Bijna vriend

Lieve meiden, ik hoop dat jullie me iets kunnen helpen. (:

Ik ben al een tijdje bezig met een jongen. We waren eerst hele goede vrienden (lagen tegen elkaar aan als we bij elkaar waren, wisten alles van elkaar, leken wel een stel als we bij elkaar waren en wat we zeiden tegen elkaar alleen vonden elkaar niet leuk :’)) dit is alleen op geef moment veranderd en sinds een maandje hebben we toegegeven dat het toch wel meer is en hebben we ook al gezoend etc.

Nu ben ik niet echt van het klefheid (in berichtjes, maar ook veel zoenen etc. ik lig liever gewoon tegen hem aan dan ik zoen), ook niet van openbare (elke keer berichtjes op twitter als ik ben geweest, lief berichtje krijgt). Terwijl hij dat juist wel is, hij vind leuk om dingen over op twitter te zetten, en klef doen is hij ook stuk meer van, in openbaar doet hij dat gelukkig niet omdat ik dat niet wil maar als ik niet zou aangeven zou hij het het sws doen. Hier erger ik me best wel aan, want zo ben ik gewoon niet. Ik vertel hem echt alles, ook al weet ik dat hij het niet graag hoort maar we zijn echt eerlijk in alles. Maar ik geen manier bedenken om hem dit subtiel te zeggen, aangezien ik geeneens weet of ik wil dat hij hier in veranderd aangezien het zijn manier is om het te uiten en waarom zou ik dat dan tegen houden omdat ik het niet prettig vind? Waardoor ik best wel twijfel of we wel bij elkaar passen. En eigenlijk alleen op dit punt want verder gaat echt perfect. We begrijpen elkaar goed, praten over alles en is altijd gezellig. Maar ben bang dat dit van een van beide kanten keer gaat knappen. Dat ik gek word van zijn ‘overdrevenheid’ of hij juist blijft twijfelen aan mijn gevoel voor hem (doet hij nu al, omdat ik minder duidelijk in ben) en dat niet kan.

Iemand tips?

alvast bedankt (:

Ja hij is nog geen eens mijn vriend dus echt klef doen in openbaar vind ik ook nog iets te vroeg voor! Aangezien we eigenlijk gewoon goede vrienden zijn en veel mensen dat ook nog denken. Wacht liever tot het nog iets officeler wordt voordat ik daar aan begin. (: Vooral om ongemakkelijke en vragen te voorkomen als het toch niks blijkt te worden.

Ik ga inderdaad maar gesprek eens over aanknopen want hoe langer ik er mee wacht hoe lastiger het wordt! Ben vooral aandenken gezet doordat in pauze keer over ging als jongen extreem klef zou zijn, dat meisje zei dat totaal niet zou trekken. En ik haar zo vroeg: Maar als nou hele leuke jongen is en echt wat voor hem voelt? zij; Ja maar dan pas je gewoon niet bij elkaar. Ik kan er niet tegen als jongen zo slijmerig klef is, en zo jongen kan niet opeens mee stoppen omdat ik niet leuk vind.

Is het zo’n groot probleem dat je je nu al ergert aan jullie relatie? Want dan zou ik het gewoon uitmaken.
Je moet hem niet dwingen om voor jou te veranderen.

We hebben nog geen relatie hoor. Maar zit er wel aan te komen, ik heb alleen aangegeven dat ik nog even mee wil wachten om verschillende redenen.

Het is niet dat ik me irriteer aan zijn berichten hoor. Ik vind het alleen minder speciaal klinken als ik meerdere keren op een dag ik hou van je hoor, of andere kleffe dingen. Daarin tegen stuur ik het weer vrij weinig waardoor ik wel eens opmerkingen krijg waarin blijkt dat dat hem soms wel onzeker maakt.

I know what you’re saying…
Elke dag meerdere keren ik hou van je horen is niet speciaal.
Maak dit hem gewoon duidelijk en anders zou ik maar geen relatie beginnen…
Ps. ik spreek uit ervaring…

moeilijk om te horen.
Behalve dat ik voor het eerst verliefd ben, is het ook mijn beste vriend zelfs voor ik gevoelens voor hem had, en dat is een tijd zo geweest. Hij is de enige aan wie ik alles kan vertellen en hij heeft alles door. Zelfs via whatsapp, als ik me niet goed voel maar gewoon vrolijk probeer te doen heeft hij het zelfs door, terwijl hij mijn hoofd geeneens kan zien. Ik heb wel eens met hem over gehad, als het toch niks zou worden of als we wel iets zouden krijgen en uit elkaar zouden gaan. Wat er dan tussen ons zou veranderen. Hij zegt (nu) dat het tussen ons niks zou veranderen, onze band ieder geval niet. Maar ik weet zelf ook wel dat het niet realistisch is. Ik heb geen tijd om minstens 3 keer per week bij een gewone vriend te zitten, en als een van ons iets zou krijgen met ander zou het weer een hoop gedoe opleveren.

Niet dat ik er al over nadenk om het af te kappen hoor! Ik heb liefst keer in echt over dus even wachten tot we weer tijd hebben. Ik heb wel eens subtiele hints laten vallen maar ik weet ook wel dat je bij jongens wat duidelijker moet zijn dan subtiele hints haha!

Zou je trouwens wat van je ervaring kunnen vertellen in note of hier?

Zit nu twee jaar bij een jongen in de klas en het klikte echt goed.
In de pauze kwam hij ook gewoon bij me zitten en praten.

Maar ik durfde dus nooit te zeggen wat ik echt voelde voor hem. :flushed:
Ben zelf ook niet echt een klef persoon of iemand ie elke dag wil knuffelen.
Maar uiteindelijk heeft hij de knoop doorgehakt.

Na 2 maanden daarna was het speciale er eigenlijk al weer af voor hem :frowning_face:
En dat is echt shit…want je komt hem dan elke dag tegen in de klas…

Oh ja en hints werken dus echt voor geen meter heb ik gemerkt :dry:

Ik had een beetje hetzelfde…
Het ging allemaal erg snel voor mij en het was best wel vermoeiend om hem steeds te moeten afremmen :wink: Maar hij vond me leuk genoeg om zich wat aan te passen, en na verloop van tijd begon ik het ook steeds minder erg te vinden omdat mijn gevoel steeds verder groeide. Het belangrijkste voor mij is dat we gewoon met vrienden kunnen zijn zonder dat hij me steeds aan wil raken enzo. Vond hij in het begin wel jammer, maar nu heeft hij die behoefte zelf ook niet meer :slightly_smiling_face:
Het kan dus wel! haha

Maar één ding waar hij ook onzeker van kan worden, is als jij nog niets officieels wilt. Als het wel zover is kan dat al een stuk schelen!