Bijles

Hoi,

Ik heb nogal wat problemen met talen en dan heb ik het vooral over engels en duits.
Ik kan leren wat ik wil (bijvoorbeeld vorige x) en toch een onvoldoende halen, terwijl ik een week erop heb zitten leren.
Zou iemand mij via email of skype bijles willen geven?
ik zit in 3 havo.
Eventueel kan je me ook mailen op floorhv@hotmail.nl

Groetjes,
Floor

Ik denk dat je beter dichterbij iemand kan zoeken die je bijles geeft.
Ik geef zelf bijles (Engels), en het is gewoon handig en fijn om echt bij iemand te zijn, want dan kun je een fatsoenlijk gesprek voeren en dingen aanwijzen.

Via email of Skype heb je er niet echt veel aan, vrees ik.

Ik raad je aan je e-mail te verwijderen uit de post, beter kun je eerst even via de PM contact hebben.

Zelf ben ik nooit goed geweest in talen, maar ik heb mezelf trucjes aangeleerd. Voor Engels kijk ik veel series/films zonder ondertiteling en ik chat regelmatig. Duits is mijn tweede taal (mijn vader komt uit Oostenrijk, dan krijg je vanzelf die grammatica onder de knie), dus dat kan ik je net zo min uitleggen als jij iemand Nederlands kunt leren.

Vraag aan een havo5-leerling, vwo5/6-leerling bij je op school bijles?

Mijn ervaring met bijles is dat het enkel werkt als je leert hoe je moet leren. Helpen met het leren op zich heeft niet zo veel nut (woordjes overhoren bijvoorbeeld kan wel, maar je moet dan wel eerst weten hoe je ze in je kop moet stampen). Juist de leerlingen die goed zijn in talen kunnen ze in het algemeen niet of heel moeilijk leren aan mede-leerlingen die er niet goed in zijn.

Maar wat is het verschil tussen havo5/vwo5/6-leerlingen van jou school, en alle meisjes hier op girlscene?
Bijles moet 1 op 1 zijn, in het echt. Dat werkt. Ik zou toch even bij je op school kijken, en desnoods aan een leraar vragen (in tussenuren bijvoorbeeld)

DIT DIT DIT DIT DIT DIT DIT

Niet voor iedereen werkt face-to-face bijles. Voor mij werkt het bijvoorbeeld beter om gewoon zelf ergens te lezen wat handige tips zijn voor leren dan dat iemand me op m’n nek zit.