bijna 16 en nog niet ongesteld.

nou uh hoi de titel zegt 't dus al. ik ben dus nog steeds niet ongesteld terwijl ik bijna 16 wordt. maar zijn der meer meide die dat hebbe? want hierdoor heb ik best wel een laag zelfvertrouwen. xx

komt nog wel, de een is wat vroeger dan de ander. Als je 18bent dan moet je het wel ff checken. Maar hé dat duurt nog langer dan 2jaar dus Don’t worry! hetisalleenmaarirrietant

idd het kan zijn dat je gewoon een laatbloeier bent. tot je 18 moet je je er geen zorgen om maken.

Als je het op je 18de nog niet bent moet je even langs de dokter. maar maak jezelf ook niet druk. de ene is vroeg de ander is laat.

Soms duurt het langer dan het hoort. Je moet in ieder geval op t laatst op je 18de/19de ongesteld worden. Zo niet? Dan moet je ff naar de huisarts!

Misschien heb je ondergewicht, daardoor blijft menstruatie ook soms uit :slightly_smiling_face:.

Zoals iedereen al zegt, nog ff aankijken tot je 18 wordt. Op je 11e al ongesteld zijn is ok niet bepaald zo leuk… :stuck_out_tongue:

Als je er gewoon als 16 uitziet enzo is er niks aan de hand denk ik. Pas tegen je 18de naar de dokter gaan.
Ik zou er blij mee zijn :]! (ben nu ongesteld en bluuuuuuuh)

Mijn nicht was 17 toen ze het werd. Ik ben het al sinds mijn 12e en ik vind het behoorlijk vervelend O_o

(je hebt natuurlijk ook kans, als je erg ondergewicht hebt dat je niet ongesteld kan worden…maar waarschijnlijk ligt het daar niet aan…)

Lucky girl,
je bent hoogstwaarschijnlijk laatbloeiertje :open_mouth:
Geniet er maar van, ongesteld zijn is verrot :stuck_out_tongue:
Laat je zelfvertrouwen er niet onder gaan, je wordt niet zekerder van elke maand tampons inbrengen en maandverbandjes verschonen.

Komt wel goeeed ^^

Zoiets heb ik ook gehad. Ik was maar 15,5 jaar toen ik ze kreeg.
Maak je geen zorgen, vroeg of laat krijg je ze toch! :slightly_smiling_face:

Wees blij, ik was net 11 toen ik ongesteld werd.
Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar dat hoeft helemaal niet hoor, de een gewoon wat later dan de ander!
Zoals al gezegd is, als je 18 ofzo bent zou ik wel naar de dokter gaan, maar tot die tijd, wees blij! :stuck_out_tongue: Want het is rot…

was ik dat maar, ongesteld zijn is KUT. ik haat het.

Hoi,
Ik had dat ook, was ook pas op mijn 16e ongesteld.
Ik vond het ook altijd vervelend, je kon nooit mee praten enz.
Maar don’t worry, het komt nog wel en als je het eenmaal bent dan merk je wel dat het best fijn was om het nog niet te zijn :relieved:
Het komt vanzelf! Vraag anders aan je moeder op welke leeftijd zij ongesteld werd, rond die tijd wordt jij het waarschijnlijk ook.
Succes, xx

Een vriendin van me is 16 en is ook nog niet ongesteld geweest.
Je bent heus niet de enige :]

mijn moeder zegt dat je eerst okselhaar hebt dan schaamhaar en dan ongesteldword… ik heb nog geen okselhaar xD en ik ben 12. ik wil als ik 14 jaar en 2 maanden heb ongesteld worden, want dan is mijn moeder en mijn zus ongesteld geworden xD zal wel grappig wezen.

Oh, je hoef je echt geen zorgen te maken hoor! :relieved:
Mijn moeder was het ook pas op haar 16e, en mijn nichtje is 16 en pas ongesteld geworden.
Dat met okselhaar enzo klopt wel ongeveer, maar het komt zeg maar niet tegelijk. Verschilt gewoon nogal :wink:
En ik begrijp dat je graag ongesteld wilt worden, om dan mee te kunnen praten enzo. Maar die lol is er zo van af en dan wou je dat het nog langer had geduurd voordat je ongesteld was geworden :pensive:

Wat ben jij een lucky bastard

je hoeft je nog geen zorgen te maken.
Als je ze binnen een jaartje nog niet hebt, toch ff naar de huisarts gaan :]