Bijna Vriendin anorexia wat nu?

Hee iedereen.
ik zit met een supergroot probleem.
Een meisje waar ik bijna wat mee had blijkt dus anorexia te hebben.
ze vertelde er wel is wat over dat ze zich schuldig voelde na het eten enz.
maar dit zocht ik er echt niet achter.
Ze heeft een superlichaam, maar ze is ontevreden.
ze weegt 54 en ze is ong. 1.70 maar ze vind zichzelf te dik,
en ze wil onder de 5O gaan.
hier de weblog die ze me vanmiddag gaf, ik dacht eerst dat ze gewoon die site bezocht. maar nee ze heeft het allemaal zelf geschreven.
asjeblieft iemand help me, dit doet me zoveel pijn want ik hou zoveel van haar en ik weet niet wat ik kan doen.

UP!!!

ik snap jou echt helemaal!
die site , echt vreselijk…
je kan er eigenlijk niks aan doen
lees eens het boek: dik in mijn hoofd
dan kan je je inleven… het klinkt heel gek maar het is zo
die mensen zijn psygisch gestoord en weten niet meer wat ze doen en verliezen zo alles om hun heen
je moet met haar praten en vertellen hoe erg je dit vind omdat je zoveel om haar geeft!

Wat erg!
Ze heeft jou die site gegeven dus volgens mij zoekt ze echt hulp. Ik zou er in ieder geval aandacht aan geven maar haar niet dwingen om te eten o.i.d (ik kreeg dan een hekel aan de mensen die me dwongen om te eten, onbewust maar het was wel zo). Luister naar haar, praat er met haar over en hou haar vooral in de gaten! Praat er met een volwassen persoon over die je echt kan vertrouwen!
Veeeel geluk, en het belangrijkste: geef er aandacht aan! praat er met haar over :slightly_smiling_face:
x

Ik heb niet echt de teksten gelezen. De plaatjes vond ik al gruwelijk genoeg. Bah. Ik voel met je mee. Ik vraag me wel af hoe jij kunt helpen. Ze heeft niet alleen anorexia maar is ook nog bezig met pro-ana. Heftig.

Bijna vriendin lees ik. Hebben jullie een goede band? Afhankelijk van de groote van de band en de mate waarop ze je vertrouwd zou je haar heel langzaam kunnen helpen. Maar je zou natuurlijk ook de hele relatie zo kunnen verpesten en alsnog niet het resultaat bereiken: laten beseffen dat ze gevaarlijk bezig is.

Ik las een klein stukje over dat haar ouders er van weten. Doen die er niets tegen? Misschien dat je eens met hun kan praten. Misschien dat ze DE ernst niet zo in zien als het is. Of misschien iemand anders die belangrijk is. Overigens in dat stukje las ik ook dat die keer dat haar ouders haar er mee confronteerde haar ‘ana’ een beetje weg is gegaan. Ofwel dat ze minder motivatie heeft gekregen voor het zo omgaan met eten. Dat is (hoe gek het ook zal klinken) een pluspuntje omdat je dan als buitenstaander dus enige kans maakt om haar te helpen.

hey!
maar je bent er dus zelf vanaf gekomen zonder professionele hulp ofzo?
want ik zit nu ook een beetje daarmee (al bijna een jaar) en het schommelt wel maar beter of slechter word het zegmaar niet.
en een vriendin van mij (die mij eigenlijk wel zowat dwingt om te eten) zegt dat ik hulp moet zoeken.
maar dat is dus niet nodig? ik ben namelijk ook niet suuuuper dun?

hee bedankt ten eerste voor jullie reacties.
en niet schrikken ik ben bi, dus we hebben zegmaar bijna wat.
maargoed daar gaat het niet om.
ze geeft die site wel maar ze zegt ik hebgeen hulp nodig zegt ze.
ze weegt nu dus 55, en ze zei eerst ik wil 53 wegen en nu opeens onder de 5O.
en ik zit echt met me handen in het haar, want ik praat veel met haar maar er komt niks uit, ze is gewoon zo down elke dag.
elke minuut denkt ze eraan

Ik zou via haar ouders hulp gaan zoeken.

Dit ken ik. ik wil er wel met je over praten, ik heb ook zo’n vriendin, je kunt me noten als je wilt

up

Die plaatjes zijn echt walgelijk…
Tis idd slecht. En ik zag eindelijk iets waarvan ik dacht “mwa…toch wel op de goede weg!” (eet groente en fruit, pasta, enz), kwam dat stuk van een pro-ana site…
Nouja. Blijf haar waarschuwen. Meer kan je ook niet doen…

UP UP UP UP UP

UP

mijn beste vriendin is ook anorexia aan het ontwikkelen, maar haar waarschuwen heeft geen effect. hoe kan ik haar helpen?

UP?

@Hierboven me, en eigenlijk ook aan de topicstarter.
Praat erover met een vertrouwenspersoon, als waarschuen geen zin meer heeft. Je moet je totaal NIET schuldig voelen dat je haar ‘geheim’ hebt verraden, of haar hebt verraden, maar je helpt haar juist. Met zwijgen schiet ze ook niets op. En probeer haar ook niet te ‘pushen’ om meer te gaan eten, dat werkt juist in de omgekeerde richting.

dankje,
ik wil het ook wel aan iemand vertellen maar ik weet zeker tot ze dan heel erg boos op me wordt. &ze is mijn beste vriendin en ik wil haar niet kwijt want nu heeft ze me juist nodig.
maar nog 2mensen weten dat van haar en die willen het ook graag tegen haar moeder vertellen. maar als een van hun het vertelt dan heb ik het gevoel tot ik geen goede vriendin voor haar ben maar als ik het alleen vertel heb ik het gevoel tot ik haar verraad. dus misschien kan ik het beter met een van die 2 aan haar moeder vertellen?

OT: heb je al iets voor je vriendin gedaan of weet je ook nog steeds niet hoe je haar moet helpen?

UP?:blush:

Oei shit man! Dat is echt erg! Ik zou heel goed met haar gaan praten als ik jou was!