Bijna 18 en wil beginnen met een teamsport...

Heeeey meiden
Ik ben bijna 18 jaar en wil op een teamsport zoals: volleybal of basketbal. Ik weet alleen niet of ik een beetje oud ben om nog op een teamsport te gaan. De meeste meisjes zitten meestal al jaren op dat soort sporten, dus zijn er wel redelijk goed in. Zijn er mensen die op latere leeftijd zijn begonnen met een teamsport? Hoe is het bij jullie gegaan? Was het qua niveau nog in te halen?
Alvast bedankt!! :grinning:

Ik denk niet dat dat een probleem is hoor! Maar heb er geen ervaring mee.

Doen! je begint wss toch in het laagste team en mag in het begin meestal alleen nog trainingen volgen om de regels te leren kennen en te wennen.

Als je aan het begin van het seizoen begint start iedereen wss met een nieuw team dus moet iedereen elkaar (voor een deel) opnieuw leren kennen, en ze vinden het vast gezellig als er iemand bij komt (:

En je leert het vast heel snel! ik zeg doen!

Kies eerst maar een sport uit :wink:. En ik denk dat je er ook tegen moet kunnen dat je waarschijnlijk 1 van de slechste spelers in het team bent, maar ik zal je zeker niet tegenhouden om te sporten :slightly_smiling_face:

Ik wou op mijn 17e weer beginnen met tennissen, maar dat mocht toen niet omdat ze geen beginnersgroep hadden met “wat oudere jongeren”.
Ik hoop dat jij wat meer geluk heb.

Ik heb zelf sinds een paar weken volleyballessen gevolgd, ik ben bijna 17 en heb bijna geen ervaring met volleybal :stuck_out_tongue:

Ik zou als ik blijf volleyballen al over een aantal maanden 2x per week getraind worden, en dan word ik ook getraind voor wedstrijden, maar ik weet nog niet of ik het wil blijven doen want het team waarbij ik zit kent elkaar al jaren en zij trainen op best rottijden.

Gewoon doen joh!
Wat kan er fout gaan? Vrienden maak je heel snel doordat het een teamsport is en ja, het is even de regels leren en zo maar ik zie geen reden om het niet te doen! Hartstikke gezellig, zelf zit ik ook op een teamsport en het is zo veel leuker dan fitnessen oid.

Gewoon doen. Ik keek er ook ontzettend tegenop maar ik ben achteraf ontzettend blij dat ik het heb gedaan! Je houdt er alleen maar ontzettend leuke contacten aan over!

(ben overigens 18 en zit sinds 3 weken weer op voetbal. Ben gewoon in het team gaan meetrainen en dan pik je alles best wel snel op. Rest is bij mij ook wel onzettend aardig en ze staan klaar om mij te helpen waar nodig)

Ik zou het doen! Ik volleybal zelf al 8 jaar. Dit seizoen kwam er een meisje van 19 bij ons in het team, dat ook nog nooit gevolleybald had, en dat gaat hartstikke goed! :slightly_smiling_face:

Ik ben 20 en zoek ook een nieuwe sport. Helaas zijn echt bijna overal de teams maar tot 18 jaar… En anders kom je al snel op hoog niveau uit. Niet makkelijk dus!

Ik volleybal zelf ook en er zijn verschillende niveau’s dus als je bij de ploeg begint met het laagste niveau …

Damesteams zijn er ook op laag niveau hoor! :slightly_smiling_face:

hee meid, ik heb hetzelfde ‘probleem’.
Ik ben 19, word 20 in november, en ik zit nu op fitness, en op turnen (sinds een maandje).
Nu ga ik binnenkort met mijn nicht mee naar voetbal, om een keer mee te trainen, want dat lijkt me zo mooi! Vind het best eng, ken de regeltjes niet allemaal…
Maar ik snap je gevoel, ik durf eigenlijk ook niet zo even aan te kloppen bij een vereningen enzo :frowning_face:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga denk ik na de herfstvakantie verenigingen bellen of het kan qua leeftijd en niveau.
Weet iemand of je kan beginnen wanneer je wilt, of dat er bijvoorbeeld om de halfjaar of kwartaal nieuwe mensen bijkomen?