Bijles

Hey allemaal,

Ik zit nu in mijn examenjaar 5 havo. En ik snap echt helemaal niks van economie.
Ik probeer mijn huiswerk te maken en vraag het aan de leraar maar ik kan het gewoon niet.
Ik wil nu bijles maar ik kan er niet 1 vinden en ik kan er niet zoveel voor betalen. 5 euro per uur.
Wat kan ik nu het beste doen?
Hoop dat iemand goede tips voor me heeft.
Mvg
Cece

Bijles lijkt mij inderdaad ook de beste optie maar 5 euro per uur is echt te weinig, je moet eerder denken aan 10 euro per uur. Is er niet een vriendin/vriend/klasgenoot die het allemaal gemakkelijk afgaat? Je kunt aan die persoon vragen of jullie samen kunnen leren voor economie 2 uur in de week, en dat jij dan drinken en snacks verzorgt. Dan krijg je toch hulp van die persoon, en die persoon moet toch ook zelf leren en krijgt daar wat drinken en eten voor terug.

Inderdaad, wat Isfet zegt!
Misschien zou je de leraar eens kunnen vragen of hij het ziet zitten om bijles te geven? Eventueel met meerdere mensen uit de klas?
Ik heb zo met een groepje van ongeveer 5 mensen een half jaar scheikunde bijles gehad van mijn eigen scheikundedocent. Dat was overigens wel zijn initiatief, maar je kunt het altijd proberen…

Ik ken niemand nee van mijn vriendinnen die het snappen. Ik maak mij heel erg zorgen dat ik het op de toets ga verknallen. Leraar is ook niet bereid om bijles te geven voor 1 persoon. Want die optie heb ik al overgeven mijn vriendinnen die hebben ‘wel wat beters te doen’ zeggen ze.

Dan een oproepje op Facebook? In de supermarkt? En vooral voor nu heel goed je huiswerk bijhouden! Ik hoop dat je snel iemand hebt gevonden.

Tja ik heb een jaar lang wiskunde bijles gevolgd bij Ready 2 school. Was niet goedkoop maar wel dikke voldoende gehad voor eindexamen havo. Kunnen je ouders je niet (financieel) helpen? Zij willen toch ook dat je het snapt? Ik heb mijn bijles niet zelf hoeven betalen want het was echt belangrijk.

heee,
bij ons is het zo dat iemand uit de bovenbouw(ik zit in de onderbouw) je bijles geeft(dat gaat dan via school) misschien kun je hier eens over informeren bij school. Je zit zelf dan al wel in de bovenbouw maar ik denk niet dat je het heel erg zou vinden met iemand uit een andere klas van havo5(lijkt me haha) het is bij ons 5 euro per keer(dus meestal een uurtje of lesuur)

ik hoop dat je er wat aan hebt en anders misschien in je familie vragen

Misschien klinkt dit raar, maar kijk eens op Marktplaats, onder diensten. Zo heb ik 3 jaar geleden een bijles ‘leraar’ gevonden!
En vorig jaar ben ik naar de docent gegaan met de vraag of hij iemand kende en zo heb ik het nummer van mijn geweldige bijlesleraar van nu gekregen :upside_down_face: