Bijna 16

Oké kijk, misschien zijn hier meerdere topics over maar ik heb een vraagje.
Ik word in Maart 16, en het probleem is dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden maar ik wel afscheiding in mijn onderbroek heb en ook de verschijnselen zoals rugpijn en hoofdpijn etc. alleen geen bloedverlies dus.
Maar om het te laten na kijken enzo :l
Want ik lees net op internet dat sommige mensen die zo laat zijn geen baarmoeder hadden :Z
So, what to do?

Alvast bedankttt :grinning:

mmm ik denk dat je niet op internet moet gaan zoeken,
dan maak je jezelf alleen maar bang.
ik denk dat je het maar even moet afwachten,
of aan je moeder moet vragen hoe het in de familie zit,
misschien zijn het wel allemaal laatbloeiers?
als je erg twijfelt kun je natuurlijk ook langs de dokter,
niets om je voor te schamen.
succes!

Bij sommige gebeurt het pas op hun 18e of 21e.
En als jij straks 18 bent en je denkt: nou eh, het is wel erg laat… Ga dan gewoon even checken!

Je hebt zeker een baarmoeder haha : ) Dat is onzin dat je er geen hebt. Sommige meiden zijn gewoon later ongesteld het zou net zo goed kunnen dat je pas 20 bent als je ongesteld word. Dus je hoeft je geen zorgen te maken er is niks mis met je!

Sommige meisjes worden gewoon later ongesteld dan andere, en ik las laatst dat je meestal een tijdje voordat je ongesteld wordt afscheiding krijgt! Dus misschien wordt je het binnenkort plotseling, en je moet je er vooral niet te veel mee bezig houden want meestal wordt je het dan juist niet

Het is mogelijk dat het zo laat komt, maar zoals jemappelledenise al zegt, de dokter weet het, dus om stress te voorkomen zou ik daar naartoe gaan :wink:

Ik word in maart ook 16! Haha, lekker boeiend. :’)
Maar je bent niet heel extreem laat. Je kan ook vragen aan je moeder wanneer zij ongesteld was geworden.

ohja idd niet gaan stressen…
dat kan de menstruatie uitstellen.
hoevaak hoor je wel niet dat meisjes stressen dat ze zwanger zijn,
maar dat het door de stress komt dat de menstruatie zo uitblijft!

Thanks allemaal, naja mijn moeder was 15.
Ik ben zoieso wel laat met dingen ik bedoel maar:
ik heb nog maar net cupA, 3 haren okselharen (denk ik xd) [x , en net 1,5 jaar schaamhaar ofzoiets. xd

Maarja ik ben er wel van overtuigd dat ik een baarmoeder heb, maar als je van die dingen leest :l En ik wil zo graag mamma worden (:
Maarja ik kijk het nog wel fftjes aan…
Thanks allemaaaal (ll)

xoxo

mijn zus was eind 16. Het is wel laat vergeleken met andere meisjes, maar aangezien je verder ook nog niet heel ver bent in ontwikkeling bent, ben je wss gewoon een laatbloeier. Dus ik zou me geen zorgen maken. Als je verder wel al borsten en alles had zou het wel wat vreemd zijn.

Ik denk niet dat er iets aan de hand is, en dat je geen baarmoeder zou hebben lijkt me al helemaal onzin, geloof nooit zomaar wat er op internet gezegd word :wink:

En wees blij, ik was het geworden op kamp in groep 8, dat is ook niet leuk :wink:

Geniet nog maar even je ongesteldvrije leventje :grinning:

Wees blij! Ongesteld zijn is nou niet echt een pretje.
Sommigen worden het nou eenmaal pas op hun 16e. Sommigen zelfs op hun 18e.
En als je er echt mee zit kan je langs te dokter gaan.

Naja het is niet dat ik erom sta te springen dat ik ongesteld wil worden.
Maarja je gaat er wel over na denken als je dit leest : http://mrksyndroom.come2me.nl/197446/eigen-verhaal-1
maarja ik maak me verder ook niet druk ofzo maar ik was gewoon benieuwd of jullie eerder iets hier over hadden gehoort.

even als reactie op wat andere mensen zeggen;
het kan wél dat je geen baarmoeder hebt
dat heeft een gynaecoloog me verteld.
nouja iniedergeval ik denk dat je je er niet druk om moet maken,
en als je er echt slapeloze nachten aan over houd even naar de dokter moet gaan.

Ik heb écht precies hetzelfde (ik word zelfs in maart ook 16).
Ik maak me er eigenlijk wel zorgen over, iedereen zegt wel dat je blij moet zijn etc. en het lijkt me ook echt geen pretje maar het is gewoon dat ik bang ben dat er wat mis is ofzo…
Maarja ik zit er dus over na te denken langs de dokter te gaan, misschien ben ik inderdaad wel een laatbloeier, en jij misschien ook.

Je mist echt helemaal niks hoor! :wink:

@Stripee
Ja naja we zullen inderdaad gewoon laatbloeiers zijn.
We wachten het wel af.

Ehm, ik kan het fout hebben, maar kun je niet gewoon aan de pil gaan? Hoef je ook geen vagina-onerzoek enzo.