Bijna geen vriendinnen van eigen leeftijd

Hey :wave:
Ik heb veel verschillende vriendinnen,
met verschillende leeftijden.
Ik vond het nooit erg, alleen maar leuk
Maar het wordt nu lastiger.
Ik wordt ouder, hun worden ouder.
We zien elkaar minder omdat we op andere scholen zitten en andere klassen.
Waarom kan ik niet gewoon beste vriendinnen hebben die net zo oud zijn, of in me klas zitten.
Op school voel ik me soms alleen.
Maar buiten school is dat helemaal verdwenen.
Ik heb sneller een klik met jongere en ouderen dan mijzelf :thinking:
Vinden jullie het raar als je een beste vriendin hebt die 3 jaar ouder is?
En vriendinnen/vrienden die ouder/jonger zijn?
Soms schaam ik me een beetje, als iemand zegt
Oh is je vriendin al zo oud?
Of oh die vriendin is wel jonger dan jou hé!
:expressionless:

Ik vind het helemaal niet raar hoor, ik heb ook vrienden van 20/21. Maar ik ben sowieso een persoon die liever met wat oudere mensen omgaat.

Mjn vrienden zijn ook allemaal wat ouder en ik schaam mij daarvoor niet. Waarom jij wel? Het zijn toch je vrienden.

edit: ik zou het eigenlijk best erg vinden als mijn vrienden zich zouden schamen omdat ik 2 jaar jonger ben :’) of toch niet

Het maakt niet uit of er een leeftijdsverschil tussen jou en je vriendinnen zit, zolang je het maar goed met ze kan vinden is het prima toch? Denk dat er best veel mensen zijn die vriendinnen hebben van verschillende leeftijden, ik zelf ook. :slightly_smiling_face:

mijn 3 beste vriendinnen zijn ook ouder dan mij,
1tje 3 jaar ouder, de anderen zijn 1 jaar ouder.
ik begrijp je wel, maar je moet je er echt niet voor schamen! geniet van de leuke tijden die je met ze heb. en wees blij dat je veel verschillende vriendinnen heb, niet iedereen heeft veel verschillende vriendinnen/vrienden ::slightly_smiling_face:

Ik ben zelf een jaar ouder als mijn beste vriendin, dat maakt toch niks uit? Als die mensen maar echt je vrienden zijn. En als je echt goed met ze omgaan en ze aardig vind, dan is het toch goed?

ik maak me echt niet druk over de leeftijd van mijn vriendinnen hoor. toen ik van havo naar vwo ging, deed ik dus nog een keer de vijfde klas en kwam ik bij allemaal mensen die een jaar jonger (sommige zelfs twee omdat ze een klas over hadden geslagen) waren dan ik, maar dat maakt helemaal niks uit. ik heb gewoon nieuwe vriendinnen gemaakt en met mensen van de havo heb ik nog steeds contact. als je jonger bent, zijn leeftijdsverschillen veel beter merkbaar, maar dat wordt minder als je ouder wordt. het verschil tussen iemand van 8 en iemand van 11 is veel groter dan tussen iemand van 16 en iemand van 19.

Een van m’n goede vrienden is zelfs bijna 30 jaar en ik ben de jongste van m’n groep. Ik vind dat leeftijd niks uitmaakt op het vlak van vriendschap.