Bijles geven

Hallo, ik heb vorig jaar mijn vmbo tl diploma gehaald. Ik was heel erg goed in wiskunde en economie beide vakken een ruime 8 behaald op het examen. Ik wil wel anderen helpen met deze vakken om ook wat geld bij te verdienen, alleen op de sites die dat regelen moet je minimaal een vwo niveau hebben. Kan ik dan alsnog bijles geven? Op dit moment geef ik mijn zusje en haar vriendin ook bijles zonder ervoor betaald krijgen, beiden vinden het erg goed gaan en hebben sinds ik bijles geef aanzienlijke verbeterde cijfers.

Tja, ik snap het wel eigenlijk. VWO niveau is wel nodig want dan zit je echt op wat diepere stof wat wel nodig is als je iemand goed wilt helpen. Ik doe zelf ook vwo en ik keek is door havo boeken heen… Dat is wel een groot verschil.

Als je bijles geeft in je eigen omgeving en ze willen je er ook gewoon voor betalen dan is dat prima maar ik denk dat je het niet moet proberen om bij een officieel bijlesbedrijf te solliciteren. Het verschil tussen tl en vwo is best groot.

Niet lullig opvatten ofzo trouwens!

Over het algemeen is het zo dat je altijd les geeft aan mensen die een niveau lager zijn. Je zou dus alleen mensen echt goed kunnen helpen die een lager niveau volgen dan vmbo-tl. Werken bij een bijles organisatie gaat denk ik niet lukken met een vmbo diploma. Zoals eerder is genoemd zijn de verschillen tussen vmbo-havo-vwo enorm. Wel zou je voor jezelf wat proberen op te zetten (viavia, marktplaats) Misschien heeft jouw middelbare school wel iets voor je?

Ik snap het helemaal hoor dat ze iemand zoeken die eigenlijk op alle niveau’s les kan geven. Ik denk dat ik gewoon een advertentie op marktplaats zet en wat in de buurt ga rond vragen. Mijn oud wiskunde docent heeft me weleens gevraagd of ik bijles wou geven aan de onderbouw maar dat heb ik nooit gedaan omdat ik toen druk was ik zal nog een keer langsgaan vragen of ik nog iets kan doen daar op school. Bij ons op school zit alleen het vmbo en anders kom ik er ook wel. Bedankt voor de reacties!

Succes, hoop dat het je lukt op je oude middelbare school! Het zal sowieso een leuker bijbaantje zijn dan in de supermarkt haha. Je bent met een leuk vak bezig en je helpt scholieren die er moeite mee hebben.

Ik wou dat je bij mij in de buurt woonde heb nu echt juist voor wiskunde en economie bijles nodig want alles gaat laatste tijd slecht ;’( Doe nu 4 mavo, pff bijna examens…

^Ik weet niet waar je woont maar stuur anders maar een note dan kunnen we zien of we toch niet dichter bij elkaar wonen dan we denken!