Bijkomen ondanks gezond eten en sporten

Hey meiden

Sinds een maand wandel ik elke dag gemiddeld 8 kilometer en eet ik gezond.
De afgelopen 2 weken doe ik ook 2x per week aan boksen en 2x per week neem ik deel aan een bootcamp klas.
Nu val ik helemaal niets af en kom ik zelfs bij, namelijk 4kg!
Aan mijn lichaam zelf merk ik momenteel ook niet veel verandering enkel veel spierpijn.
Ik weet dat ik net begonnen ben, maar ik vind het zo vreemd dat ik 4kg ben aangekomen in deze periode? Het zou me eerder normaal lijken dat ik op hetzelfde gewicht gebleven zou zijn of dat ik wat zou schommelen maar niet meteen 4kg erbij.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je meer spieren hebt gekregen, en aangezien spieren zwaarder zijn dan vet ben je wat aangekomen. Je vetpercentage is wat afgenomen en je spierpercentage wat toegenomen.

Maar is dit allemaal mogelijk op zo een korte periode?
Ik las dat het soms tot 3 maanden duurt eer je echt in spiermassa aankomt?

Het kan zijn dat je wel gezond eet, maar meer calorien eet dan je lichaam nodig hebt. Let je ook op je porties?

Is het vet of spieren dat je bijkomt? En wat noem je gezond? Probeer eens enkel volkoren, geen suiker (het belangrijkste!) en geen bewerkt vlees meer :slightly_smiling_face:

Aankomen heeft met zoveel meer te maken dan enkel ‘sporten en gezond eten’.
Kort gezegd, weet je wat je eet? En spieren wegen meer dan vet. Focus je niet teveel op de weegschaal. Je zegt zelf al dat je niets aan je lichaam merkt qua verandering. Dan is er toch niets aan de hand?

Maar 4 kg spier aankomen in 2 weken als vrouw lijkt me heel knap. (ook als man trouwens).

edit: oh het is een maand. Maar dan nog.