Bijbaantje

Ik wil ontzettend graag mijn eigen kostje verdienen. Ook al ben ik nog maar 15, ik wil het echt heel graag. Ik was laatst in de stad met een vriendin en toen heb ik bij Douglas in Apeldoorn gevraagd of ze nog werknemers zochten, maar ze hadden genoeg, maar ik kon wel gewoon een CV en sollicitatiebrief inleveren. Maar dat had ik nog niet gedaan, want het lijkt me óók leuk om bij ICI Paris XL te werken. Toen ik dit meldde aan mij mama en zus, zeiden ze meteen: “Niet doen, daar werken altijd van die huppe-petutjes,” of “Je gaat je daar niet thuisvoelen,”.

Misschien hebben ze wel gelijk, want ik ben ook nogal onzeker. :flushed:
Maar nu wilde ik vragen, weten jullie daar iets vanaf? Of is er een ander baantje wat wel goed verdient?
Eigenlijk loop ik sowieso al stage bij Xenos op Donderdag en dan 9 uur per dag en krijg geen betaald… x’d

Maar weten jullie iets?

Ga lekker oppassen, dat is zwart geld verdienen en hard werken is het niet. Daarnaast kun je gewoon lekker je huiswerk doen en dat soort dingen. Misschien zijn er in jou buurt wel gezinnen met kinderen of hang een briefje op bij de supermarkt. :slightly_smiling_face:

En wat betreft de ici of douglas; gewoon proberen! Als je het niks vind neem je ontslag :slightly_smiling_face:

Ik loop fulltime stage bij een fotografie winkel/bedrijf en daar krijg ik als vergoeding 100 per maand, maar ik pas vanaf zaterdag part time op.
daar krijg ik 4 euro per uur en zaterdag pas ik 8.5 uur op dus dan verdien ik alvast 34 euro in een dagje.

ben 18 btw.

Oppassen en ik? Dat gaat niet samen x’D. Ik hou namelijk helemaal niet van kinderen. =’]

's avonds liggen kindjes in bed :wink:

Dan nog steeds. Wat als ze wakker worden? Bovendien moet je ze zelf in slaap brengen en de uren voor bedtijd wel vermaken. Of wilde je ze vastbinden in bed en ze in hun kamertje opsluiten? >.<

Dus als je kinderen niks vindt, ga dan ook niks met kinderen doen.

Je kan wel proberen bij de Ici Paris te werken, je hebt altijd je proeftijd. En anders gewoon bij andere winkels solliciteren.

Dat er ‘huppe-petutjes’ bij de Douglas/ICI Paris werken, is echt een vooroordeel… Tuurlijk, de dames die daar werken geven veel om hun uiterlijk en laten dat ook merken, maar daar is het ook voor. En misschien is het wel heel goed voor je zelfvertrouwen, aangezien je zegt dat je nogal onzeker kan zijn! En je CV bij meerdere winkels geven kan nooit kwaad, dus gewoon bij meerdere winkels waar het je leuk lijkt je CV geven, ookal hebben ze niemand nodig!

ik zou oppassen doen.
eigelijk hoef je ze alleen maar naar bed te doen. (als ze niet zo heel erg jong zijn)
en je krijgt eigelijk gewoon betaalt om chips te eten en tv te kijken…
(zo is het bij mij dan)

hoe zijn jullie aan je oppas baantje gekomen?

ik wil ook graag oppassen naar weetniet hoe ik aan kinderen moet komen, 'n briefje in de supermarkt heb ik al geprobeert, had ook 'n advertentie op marktplaats geplaatst :slightly_smiling_face:

Iemand 'n idee?

mijn oppaskindje heb ik via via gekregen. mijn zus past al jaaaaren op een meisje die nu 10/11 is ofzo en die komt ook elke donderdag middag bij ons dus die kennen we heel goed, en nu had een klasgenootje van haar een oppas nodig en had de moeder van ons oppaskindje mij aanbevolen.
dus ik heb ff geluk gehad :stuck_out_tongue: mag gelijk zaterdag 8.5 uur oppassen en ik verdien 34 euro. k moet dr wel vanaf half 4 vermaken dus ook avondeten met dr enzo maar tis een heel lief kind dus dat lukt wel.

Steek gewoon overal waar je zou willen werken je cv in de bus, en hoop dat er iemand reageert. En als er 2 reageren: pech, dan zeg je er maar eentje af. (:

En niet luisteren naar wat je ouders zeggen, als jij wil werken in de ICI Parix XL, doe het dan gewoon :slightly_smiling_face:

Ga naar randstad ofzo

Mijn vriendin werkte bij douglas, en ze zei dat die meisje daar wel heel arrogant zijn.
Maar ik zou het gewoon doen hoor!
ik zoek ook een baantje en heb nu al bij 5 winkels ofsoo gesoliciteerd.

ik was laatst een maand gelden ong in apeldoorn, en daar zochten ze toen zoveel mensen! toen zei ik nog tegen mijn moeder hier moet ik wonen :wink: succes

Niet teveel naar je familie luisteren, proberen kan altijd!
Maar 15 is wel jong om bij zo’n winkel te werken misschien, ik weet niet hoe dat bij jou zit.
In mijn stad is het bijvoorbeeld best moeilijk werk vinden, dus ga er niet vanuit dat je meteen iets vindt :wink:

Wat raar van je moeder en zus…
Toen ik 15 was werkte ik bij een bollenbedrijf (wat erg goed verdiend maar dat moet wel in je regio zijn en leuk is het niet)
En bij een fabriek (Wat ook beter verdient dan een winkel maar wederom, het is niet erg leuk)
Werk daar nu nog steeds trouwens x)

Ik had het ook al gevraagd, maar ze zochten niemand.

Ik ben vandaag langsgeweest bij Douglas en Ici Paris XL. Bij Douglas zochten ze nog niemand, maar mocht ik wel mn CV en sollicitatiebrief inleveren. Bij ICI Paris daar zochten ze helemaal niemand, dus hoefde niks in te leveren. Ik ben toen gewoon langs Te Sting geweest en daar beide ingeleverd. Dan heb ik toch iets meer kans. ^^

ik heb ook niks met kinderen, maar pas wel op. ik heb overigens ook niks met verwende gasten bij het restaurant waar ik werk, maar toch sta ik daar in de bediening. je wilt geld of je wilt het niet he.

je wordt trouwens echt bijna nergens aangenomen als je 15 bent.