Bijles?

Ik geef sinds kort bijles wiskunde aan twee meisjes die een jaar lager zitten dan ik.
Nu vroeg ik me af, wat doen jullie meestal tijdens bijles? Leggen jullie uit of bespreken jullie opdrachten?

Ik weet soms niet zo goed wat ik moet doen, aangezien allebei de meisjes nogal afwachtend zijn, dus als ik iets voorstel (bijv. samen een opdracht maken etc.) vinden ze dat altijd wel goed, maar ik vraag me af hoe nuttig het is wat ik doe??

Ik heb zelf bijles gehad voor m’n examens en in het begin maakte ik altijd samen de opdrachten maar ik kwam er later achter dat ik er veel meer van leerde als ik zelf de opdrachten ging maken en nakijken. Dan als ik bijles had gingen we dingen doorlopen die ik niet snapte nadat ik het zelf had nagekeken. Als we nog tijd over hadden begonnen we al vast samen aan een nieuwe opdracht maar dan moest ik het denkwerk doen en keek de persoon die me les gaf mee om te zien of ik op de juiste manier nadacht bij vragen.

Oke! Super bedankt voor je reactie haha, hier kan ik wel wat mee denk ik. Ik probeer inderdaad hen ook zoveel mogelijk zelf na te laten denken, anders zit ik daar alles te doen en leren zij er alsnog niets van.

vragen waar ze behoefte hebben, is er nog een bepaalde opdracht waar ze niet uit kwamen of heeft de docent aangegeven dat ze een bepaald hoofdstuk uit een boek goed moeten weten. Laat ze inderdaad vooral zelf het denk werk doen en aangeven wat hun extra moeten en willen weten.