Bijkomen na een week werk. Zouden jullie dit vreemd vinden?

Ik werk 6 dagen in de week en lig vrijdagavond, zaterdagavond en zondag ook vaak op de bank/in bed omdat ik kapot ben.

Maar niet vergeten dat mensen ook kunnen verschillen in de hoeveelheid energie die ze sowieso hebben, of dat mensen juist opladen als ze andere dingen kunnen doen buiten hun werk of juist niks doen. Zo heb ik een vriendin die meer werkt dan ik en die gaat ook nog het liefst elke dag met andere mensen eten en activiteiten ondernemen, daar haalt zij energie uit. Terwijl ik mij juist te moe voel om andere mensen te zien en ermee om te gaan, dat zuigt juist weer meer energie bij mij en ik laad mij op door in bed te liggen en series te kijken.

Data entry is dus de hele dag achter de computer zitten?
Ik denk dat dat wel sloopt ja, dat blauwe licht en continu dezelfde handelingen doen, saai werk…
Ik zou je vriend/vriendin (?) aanraden om wat meer pauzes te nemen tussendoor, dat je gewoon even van dat scherm weg bent. Hoeft maar een paar minuutjes, maar dan kun je even opladen.
En eet hij/zij genoeg?

Oh ja hoor. Als ik het ook echt druk heb gehad op het werk, ben ik echt kapot in het weekend

Ik vind het normaal, maar tis ook maar net wat mensen willen. Sommige mensen krijgen energe van sporten en de ander wil gewoon lekker uitrusten.

Als ze dat nog niet doet: raad haar aan om te gaan sporten. Niet perse zware sporten maar dat ze wat beweging krijgt, het liefst ook buiten waarin ze wat zonlicht pakt. Zoals 20 minuten wandelen tijdens haar pauze, fietsen naar werk of stukjes lopen (eerder uit bus stappen bv), zwemmen in de avonden.

Ligt eraan. Wat voor werk doet die persoon? Hoelang slaapt diegene per nacht. Hoe zit het met de andere dagelijkse bezigheden?

Dat is t m nu ook net. Ze heeft geen tijd om te sporten. Dat zou ze net weer graag willen doen, dat deed ze ook voordat ze dit werk deed.

Ik weet nu ook dat het niet zoals in mijn 1e post beschreven alleen de zaterdag was, maar ook de zondag dat ze heeft geslapen/op bed heeft gelegen… Het hele weekend… Dus ja ik ben nu echt wel geschrokken :frowning_face: :frowning_face:

Ze vroeg ook of t een goed idee was om te vragen of ze minder kon werken. Wat vinden jullie hier van?

En zou t een idee zijn om dr ook te adviseren om eens een dag vrij te pakken zodat ze een lang weekend heeft? Dus de vrijdag of maandag?

Grrr. Zou dr zo graag eens bij dr lurven pakken en dr even uit de dagelijkse sleur te halen… Even weekend weg ofzo…

hm. als je zo kapot bent dat je minder moet gaan werken terwijl je eigenlijk pas 34 uur werkt is het niet normaal. Dan moet ze naar de dokter of wat dan ook.
Tenminste, dat vind ik hoor. maar dan kan ze een gewone werkweek blijkbaar helemaal niet aan.

Hoezo geen tijd om te sporten? Als je 34 uur werkt maak je dus niet 5 volle dagen en heb je toch nog de avonden en nog ergens een middag ofzo? En dan dus nog het weekend.
Ik vind zelf zo kapot zijn na 34 uur werk niet normaal, maarja 't is persoonlijk wat iemand aankan. Ik zou het makkelijk aankunnen, maar als zij dat niet aankan moet ze inderdaad gewoon minder gaan werken. Ken ook iemand die met een uur beetje stofzuigen/dweilen als werk al moeite heeft waar ik me ook totaal niet ik kan verplaatsen, maarja iedereen is anders.

Tjonge, als je daar zo moe van bent zou je toch denken dat er medisch iets niet in orde is ofzo… 34 uren achter de computer zitten is zwaar maar om dan het hele weekend te slapen? Lijkt me niet gezond. Ze zit dan ook helemaal stil dus het is meer geestelijk moe dan lichamelijk moe denk ik.