Bijkomen na een week werk. Zouden jullie dit vreemd vinden?

Hallo iedereen.

Ik vraag me af of jullie t normaal vinden dat als je ongeveer 34 uur per week werkt, je dan bijna de hele zaterdag op bed ligt om bij te komen (moe zijn)?

in het begin denk ik wel, als je het langer doet is het niet normaal.

Nee. Slaap je toevallig uit want dat zorgt voor een jetlag.

Ik doe de pabo, de eerste volle week stage was ik echt kapot. Dit is nog steeds zo (heb er nu 3 gehad) maar het is steeds minder.
Dus ik denk dat het gaat wennen.

• Dubbel

Na 5-6 weken? Is t dat ‘lang’ ?

Ligt er maar net aan wat voor werk je doet en hoeveel je aankan qua inspanning. Ik zou het vreemd vinden als je na 32 uur kassawerk zo moe bent, maar als je de hele dag moet lopen is het al anders.

Vind ik niet al te lang, snap wel dat je daar nog moe van bent hoor! Als je het nou al een jaar deed was het misschien een ander verhaal. Misschien kan je het uitrusten beter verdelen door in de week wat rustiger aan te doen zodat je niet de hele zaterdag op bed ligt? Ik weet niet of je na je werk nog veel andere dingen doet maar anders zou ik kijken of je dat iets kan aanpassen zodat je het doordeweeks wat rustiger aandoet.

T gaat om data entry

Ik wordt altijd juist moeier als ik in bed blijf liggen. Als je gewoon ongeveer 9/10 uur slaapt en dan een stukje gaat lopen of iets actiefs doet, en daarna lekker gezond eet, voel je je vast veel energieker!
Maar gek is het niet hoor dat je moe bent :wink:

ik zou emotioneel uitgeput zijn de eerste 4 maanden

Ik werk 30 uur per week en loop/sta de hele dag, maar het duurde me geen 6 weken om aan te passen.

Ik vind dat wel raar ja, 34 uur valt best mee toch.

T gaat even voor de goede orde niet over mezelf.

Ik heb dit altijd na een dag werken al :’) ja ik sleep me er doorheen want het moet, maar denk ergens wel dat het normaal is. Iedereen is anders.

Maar als het niet over jezelf gaat, waarom heb je dan advies nodig?

Anyway, ik vind het heel normaal om na een week een dag op zaterdag rustig aan te doen en gewoon bij te komen. Als je echter alleen maar in bed ligt en er niet uit kan komen, lijkt het mij niet zo’n goed werk.

Na een hele dag dan wel (9-5), en het liefst doe ik dan niks anders dan liggen ja haha maar ik sleep me er gewoon doorheen.

Kan normaal zijn en ook niet.

Als je werk doet wat lichamelijk/emotioneel veel inspanning vergt, dan kan dat best wel normaal zijn ja.

Als je voor je werk onregelmatige werktijden hebt, of juist heel vroeg op moet staan, en je gaat op zaterdag uitslapen dan is het ook wel normaal ja.

Als je een gevoelig/hoog sensitief persoon bent, dan is het ook normaal.

Als je als introvert jezelf steeds voorbij moet rennen in een extraverte baan, dan is dat ook normaal.

Als je echt ECHT uitgeput bent, terwijl al die dingen hierboven niet gelden, dan is dat niet zo normaal. Maar dan kan het ook aan heel veel dingen liggen waarom dat gebeurd. Je conditie is niet goed, of je bent ontevreden over je werk en het zuigt daarom enorme energie. Of je stelt je aan, kan ook altijd.

Kortom, ligt echt enorm aan de context.

Nee ik werk 6 dagen in de week ofja school en werk gecombineerd.
En ik ben kapster dus ik ben echt veel bezig zit bijna niet stil en vaak gaat het na school of werk gewoon door.

De zondag is wel mijn luier dag maar ik hoef niet bij te komen zeg maar ga net zo goed dan ook dingen doen.

Omdat ik ermee zit dat t erop lijkt dat diegene waar t omgaat zich terugtrekt van alles en iedereen. En ik gewoon wat meningen wil hebben.