Bijwerking prik baarmoederhalskanker???

Ik hoor bijna overal dat die prik bijwerkingen heeft (en omdat het nog niet allemaal zeker is en dat ze ons een beetje als proefkonijn gebruiken) :anguished:? zoals;

• Je kan hersensletsel krijgen
  • Een hersens baschadeging
  • Je kan megool kinderen krijgen
  • Je kan juist geen kinderen krijgen
    En nog meer maar ik kan er nu even niet opkomen

Dat zijn allemaal gruchten. Het is nu gewoon nog niet duidelijk wat de bijwerkingen op lange termijn zijn.

Het zou allemaal wel kunnen gebeuren, maar die kans is héél erg klein.

o my god.
idd allemaal bullshit.
hoezo je kan geen kinderen krijgen?
als je die prik niet neemt,en je krijgt wel baarmoeder halskanker en je doed er niets aan dan kan je pas geen kinderen meer krijgen!

nee >>mischien<< kan je geen kinderen krijgen…
maar jah wel vreemd want het was gister wel op rtl 4 nieuws :anguished:?

Het is allemaal nog onzeker enzo,

maar die dingen die jij noemt zijn echt wel mogelijk hoor!

Goh, is hier niet al een topic over?
Vaccin tegen Baarmoederhals Topic

Aah kap nou eens met die baarmoederhalskanker-topics

mmm ik neem die prik gewoon;)

laat het wel weten als er iets mis is hoorxD

het is echt alwel redelijk veilig hoor!
Je moet eens weten hoeveel onderzoek er is voor zo’n prik uberhaupt op de markt mag komen!
Ja er kunnen idd bijwerkingen zijn op de lange termijn. Maar die kans is niet erg groot!

Het is allemaal nog NIET zeker.

• Of het werkt, of dat het geen verschil maakt vóór het vaccin werd uitgevonden. Ze kunnen over 10 jaar zeggen:
    ‘‘Wat jammer van het geld, het heeft geen verschil gemaakt’’ of ze zeggen:
    ‘‘Gelukkig dat we er zo veel in geïnvesteerd hebben, baarmoederhalskanker komt (bijna) niet meer voor!’’
  • Wat de bijwerkingen zijn op de lange termijn (dus maanden/jaren later, niet 3 weken na de prik)

Er is 1 groot topic waarin je al je lulverhalen en meningen kwijt kan. Maak dus niet steeds zo’n topics aan.
Iedereen moet zelf weten of zij zich laat inenten, maar ze weten dus nog helemaal NIKS zeker over die prik.

Het is ook ‘‘maar’’ 6 jaar onderzocht, terwijl vaccin’s eigenlijk tussen de 10 en 12 jaar onderzocht moeten worden. Maar het gezondheidsinstituut heeft het wél goedgekeurd. Waarom is niet duidelijk?

Kijk bij uitzendinggemist.nl maar naar Radar van afgelopen maandag. Dan ga je toch twijfelen.

Megool kinderen?

Ik heb die prik gehad, en me arm kan ik amper bewegen. ik moest me vriendinnen vandaag vragen of se me konden helpen me boeken in me kluisje te doen en me jas mee helpen aan te trekken :’) maar ik kan me arm nu wel weer bewegen. en ik MOEST hem nemen van me ouders, dus ik had geen keus…

Je had niet gemoeten, je hebt het recht om nee te zeggen.
Maar mijn vriendinnen die gegaan zijn hadden ook een stijve arm x’D Haha, was best grappig toen die boeken van een van hun vielen en ze hulpeloos liep te spartelen x’D

ja idd!!!
dat denk ik dus ook

Kan je even normale taal gebruiken, dus niet woorden als megool. Wat trouwens ook nog verkeerd geschreven is.
Wat jij bedoelt heet het syndroom van Down.

Dat van die arm is waarschijnlijk omdat je hem na de prik niet goed en veel bewogen hebt. Ik heb de prik (vorig jaar) ook gehad, en de huisarts wreef na het prikje even over m’n arm. Want, zei die, als je hem te weinig beweegd, kan je arm zeer doen of stijf (sorry voor de doordenkers XD) gaan worden. Dusja XD

Ja dat weet ik, maar ik kan nooit nee tegen me ouders zeggen. haha ja echt hoor! het is echt vet vervelend ik wou zo wat pakken op een plank en ik kreeg me arm maar niet omhoog! iedereen lachen natuurlyk want t zag er echt uit als of ik een weirdo arm had :stuck_out_tongue:

Er gaan allemaal fabeltjes rond
Je moet niet alles geloven wat je hoort :wink:
Ik heb hem zelf al gehad gister, maar ik bedoel waarom zou je er hersenletsel van kunnen krijgen ofzo?
Ten 1e Ze spuiten het in je arm ze geven geen klap op je hoofd hoor!
Ten 2e Ze hebben het eerst uitvoerig gestest, ze doen er namelijk al 6 jaar onderzoek naar! En ze spuiten echt niet iets in je waar je allemaal rare dingen van krijgt hoor! Voor ons zijn er nog andere proefkonijnen geweest die zich vrijwillig aanbieden voor de wetenschap :stuck_out_tongue:

De ergste dingen komen weinig voor deze prik is wel getest maar niet op langertermijn. :anguished:?
De moeder van een vriendin van mij zei dat je er later mischien geen kinderen van kan krijgen ik denk er nog over na.

xx maaike :wave: