bijna 18 maar ik voel me echt niet volwassen

Hoi Miss klinkt het heel stom maar ik zie echt op tegen 18 worden. Ik voel me en gedraag me nog echt als een puber. Zijn er meer mensen die zich nog puber voelen al zijn ze al volwassen?

Je hoeft je echt niet ineens volwassen te voelen zodra je 18 wordt hoor!
Dat is maar een getal.
Wanneer je echt volwassen wordt, verschilt heel erg per persoon. En ik ken niemand die het raar vindt als je 18 bent en nog wat puberaal bent.
Mijn ex van 26 gedraagt zich nog steeds als een kleuter, dus maak je er maar niet druk om!

Inderdaad no worries! Het is slechts een getal… Ik ben 24 en voel me ook nog lang niet altijd volwassen :wink:

Toen ik 18 werd voelde ik me ook totaal nog niet volwassen hoor. Ik ben nu 21 en ik woon een half jaar op mezelf. Sindsdien ben ik me wat volwassener gaan voelen, maar als nog voel ik me niet 100% volwassen.

Ik ben 23 en nog steeds niet helemaal volwassen.

xD ik zie het al voor me…

Dit is niet zoals de sims hoor, je word 18 en POEF! volwassen en ga maar een job zoeken ofz :wink:

het is maar een getal, sommige zijn al verantwoordelijk wanneer ze 15 zijn, andere moet je nog onder hun kont schoppen dat ze eens volwassen moeten worden op de leeftijd van 32.

Vaak moet je vanaf je 18e wel ‘‘volwassen’’ dingen gaan doen, maar niemand verwacht dat je dit opeens allemaal kunt en goed doet. Ik ben in de 20 en heb nog steeds hulp nodig van mijn vader bij de financiële kant :’) Het is maar een getal, ik voel me ook nog lang niet volwassen. Sterker nog, ik denk dat ik mij pas volwassen ga voelen wanneer ik de verantwoordelijkheid over een hond of baby heb ofzo :grinning_face_with_smiling_eyes:

haha oke. Ik denk dat ik ook iemand wordt die zich op zn 25e nog niet volwassen voelt. Ik ben op z’n minst nog een tiener… Wat gaat de tijd toch snel!

Nouja, je krijgt wel gelijk meer verantwoordelijkheden met het meerderjarig worden… Maar men verwacht nu echt niet van je dat je ineens helemaal volwassen bent.

Volgens mij bestaat er niet eens iets zoals ‘je volwassen voelen’, het is alleen dat je meer dingen zelf moet regelen en zo :’)

Mijn vriend is 27 en heeft ook nog weleens zijn ‘puberale trekjes’ hoor haha.

Misschien omdat je op je 18e ook nog een puber bent? Op je 18e moet je veel belangrijke beslissingen maken die uiteindelijk invloed gaan hebben op hoe jij bent. Op je 18e ben je nog niet ‘jezelf’ om het maar zo te zeggen, ik denk dat ik tussen mijn 18e en 23e bepaalde key beslissingen heb gemaakt die mij onomkeerbaar hebben veranderd. Als je dat allemaal in perspectief kunt zien zou je kunnen zeggen dat je een graad van volwassenheid hebt gekregen.

Maargoed, ik vraag me af of ‘echte’ volwassenen het gevoel hebben dat ze volwassen zijn. Ik denk dat de meesten dat niet denken over zichzelf.