bijna vriend zegt afspraak af en vind t raar dat ik boos word

hey
ik was pas jarig en van de jongen waar ik mee bezig ben kreeg ik een etentje bij ons lievelingsrestaurant.
we hadden afgesproken vrijdag te gaan
toen ik vandaag vroeg hoelaat enz zij hij dat hij ook al had afgesproken om met vrienden weg te gaan
ik zei hem dat hij met mij eerder had afgesproken dus dat ik t niet echt leuk vond
hij zij dat ik wat flexibeler moet worden en dat ons etentje nog wel een keer komt
ik vind m superleuk maar wil me niet zo laten gebruiken
wat moet ik doen?

XXX

Dat vind ik niet echt normaal nee, ik zou flink pissed zijn.

Laat het hem maar goed maken en nu van zijn kant komen. Je mag boos zijn hierom.

Ik snap het heel goed dat je boos bent, afspraak is afspraak. Je hebt hem al duidelijk gemaakt dat je boos bent toch?. Ik zal het hem inderdaad maar laten goedmaken. En tot die tijd beetje afstand nemen, vooral omdat het een verjaardagscadeau was. En dan gaat die liever naar zijn vrienden, jaa daaaggg.

Dit inderdaad, al helemaal wanneer het etentje voor je verjaardag bedoeld was.

Dit.
Ik vind het echt niet kunnen wat hij jou flikt…

Ik snap dat hij er misschien iets te makkelijk over denkt, maar voor jou is dit echt super lullig!
Ik zou hem een beetje negeren en wachten totdat hij zijn excuses aanbiedt.

Als hij meteen een andere afspraak zou voorstellen zou ik het geen probleem vinden. Maar dat hij zo reageert, dat is echt eikel gedrag. Sowieso, als je een afspraak afzegt dan hoor je ook meteen met een ander voorstel te komen (ik ben om die reden ook een keer boos geworden op mijn vriend, en die begreep het), anders lijkt het alsof het hem niks kan schelen. En dan gaat het bij jou ook nog om een verjaardagscadeau!

Ik zou hem duidelijk maken dat je er echt niet van gediend bent en dat het niet fatsoenlijk is van hem. Verder zou ik er niet teveel energie meer in steken, laat hem maar zijn best doen. Als hij zijn excuses niet aanbiedt zou ik er helemaal mee klaar zijn. Als een jongen al zo onbetrouwbaar is qua afspraken en zo weinig zijn best doet voordat je daadwerkelijk zijn vriendinnetje word is het een slecht teken.

Echt precies dit gewoon

Hij stelt zelf voor op vrijdag te gaan, dan kan hij niet gewoon wat anders afspreken. Dit klinkt hard, maar hij vind je duidelijk niet leuk genoeg… Laten gaan die eikel zou ik zeggen…

Het is lullig en je verdient zeker een excuses, maar om nu meteen met “eikel” of “hij vindt je niet leuk genoeg” te gaan gooien. Sommige mensen sucken gewoon echt in afspraken maken en met name jongens :’)

Ja, maar dan zeg je toch sorry en dan zeg je niet tegen de ander van ‘jeetje, jij mag ook wel wat flexibeler worden zeg’. :’) Dan zit je gewoon fout.

Precies. Misschien is eikel oid overdreven, maar dat het niet fatsoenlijk is staat vast. Daarbij mag je van je (bijna)vriendje verwachten dat hij moeite doet om jou te zien, naar mijn mening. En anders zou ik dat zelf opvatten als een afwijzing en mag hij weer zijn best doen om te laten zien dat hij wel serieus is met mij.

Zoals ik zei: het is lullig, de TS verdient een excuses en die jongen moet een agenda kopen. Mijn punt is dat ze nou niet alles moet afkappen, omdat hij een fout gemaakt heeft.

Edit (advies aan TS):
Word eens goed kwaad op hem en laat hem inderdaad bewijzen dat hij het wel meent met je. Denk nu ook niet te snel dat hij je nu niet leuk genoeg vindt.

Oh nee, in dat geval ben ik het met je eens!

Zou hij een goede reden hebben gehad, oke. Maar… Een afspraak met vrienden? Dat is géén goede reden. Het komt over als: ‘Ik vind mijn vrienden belangrijker’. Hoe dan ook, zijn vrienden zijn kennelijk ook niet erg flexibel, dus waarom zou jij dan degene moeten zijn die dat wél is?

Hahaha, dit precies :cold_sweat:

Maar, het is echt lullig wat hij heeft gedaan. Niet te veel aandacht aan besteden tot hij het heeft goed gemaakt!