Bijbel tegen homo's

Hii,

Naar aanleiding van de uitzending van Spuiten & Slikken van gister ben ik eens gaan nadenken. Ze gingen dus naar Oeganda hoejedatookschrijft en die zijn daar zoo streng tegen homo’s. Het mag daar gewoon niet, er is nu een wetsvoorstel gaande dat homo’s de doodstraf kunnen krijgen. De woordvoerder van de President zei zelfs, dat in zijn dorp homo’s worden ingewikkeld in bananenbladeren en dan in brand werden gestoken. Ik snapp niet waarom dit gebeurd, ze zeggen dat het een keus is en dat in de Bijbel staat dat het niet mag. Ze gingen ook gewoon mensen op straat vragen wat er met homo’s moet gebeuren, en bijna iedereen zei dat ze gewoon dood moeten…

Nu mijn vraag aangezien ik totaal niet gelovig ben en ik dus ook niks over de bijbel weet staat er werkelijk íéts in over homo’s?

Oud nieuws, helaas. Sommige landen zijn er inderdaad heel op tegen. Wat wel en niet in de Bijbel staat weet ik niet, ik ben niet gelovig.

hier staat het denk ik wel tussen
=homo&data[boolean]=AND]http://forum.girlscene.nl…s]=homo&data[boolean]=AND
ik heb het ook wel eens in zo een topic gevraagd maar weet niet welke.

De Bijbel is niet tegen homo’s, mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze homoseksueel zijn. De Bijbel zegt ook zeker niet dat het een keuze is.
Er staat echter wel in dat homoseksuele relaties verkeerd zijn. God had relaties bedoeld tussen man en vrouw, en homoseksualiteit is, Bijbels gezien, een gevolg van de keuze voor de mens tegen God, net zoals ziektes, rampen, etc. Het is niet zoals God relaties bedoeld had.
Helaas zijn er dan christenen die dat opvatten alsof het homo-zijn fout is, of dat het een ziekte of een keuze is, en dat is niet zo , dat zegt de Bijbel ook helemaal niet. Voor de rest vind ik dit als christen zelf ook wel een heel moeilijk onderwerp.

als God homo’s verkeerd vindt, waarom zijn ze dan überhaupt gecreëerd?

+1

Als niet gelovige sta ik hier ook zo tegen over.

Maar goed, ik begrijp dus dat god niet het homoseksueel zijn verbied, maar slechts het uiten ervan; een relatie met een mens van hetzelfde geslacht?

Omdat het leed in de wereld is gekomen door de mens bij de zondeval, daar hoort het homo zijn ook bij. Zo kun je van alles gaan verzinnen, waarom is er kanker waarom rampen etc.

Het is zo dat je er niks aan je gevoelens kan doen, maar je moet er niet in meegaan dus tegen blijven vechten. Dus geen gedachten en geen daden. Christenen geloven dat God’s krachten sterker zijn dan die gevoelens en dat je samen met hem daarin kan veranderen.

Zoals ik al zei, de wereld zoals hij er nu uitziet is niet zoals God hem heeft gemaakt of bedoeld. Alle verkeerde dingen zijn een gevolg van de “zondeval” oftewel onze keuze tegen God die de relatie tussen ons en God heeft beschadigd. Hierdoor kwam het kwaad, de zonde en de dood in de wereld. Als christen geloven we dan dat wij als mensen deze schuld tegenover God niet meer terug kunnen betalen, maar dat God in plaats van ons Jezus naar de aarde heeft gestuurd om te sterven in plaats van wij, en weer op te staan om de dood te overwinnen.
In ieder geval zegt het feit dat iets bestaat nog niet dat God het goedkeurt. Daarnaast vindt Hij homo’s niet verkeerd, maar homoseksuele relaties. Dat is wat anders. God houdt van iedereen.

Dus eigenlijk moet een homoseksueel iemand dan ongelukkig zijn in een hetero relatie omdat God dit niet goed keurt?

Oh je mag dus wel op mannen vallen, maar geen relatie aangaan? Dat is het scheefste wat ik ooit gehoord heb.

Of gewoon geen relatie aan gaan :")

^^^ Oh, dus ze mogen wel zo zijn, maar ze mogen er verder geen fuck mee doen. Wat voor onzin is dat.

Maarja wat voor vage ideeën daar allemaal wel niet in staan he.

In Oeganda is het niet zo dat homo’s de doodstraf krijgen. De straf voor homoseksualiteit in Oeganda is 14 jaar gevangenisstraf. Het probleem is echter wanneer je opgepakt voor homo ben en blijf je dat. Hier in gaat de omgeving zich bemoeien en zorgen ervoor dat ze weer opgepakt worden (de 14 jaar is dus levenslang) of dat zij deze persoon vermoorden. Officieel is het verboden in dit land, maar er wordt niet nauw opgekeken. Dit omdat de president van het land eigenlijk de doodstraf in wilde stellen, maar de VN heeft dit tegen kunnen houden.

Oeganda is een voorbeeld waar dit zich afspeeld. Er zijn meerdere landen waar ze zo ingaan op homo’s. Ik vind het belachelijk, maar krijg dat die mensen maar in hun hoofd. God is een van hun enige hoop die ze hebben, want dit soort landen zijn vaak erg arm.

Wat ik bedoel is dat homo-zijn zélf geen zonde is, maar het is ook niet zoals God het bedoeld heeft. Ik snap dat dit heel hard klinkt, maar er zijn zoveel mensen die iets hebben zeg maar waar ze hun hele leven mee moeten leven. Dus het is zeker een last als je als christen homo bent, maar ik geloof dat God niemand ooit meer geeft dan hij dragen kan en geloof ik dat God mensen daarmee wil en zal helpen. Daarnaast kun je ook prima gelukkig worden zonder een relatie te hebben, er is gelukkig meer in het leven dan relaties.

Ik zal overigens nooit iemand veroordelen die er anders tegenaan kijkt, of homo’s (of lesbiennes) die ervoor kiezen wel een relatie te hebben. Zelf geloof ik dat de Bijbel dit zegt, maar als iemand tot andere conclusies komt, wie ben ik dan om diegene te veroordelen? Het zijn hun keuzes. Er zijn wel meer dingen waar ik het niet mee eens ben, maar ik zal mensen altijd accepteren zoals ze zijn.

Wauw, wat een onrespectvolle reacties hier…
En oke, de kerk/christenen hebben naar mijn mening veel fouten gemaakt en mensen veroordeeld etc.
Ik heb pas een gesprek gehad met een christelijke homo, en hij zag het als een kruis die hij moest dragen, net zoals mensen met ziekte etc.
Het homo zijn, en die gevoelens hebben kan niemand wat aan doen, en is ook niet slecht. En ik heb trouwens enorm respect voor christelijke homo’s die op de manier kunnen leven zoals God dat wil.

^ wat ? Wat is hier onrespectvol aan. Ik vind de reacties hier een stuk beter dan ergens anders.

Oh kom op ‘er is meer dan relaties’ in het leven. No shit, maar relaties zijn wel heeel belangrijk. En het wordt VERBODEN voor hen, ze hebben de keuze niet eens, dat slaat gewoon helemaal nergens op. We zijn allemaal maar gewoon mensen.
Je zegt toch ook niet over mensen met kanker van dat ze geen relatie mogen hebben omdat god die ziekte niet bedoelt had ofzo.

Toch snap ik dan niet wat er met het punt gebeurd waarbij je je medemens lief moet hebben (naastenliefde).

Vind het allemaal maar scheef. Voor de rest hou ik mijn mening voor me.

@Samiras Wat is dat nou weer voor redenatie, kanker heeft niets met relaties te maken. Ik probeer het hier op een respectvolle manier uit te leggen, maar als je zo gaat beginnen, laat dan maar :confused:

Er zijn overigens ook hetero’s die onvrijwillig hun hele leven single blijven, is hun leven dan ook niet compleet? Zij kunnen toch ook gelukkig zijn.
En zoals ik al zei, ik snap dat zoiets moeilijk is, daarom zal ik ook nooit homo’s veroordelen die wel een relatie aangaan.