Bijna ontslagen

Halloo :wink:

Ik heb een vraag, ik werk als vakkenvulster in een supermarkt, maar kreeg vandaag te horen dat ik voor hun te ‘duur’ word omdat ik 18 jaar ben en hij kon ook wel vakkenvulsters krijgen van bijvoorbeeld 15/16 jaar oud die waren voor hem goedkoper, hij wil graag zien dat ik uitbreid in me werk, maar begrijp totaal niet wat ik extra zou kunnen doen in de hoop dat ik niet ontslagen word, iemand een idee?

Laten zien dat je verantwoordelijk bent. Anderen aansturen, leidinggeven.

Wat voor contract heb je? Als je steeds een 1-jarig contract krijgt, hoevaak heb je al zo’n contract gehad? En anders; hoeveel maanden werk je er al in totaal? Ben je daartussenin ook een paar maanden zonder contract geweest?

maar me andere collega’s zijn 30 en 40 plussers… komt dat dan niet vreemd over?

ik heb 1 verlenging gehad, en zou nog 1 verlenging kunnen krijgen…

Je zou aan hem kunnen vragen wat je kan doen om je werk uit te breiden. Als hij dat wil zien, dan denk ik dat je dat het beste kan doen.

ik ben pasgeleden ook ontslagen (ik ben 20) en er is hier in de buurt echt niks te vinden. zó frustrerend. denk dat ik volgende week maar even langs het uitzendbureau ga maar die baantjes daar zijn meestal ook niet echt geweldig. en in de horeca wil ik ook echt niet meer.

t is ook zo rot, heb je net een band met iedereen en vind je t leuk op het werk moet je weg… :hammer:

Ja dat komt vreemd over.

Praat inderdaad met je baas, vraag wat hij van jou verwacht en vertel hem dat je zelf ook graag wilt groeien in het bedrijf.

Je zou eens kunnen vragen aan je baas of je ingewerkt mag worden op kassa. Maar goed, het is tegenwoordig erg lastig om een baantje te houden, überhaupt om er eentje te vinden.

Succes in ieder geval :slight_smile:

Oké. Het is namelijk zo dat jouw werkgever je niet zomaar mag ontslaan, maar aangezien je een tijdelijk contract hebt kun dat contract wel gewoon niet meer verlengd worden.
Het was anders geweest als je er al 36 maanden zou werken of wanneer je in je vierde contract zit. Wanneer je in je vierde contract zit is deze automatisch een contract voor onbepaalde tijd dus is het dan lastig voor de werkgever jou te ontslaan.
Maar je weet dus dat (als je er blijft werken) je nog maar 1 keer verlenging krijgt? Je werkgever wil je dus gewoon houden totdat hij echt aan je vast zit. Wel erg flauw van hem.

That’s life. Zo gaat het overal, vooral bij dit soort baantjes :wink:

Dit mag in het algemene bijbaantjes topic. Slotje.