Bijna Centraal Examen

Nog 4 weken en dan begint het centraal examens.
Nog 12 lesdagen, het komt echt heel dicht bij.

Ik kan echt niet wachten tot ik van mijn middelbare school af ben en kan gaan studeren en werken.
Ik ben echt toe aan meer verantwoordelijkheid, meer zelfstandigheid…
Heb echt zin in volgend jaar, leuke studie, hopelijk op kamers, nieuwe mensen, nieuwe stad, nieuw leven.

Vorig jaar rond deze tijd had ik er helemaal nog geen zin in, al die leuke klasgenoten en mensen van school, waarvan ik een groot gedeelte volgend jaar niet meer ga zie, ik wou ze echt niet missen.
Maar nu heb ik zo iets van: ach wat maakt het uit, volgend jaar hopelijk net zulke leuke mensen ontmoeten.

Ik weet eigelijk niet zo goed wat ik met dit topic wil zeggen, maar ik moest het even kwijt. Gewoon behoefte aan een grote verandering in mijn leven.
Wie heeft nog meer zin in volgend jaar? :grinning:

Bohh ik zie echt zo op tegen de examens.
Heb net mijn examen tekening afgerond.
Nu komen de keuzelessen, alle belangrijke stof nog een keer herhalen…
Bahh.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk HAVO doen, als ik daar na mijn 3e rapport nog genoeg punten heb. En zo niet, ga ik als een speer opzoek naar een vervolgopleiding…

Succes met je examens! (:

ik heb ook zooon zin in volgend jaar
nog maar een paar weken en dan examens!
en ben al aangenomen op media college samen met 2 vriendinnen
dus heb er zooon zin in
nieuwe mensen leren kennen, nieuwe school, alles!!
alleen nog ff die examens halen…

Ik heb al geen les meer en het is echt heerlijk! We hebben ook de examenstunt al gehad, was superleuk :slightly_smiling_face:
Tegen de eindexamens zie ik niet zo op, als alles normaal verloopt haal ik het makkelijk.
Hierna ga ik naar de kunstacademie in Rotterdam, Grafisch Ontwerpen. Superveel zin in <3

Ik heb nog geen idee wat ik volgend jaar wil gaan doen. Maar waarschijnlijk slaag ik niet, dus wordt het nog een jaar 6 VWO.

Ik weet ook nog niet zeker of ik ga slagen, maar ik kan het wel halen, makkelijk zelfs.
Maar ik heb gewoon behoefte aan een nieuw leven,
ik heb hier wel alle clubs gezien, de winkels zijn neit leuk meer en ik heb nu een aantal vriendinnen die ik toch nog volgend jaar zie, maar ik heb echt zin in volgend jaar.

Ik ga zeker weten slagen; havo 5.
Ik kan voor elke vak nu een 5 halen en voor sommige vakken een 4. Maar da’s niet zo handig want ik moet door een loting voor mijn nieuwe studie.
Moet maar eens beginnen met leren…

Ik WIL dat mijn examen al voorbij was, dat ik al op een treintje naar mijn hogeschool zat, mensen aanstaren in de trein, nieuwe mensen, nieuwe stad en gewoon heb er zin in =D.

( NOOIT MEER EEN TOETSWEEK, PROFIELWERKSTUK, MO’S. Yeehhh .)

Ik maakte me eerst echt zorgen om de CE’s, maar nu het dichterbij komt steeds minder. Ik sta er ook wel goed voor dus ik ga hoogstwaarschijnlijk wel slagen (:
Alleen vind ik het stiekem best eng om te gaan studeren, ik weet niet wat het is, ik wil ook heel graag weg hier, maar ik vind het toch moeilijk… Een soort van faalangst denk ik, heb ik wel de goede studie gekozen, kan ik wel voor mezelf zorgen, krijg ik daar wel vrienden? Ik zou me niet zoveel zorgen maken, dat weet ik wel… Maar het blijft ENG :thinking:

ik ben nu al stikzenuwachtig voor mijn toetsweek…dat wordt wat met de examens volgend jaar :frowning_face:

ik zie ook echt op tegen het SCE :frowning_face:

i kmeot ook bijna examen doen.
En ik ben niet zenuwachtig ofzo…
maar iedereen succes!!!
jullie zijn allemaal slim genoeg!!!
xx

gelukkig heb ik nog een jaar voordat ik examens moet doen. lijkt me echt een onwijs spannende tijd. Veel succes iedereen straks!

Ik weet echt niet meer wat ik wil!
zowiezo vind ik mijn leven nu niet leuk :frowning_face:
geen passie, geen leuke jongens, nooit een vriendje gehad,
ik vind dat het leven veel te snel gaat,
ik ben al 18 dus mijn jeugd is al voorbij,
en wat heb ik meegemaakt? helemaal niks!!
ik vind het niet leuk
en ik vind het ook niet leuk om een studie te kiezen want ik weet echt niet wat ik wil! En het heeft héél veel invloed op de rest van je leven, en daar ben ik bang voor, dat ik echt vet de verkeerde keuze maak :frowning_face:
En ik vind mijn klas zooo leuk :frowning_face::frowning_face::frowning_face:
dus daar wil ik geen afscheid van nemen! :frowning_face:

sorry, dit moest er even uit…

Ik heb echt zin in de CE’s!
Niet in al het leren dat je ervoor moet doen,
Maar meer gewoon dat het einde nu in zicht is en dat je gewoon bijna eindelijk klaar bent met die middelbare school. Lekker studeren enzoo.
En ik vind die toetsen heel eerlijk gezegd ook wel wat hebben. Ben wel echt bang dat is geschiedenis en engels ga verpesten maar daar probeer ik niet aan te denken.

pinky.
Misschien kun je een tussenjaartje nemen? En goed uitzoeken wat je wilt studeren :slightly_smiling_face:?

ieeeh ik heb er echt zin in, na de CE’s dan he. :]

Me, moi, ik, ich :slightly_smiling_face:)))

Ik heb nu al 2 weeke geen les meer en na de vakantie moet ik weeer x komen dn weer week vrij dn x exammen dn weer week vrij enz… wel relax :d en dn llkkr studeren

hey wie weet er of vraag 19, 20 en 21 van het examen nederlands havo worden geschrapt of niet??

Volgend jaar alweer. Heb al examen gedaan voor vmbo tl. Volgend jaar havo…
Ik vind examens echt makkelijk, ze maken er altijd zo’n heisa van, maar school-examens (gemaakt door de leraren van je school zelf) vind ik moeilijker.