Bijna 14 en nog steeds kindermaat, iemand tips?

Hee allemaal,
Ik ben dus 13 jaar (bijna 14), ik zit in de tweede maar ik heb nog steeds een kindermaat(158/164)! Ik kan nooit met vriendinnen shoppen want zij gaan allemaal maar de H&M divided, de Vero Moda en al die winkels met volwassen maten. Maar ik moet dus nog naar de kinderafdeling van de H&M(die ik ook al vaak niet pas omdat ik dus heel tenger ben) en sommige merken die ze bij de Sting verkopen pas ik
Ik ben niet heel klein (1.64) maar wel heel dun, en ik heb echt hele kleine borsten dus heel veel kleren gaan lubberen. Met broeken is het niet echt een probleem, want er is 1 merk (Outfitters Nation) die broeken heeft die smaller zijn maar toch lang. En bij korte broeken kan ik gewoon 152 nemen.
Toch wil ik er wel leuk uit zien, en ik heb ook geen zin om al mijn kleren bij de Sting te kopen of in dingen van de kinderafdeling van H&M!(Je ziet altijd dat het kinderafdeling is want er staat OF Hello Kitty/HSM op of allemaal kinderen van 9 lopen erin) Dus heeft iemand misschien tips voor mij?

Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar alvast bedankt! :grinning:

Van die basic shirtjes kan je toch wel aan maat XS , sommige winkels hebben ook XXS, of 1 maat van die chineese / aziaatische merken .

Dat heb ik ook lang gehad. Maar merken als Phink & Cars enzo, hebben soms ook leuke dingen erbij zitten! En sowieso vind ik dat je niet altijd ziet dat het van de kinderafdeling is hoor. Ik pas ook nog kleren van de kinderafdeling, en soms zitten daar hele leuke dingen tussen :wink:

Hee,
Bedankt allebei! Van die basic dingen pas ik vaak XS niet, in verband met mijn borstmaat. Maar soms hebben ze wel shirtjes bij de Hema.
En weet iemand dan misschien een winkel waar ze Cars verkopen? Er is een winkel vlakbij maar die verkopen alleen een paar broeken van dat merk…

newyorker heeft (als je er van houd, ik niet altijd) soms wel leuke dingen en de maten gaan tot XXS :slightly_smiling_face:

Jeans centre heeft vaak cars, weet niet of die bij jou in de buurt zit?
Wat je miss ook nog kan doen, is als je een broek hebt gevonden die jou super zit, die dubbel kopen. Wanneer het dan een lichte spijkerstof is kan je die verfen in’t zwart, of donkerblauw, met van die pakjes/tinnetjes verf die je bij de drogist kan kopen.

http://www.jeanscentre.nl/?gclid=CPXahuKE46ACFViZ2Aodz3W8Bw

Dankjewel! Er zit dus wel een Jeanscentre in mijn stad, maar ik wist niet dat ze daar ook mijn maat hadden?
En ik ga ook een keertje bij de New Yorker kijken, ik weet niet wat ze precies verkopen maar ik kijk wel.

Ik ben 19 en moet vaak ook nog XS hebben omdat ik kleine borsten heb, is echt wel wat te vinden hoor. Esprit/EDC bijvoorbeeld valt vaak ook klein en smal (:

Het kan je smaak niet zijn, maar bij cool cat hebben ze soms ook wel dingen dat ik denk van “euh, ja, wie past hier nou in?” ; ) (Mss jij dus wel! :stuck_out_tongue:)
Het geheel ziet er daar altijd een beetje schreeuwerig uit, maar soms hebben ze wel leuke dingen!

Ik pas ook maat 158, dat gelijk is aan XS. Je moet gewoon goed zoeken naar XS, want het valt echt te vinden :slightly_smiling_face:

Nee, de cool cat is niet echt mijn smaak… Ik kon er vroeger wel eens wat leuks vinden maar ik vind het nu echt niet mooi meer, en het slijt ook eens heel snel.
Maar wel bedankt! :slightly_smiling_face:

Ja bij de Sting wel maar bij heel veel winkels pas ik XS ook niet hoor! Omdat ik dus heel dun ben dit het snel veel te wijd, het ligt ook aan de winkel of ik 152, 158 of 164 heb maar de meeste XS pas ik niet helaas. :no_good_woman:

Dat probleem heb ik ook lang gehad, tot mijn 14e ongeveer, maar gewoon blijven doorzoeken naar XS. Maten zijn alleen maar cijfertjes, je moet kijken naar hoe een kledingstuk werkelijk zit. Het kan dus best zijn dat als je per toeval een kleine XS bij Vero Moda pakt, dat ie dan wel past!

Ik kan me niet voorstellen dat je shirtjes niet past vanwege je borstgrootte, in dit geval dan geen borsten. Er zijn zoveel volwassen -dunne- vrouwen die ook maar AA hebben of zo, en die passen toch ook gewoon shirtjes. Ik heb zelf ook heel lang een klein maatje gehad, nog steeds, maar bij veel winkels hebben ze echt wel leuke dingen hoor, gewoon zoeken. En overigens, ik kocht ook vaak dingen van de kinderafdeling toen ik hetzelfde had als jou, in de eerste dan, en iedereen complimenteerde mij regelmatig op mijn kleding, je kon echt niet zien dat het kinderkleding was.

Zelfde probleem. ik ben nu 14 (en een half). En ik pas gelukkig nu shirtjes in xs alleen lubberen ze wel, want ik heb geen borsten. En broeken is een groot probleem. Zowiezo moet ik een kindermaat maar dan zijn ze altijd te kort.
Waar verkopen ze het merk Outfitters Nation?

Haha, ik herken mezelf hier heel erg in. Ik had eerst ook altijd outfitters nation broeken :slightly_smiling_face:

Haha, grappig dat veel mensen zich hierin herkennen.

Maar Outfitters Nation verkopen ze in elk geval bij Peek en Cloppenburg(warenhuis in Amsterdam en Utrecht en misschien ook nog wel ergens anders), voor de rest kan ik niet echt adressen vinden…

Join the club… ik ben 17
ik pas nu wel maat S (gelukkig) maar tot mijn 16de kon ik XS en soms S -.-
met schoenen heb ik nu nog steeds een probleem want ik heb maat 35/36 0.o
zit je tussen de roze schoenen met prinsessen te zoeken naar gewone leuke schoenen >.<

mijn zus heeftdat ook is 16 spijkerbroek maat 158/164 zij baalt echt omdatze dan bijna nooitiets leuks kan vinden , van t-shirst kan ze wel xs aan maar dat is soms nog te wijt .

maar zij traint heel veel ballet per week ze heeft ook echt een ballerina figuur :stuck_out_tongue:

Haha ik ben er juist blij mee dat ik ook kindermaten pas! (Hm maar ik pas ook XS dus dat is wel weer waar…)

Maar misschien moet je bij de Zara kindercollectie kijken! Die vind ik persoonlijk best leuk (sommige dingen dan he :slightly_smiling_face: ), de collectie lijkt daar erg op de volwassenenkleding, zonder gekke printjes enzo !

Of merken als de Replay & Sons kindercollectie en Vingino? Die zijn wel wat prijziger, maar ook hun kindercollectie (niet alles) valt best mee hoe ‘kinderachtig’ het is :slightly_smiling_face: