Bijven zitten

4havo vond ik het aller vervelendste jaar. Je moet vanaf dan echt een hele hoop zelf doen.

‘Gewoon’ VWO na HAVO doen vind ik zelf vrij nutteloos. Als je nou weet dat je geen universitaire opleiding wil doen, doe dan HAVO. Maar waarom zou je evenlang op school willen zitten en vrijwillig door twee jaar heen willen gaan waar je schoolonderzoeken hebt en examens moet doen? Bovendien ben je, als je VWO blijft doen, veel meer gewend aan wat er van je verwacht wordt.

ik zou het overdoen

Ik zou 3VWO over doen. Tenzij je echtechtecht zeker weet dat je niet naar de universiteit wilt. En als je dat nog niet zeker weet zou ik 't niet gaan vergooien door naar Havo te gaan, maar dan zou ik nog even doorbijten en je VWO afmaken.

ik zou naar havo4 gaan. Vanaf vwo 4 wordt alles opeens veel moeilijker dan tot de 3e, dus als je de 3e al niet haald, haal je de rest zeker niet.
Of wat als je in de 4e of 5e weer zou blijven zitten? (misschien moet je dan van school af, dat was op de mijne tenminste als je 2x bleef zitten). Maar dan moet je dus weer een jaar overdoen, of alsnog naar havo 4 of5 en dan doe je ook een jaar over…

je bent de L vergeten… :roll_eyes:

ik ben dit jaar blijven zitten (havo2)
kon ook kiezen voor mavo3
heb ik niet gedaan omdat ik ook zeker weet dat ik HAVO kan!
soort gelijk probleem.

blijven zitten is nooit leuk, alleen in de 2e al is echt K*T!