heee !
Ik weet niet echt of dit een goede titel is, maar ja:’)
Ik kom net terug van een verjaardag, en ik zat net op de fiets, en ik werd helemaal bang enzo. En toen ik net naar mijn kamer ging, werd ik weer heel bang, en kon ik amper adem halen. En ik raakte echt in paniek. Een vriend van me heeft me weer rustig gekregen. Maar hoe komt het nou dat ik geen adem meer kreeg?qq
misschien een beetje een hopeloos topic… maar ik was echt in paniek.qq
waarom werd je bang dan?
hyperventilatie misschien?
niets ernstigs meestal ligt het aan je ademhaling …haal je verkeerd adem zeg maar
hyperventilatie indd. Ik had daar de laatste weken vaker last van … dan werd het zo erg dat mn benen handen en lippen begonnen te tintelen en verkrampen een keer hebben mn vriendinnen een ambulance gebeld omdat ik er ‘niet meer uitkwam’ er was opzich niks maar als je langer (onbewust) ondiep ademhaalt kan hyperventilatie ontstaan, en dan is het moeilijk daar zonder hulp uit te komen vooral omdat je in paniek raakt. Als dit vaker gebeurt kun je een ademhalingscrusus volgen bij een fysiotherapeut, heeft mij echt goed geholpen:) succes ermee!
@ hierboven,
Een vriendin haalt me er altijd uit door achter me te gaan staan, haar buik in mijn rug te drukken en dus haar ademhaling te voelen. Ze praatte rustig en zei dat ik de ademhaling van haar moest voelen. Uiteindelijk werd ik rustig en ademde ik weer gewoon normaal. Het werkte heel goed, het duurde wel eventjes. Niet te snel opgeven.
wat misschien ook helpt is “fluiterig” uitademen dus de adem er rustig uit laten stromen
Klinkt mij als een paniekaanval.
Dan krijg je het altijd benauwd.
ik heb dit de laatste weken ook wel eens en word dan ook duizelig. dan ga ik meestal gewoon wat doen, zoals een boek lezen op bed, ofzo, en dan word ik vanzelf weer rustig.