Bijven zitten

Nou, de titel zegt wel genoeg neem ik aan.
Heb ik mede-standers of heb jij net zoals ik echt een hele grote neiging je school in de fik te steken? Maar eigelijk komt het er gewoon op neer dat ik hier echt van baal en nu heb ik 4 opties maar ik vind het heel moeilijk om te beslissen;

• Ik kan nog een keer 3VWO doen
  • Ik kan naar 4HAVO
  • Ik zou naar een particuliere school kunnen
  • Ik zou een jaar in het buitenland kunnen doen
    Maar ik vind het eigelijk geen optie op 3v nog een keer te doen maar gewoon echt niet. ik weet ook wel dat ik nu als een verwende snol klink sorry daarvoor
    4h. zou ik opzich wel kunnen doen maar ik weet van mezelf dat ik dan geen reet doe omdat ik weet dat ik vwo gewoon kan!!
    particuliere school zou evt. kunnen maar het is natuurlijk wel duur.
    en jaartje buitenland weet ik niet zeker of mijn ouders dat goed vinden en waarschijnlijk ben ik toch al te laat met inschrijven voor het nieuwe jaar etc.
    Wat een zeik topic dit maarja haat aan die begrip loze school van mij :rage:

Als je VWO wel kan, zou ik het jaar nog een keer overdoen.
Maargoed, ik weet dat dat écht kudt is, dus kun je beter naar 4HAVO.
Maar ik zou niet naar zo’n particuliere school gaan, of een jaar naar 't buitenland. Dat is duur en alleen omdat jij geen zak doet voor school?

Waarom zou je naar een particuliere school gaan? Ben jij dan zo rijk dat je dat kan betalen?
Ik denk dat die twee eerste opties het meest reeel zijn.
En dat jaar in het buitenland is ook geen opties, dat is alleen maar moeilijker…

Mijn tip: naar 4 havo gaan
Had ik vorig jaar eigenlijk ook moeten doen…
Particuliere school kun je ook doen, doet mijn broer
Luzac College, maar dat kost veel geld en het is veel werken

Dat is het nou juist ik heb zo ongelofelijk hard m’n best gedaan.
Het zit zeg maar zo aan het begin van dit jaar werd er ontdekt dat ik een chronische vermoeidheidsziekte heb en om dat even snel en oppervlakkig uit te leggen; het is zeeg maar net zoiets als Pfeiffer alleen dan kan ik wel naar school maar na een school dag ben ik dan helemaal gebroken en ik heb ook gewoon elke week gehad dat ik 1 dag thuis bleef omdat ik gewoon niks meer kon of anders elke ochtend later naar school. heb hierdoor ook m’n grote passie hockey moeten opgeven. maar goed verder heb ik 5 onvoldoendes toch nog opgehaald maar stond net twee vieren dus ik was een bespreek geval. Maar ik trek het nu gewoon niet dat ze niet het voordeel van een twijfel geven of me op z’n minst 4v gewoon laten proberen tot het eerste rapport en dan beslissen of ik het wel of niet aankan.

En even over dat particuliere school, mijn broer zit er ook al op een maar hij doet niet 2 jaar in 1. maar gewoon in dit jaar eindexamen voor 5 vakken en volgend jaar voor 4. en dat zou ik wel aankunnen. Daarom ook dat ik die optie overweeg want ik wil eigelijk niet naar een andere school.

Een meisje die bij mij in de 4de klas zat, had ook zoiets. Maar zij kon gewoon echt niet op school komen, zo moe was ze.
Dus ging ze naar een soort verzorgings tehuis en waar ze ook scholing kreeg(daar kwam het een beetje op neer)
Toen ze weer gewoon naar school kwam, moest ze blijven zitten.

Wat wil je na school gaan doen? Als je naar het HBO wil, kun je genoegen nemen met een havo diploma.
En als je naar de havo gaat, ben je sneller klaar.

Sorry!
Maar dat dacht ik door: “4h. zou ik opzich wel kunnen doen maar ik weet van mezelf dat ik dan geen reet doe omdat ik weet dat ik vwo gewoon kan!!”
Maargoed, dan zou ik gewoon 4HAVO gaan doen ;]

4 havo moet je gaan doen… precies hetzelfde als vwo alleen worden repetities minder zwaar gerekend

Ik raad je aan 4havo te doen…
Als je dit jaar net (niet) redt, hoe wil je je vwo dan afmaken? Op de havo heb je die ‘druk’ niet… omdat je het makkelijk(er) vindt.

Ik zou naar 4 Havo gaan, als je nu al zeer veel moeite hebt met 3 vwo hebt red je de 4e waarschijnlijk ook niet. Ik ga nu naar 5 vwo en ik kan je vertellen, vergeleken met 3 vwo is 4vwo ontzettend kut:O. Dus al doe je 3 vwo over, dan krijg je daarna ook nog rot 4vwo en daar mag je dan niet in blijven zitten. Gebeurd dat wel dan moet je alsnog naar 4 havo en verspil je dus heel wat jaren.

Ik zou ook 4 havo doen, want na je havo kan je ook altijd nog vwo gaan doen

Bedankt voor de reacties! heeft me wel geholpen… :slightly_smiling_face:

is wel kut jah.
heb ik ook
ik heb gewoon kutcijfers
want ik begon dus in 1 havo/vwo
en dus heeft de school aan het eind van het jaar gezegd dat ik door mocht naar vwo.
maar dat kan ik niet aan blijkt.
en omdat mijn cijfers te slecht zijn voor 3 havo (overal een punt bij optellen), moet ik misschien naar 2 havo.

ze zijn gek.
een school die mij al een keer op het verkeerde niveau heeft gezet wil voor mij gaan bepalen wat beter is :'D

Waarom zeur je op je school? Het is toch je eigen schuld dat je zulke cijfers haalt?

Geen zak doen voor school? Je kan ook gewoon blijven zitten omdat je het moeilijk vind.

ja tuurlijk dat is net als dat je zegt dat vmbo het zelfde is als havo maar de repetities minder zwaar tellen x’D

Ik zou gewoon 3VWO doen en je instelling proberen te veranderen. Als je bijvoorbeeld al weet welke studie je wilt gaan doen, en je wilt naar de universiteit, kan je beter doorbijten en gewoon je VWO afmaken. Wil je toch een HBO opleiding gaan doen, dan is 4HAVO een betere optie. Maar ik ben zelf altijd een grote voorstander van het doen wat in je kunnen ligt; ik heb bijv. een zus die een VWO niveau had, 2x is blijven zitten in 2 HAVO en nu een MBO studie doet waar ze niet blij mee is. Kijk, dát is zonde. Je kan vrijwel alles studeren als je een VWO diploma op zak hebt (behalve als het niet in je profiel past).

Dus: weet je dat je het kan, gewoon 3VWO doen en je instelling veranderen en met je school overleggen over je gezondheid. Vind je het echt moeilijk, doe dan 4 HAVO. Sowieso moet de school er rekening meehouden als je gezondheid niet optimaal is, want daar kan jij ook niets aan doen.

Als je 4Havo doet kan je na je eindexamen gewoon nog VWO doen.

Dat is trouwens onzin. In de eerste en tweede is dat nog zo, maar derde niet en in de vierde al helemaal niet. Je moet niet gaan denken dat havo4 makkelijker wordt dan vwo. havo4 juist helemaal niet. Dat jaar krijg je al veel schoolexamens, die dus tellen voor je eindexamen. En voor schoolexamens moet je echt niet verwachten dat je 2-3 hoofdstukken moet leren :expressionless:
Ik heb dit jaar vwo4 gedaan, en daar moest je minder leren dan havo. Wel zelfstandiger en minder uitleg. Dat is ook een verschil, vooral bij wiskunde.