'bijles'? en hoe wijs ik hem lief af?

Hee,
Vanmiddag had ik het met een jongen erover dat ik vandaag bijles wiskunde moest geven. Toen zei hij dat hij wiskunde ook makkelijk vond, blabla.
Toen ik terug naar huis ging smste hij: “Ik heb een hele brutale vraag: zou je mij volgende week ook een keer bijles kunnen geven? X (a)”
Op mijn studie kregen we helemaal geen wiskunde, dus volgens mij doelt hij erop dat hij een keer wil afspreken, of beeld ik me dat alleen maar in?
Maar ik heb niet zo’n zin om hem volgende week een keertje ‘bijles’ te gaan geven. Wie weet er iets geniaals om terug te smsen? :slightly_smiling_face:

Zeggen: goh, dacht dat jij wiskunde makkelijk vond? Waarvoor heb je dan bijles nodig?

hij vindt wiskunde makkelijk, maar wil wel bijles?

Afwijzen is niet lief. Dus dat kan je niet lief dóen.

Ja, volgens mij bedoelt hij met bijles gewoon dat we een keer afspreken en denkt hij dat ik die hint snap. Wat ook zo is :p. Maar ik wil dus niet afspreken (A). Wat te sturen?

Ja, das waar, maar dan iig zonder dat het al te hard klinkt. Ik moet namelijk geen ruzie ofzo met het krijgen, want ik zit met hem in een werkgroep, dus ik moet nog met hem samenwerken.

‘Nee sorry, heb geen tijd. X’
niet zo moelijk toch?

doen dus alsof je dat niet snapt…, En gewoon onnozel vragen waarom alsie zo goed erin is. Kijken wattie dan antwoordt…

Dan moet je gewoon doen alsof je de hint niet snapt.
Of hij begrijpt jouw hint, namelijk dat jij niet met hem uit wilt, of hij zegt wat hij (volgens jou) werkelijk bedoelt en dan kan je altijd nog ‘nee, sorry’ zeggen.

Oke, ik heb gestuurd: “nee, je was toch zo goed in wiskunde zei je.”
En nu stuurt hij terug: “Wie zegt dat ik wiskunde bedoel? ^^”
Shit… wat nu? Sorry, ik ben hier echt slecht in.

‘‘Uhm, jij vraagt om bijles wiskunde. Maar als je dat niet bedoelt zie ik ook geen reden om je bijles te geven volgende week. Doei’’

maar hij vraagt niet om bijles wiskunde, maar om bijles in het algemeen.

Oh ja haha dat zie ik nu pas.

Dan zeg je: ‘‘Ik geef alleen bijles in wiskunde. Dus helaas’’.

die is wel goed ja!

‘Sorry ik kan geen lesgeven, moet naar m’n vriendje. Bye!’

Haha, bedankt. Ik heb het gestuurd en hij stuurt niks meer terug. Mission accomplished! :stuck_out_tongue:

die is goed :smirk:

Inderdaad, die vind ik beter aangezien ie je maybe toch lastig blijft vallen ermee?

Gewoon de waarheid zeggen. En dan wel op een wat lievere manier, dat je het heel aardig van hem vond dat die je heeft geholpen met wiskunde!

Ja, tuuuuurlijk, dat gaat inderdaad werken als ZIJ degene is die HEM de bijles moest geven. :’)