heb en aan het andere oog + 0,75 (of andersom, dus + 0,5 en - 0,75 haha weet het ff niet meer) Dus eigenlijk is een oog verziend en het andere oog bijziend, of begrijp ik dat fout?

Naja, die opticiens zeggen jaa is te weinig voor een bril blabla, maar ik heb wel elke dag hoofdpijn en ook vooral als ik naar een beeldscherm kijk…
Want volgens mij is het ook zo dat dan je ene oog (met min) de andere (met plus) moet corrigeren en andersom, en die ene met plus moet dan weer die ene met min corrigeren, jemig wat een warverhaal xD maar daar worden je ogen dus best moe van.

Heeft een van jullie dat ook?
Of heeft een van jullie een bril voor tv kijken/computeren enzo terwijl je niet echt extreme afwijking hebt?

Want ik weet nu ff niet wat ik moet doen, ik lijk het mezelf wel wijs te maken, want die opticiens zeggen maar: jaa met die sterkte heb je geen bril nodig, huilie huilie… maar ik heb er wel last van, tenminste ik neem aan dat mijn hoofdpijn daar van komt.

Alvast bedankt (:

Ohja, en ik heb me al scheel (ja letterlijk) gezocht op google enzo, en kan niks vinden ):

Ik zou even naar de oogarts gaan, dan weet je het zeker. Het kan heel erg verschillen hoe goed die metingen zijn, meestal zijn ze wel betrouwbaar. Maar ga voor de zekerheid maar naar de oogarts om te horen wat die erover zegt.
Zelf heb ik trouwens wel lenzen, maar ben met allebei de ogen bijziend.

Ga dan naar een andere opticien, ik moest ook een bril omdat ik elke dag hoofdpijn had en dingen in de verte slecht kon zien.

ik heb geen ervaringen met opticiens en brillen, maar mijn pa en broertje gaan ook naar pearle. Die mensen hebben als het goed is ook precies dezelfde opleidingen als bij luxere opticiens, dus aan betrouwbaarheid hoeft het niet te liggen. Daarbij, als ze het alleen voor het geld doen zouden ze je juist wel een bril aansmeren :wink:

Wat je eventueel kan doen, is van die losse lensen kopen in jouw sterktes en dat dan uitproberen of je hoofdpijn weg gaat.

Oke dankjulliewel (:
Ja, ik dacht ook al dat van die opleiding idd, maar ik dacht misschien hebben jullie ervaring (;
Ik ga nog maar een keer naar de opticien denk ik (weer een andere) voor ik het weet heb ik alle opticiens in het dorp gehad :stuck_out_tongue:

neem lenzen, of 1 lens, kan tegenwoordig ook gewoon :slightly_smiling_face:.

Heb zelf +1 & -1 en heb alleen aan mn linker oog een lens.
Kan dus wel.

Ik kreeg bij -.5 ook gewoon een bril, dus zou het toch maar doen als ik jou was.

Oh okee!
Ja maar hoe moet ik tegen zo’n brillendude zeggen dat ik een bril/lenzen/lens wil (Ja doh, Hoi ik wil een bril!) als zij steeds denken dat het niet nodig is? :woman_facepalming:

misschien moet je het gewoon uitleggen.
“hoi, ik heb een probleem, ik heb vaak hoofdpijn en dat komt waarschijnlijk door mn ogen.” en dan gaan zij vast zeggen van “kom maar even mee, dan gaan we even meten” :wink:

ik heb -1 & -1.5
ik heb draag mijn bril voor tv kijken en ik de klas het bord lezen. ik heb bij de hans anders mn bril gehaald. ik heb gewoon gezegt: ik heb vaak hoofdpijn en ik moet heel erg staren om het bord te kunnen lezen dus ik denk dat ik een bril moet. en toen hebben we gemeten.

Ja, dat heb ik al gedaan. Drie keer zelfs :’) Elke keer wel bij een ander… maar toen had ik niet echt de puf om te zeggen ja joehoe ik denk dat het wel moet toen zij zeiden: je hoeft geen bril, doei.
Dus ik ga nog wel een keer ofzo, en dan zeggen ik heb vaak hoofdpijn, bij beeldschermen, en ik denk echt dat het nodig is. Maar dan voel ik me zo dom, want zij hebben er voor geleerd, ik niet :stuck_out_tongue:

het kan zijn dat je ene oog verziend en andere bijziend is, natuurlijk, want je ogen zijn verschillend
je kan naar een duurdere opticien gaan
maar je kan ook een leesbril of een bril voor op school in de les/tv kijken/ 's avonds enz.
met elke sterkte kan je wel een bril