bijbaantje

hallo,
Ik zocht een bijbaantje voor in de vakantie. en eindelijk heeft er iemand terug gebeld van mijn sollicitaties. Jammer genoeg is het van een kleding winkel. Ik moet woensdag een langs gaan maar ik zie dit totaal niet zitten want ik ben nou niet één van de magerste. ik ben bang dat ze me zullen afwijzen omdat ik te dik ben. ik heb ook nog nooit op zo’n gesprek geweest en weet totaal niet wat ik moet verwachten.
heeft er iemand tips?

smilyfreak_

tuurlijk zullen ze je niet afwijzen omdat je ‘te dik’ zult zijn! Wanneer een bedrijf je belt voor een gesprek is de kans al groot dat je aangenomen wordt. Ze kunnen je wel vragen of je je eigen sterke en zwakke punten kunt benoemen, waarom ze juist joú moeten aannemen of wat je verwacht van het werk. Dit soort dingen zal ik dus wel even voorbereiden.
Succes & dont worry!

Dat is niet waar.

Maar bent gebeld voor een gesprek en nu moet je gewoon laten zien waarom jij bij hun bedrijf past :slightly_smiling_face:.

Hier is een algemeen bijbaantjes topic voor :wink:
Waarschijnlijk boeit het ze niet hoe dik of dun je bent, als je maar netjes gekleed bent.

Dit is inderdaad niet waar.

Ik zou het gewoon proberen, misschien word je wel aangenomen en als je niet wordt aangenomen, dan kan je verder zoeken. Ze gaan je (neem ik aan) niet beoordelen of je ‘wat dikker’ bent of niet. Ze kijken vooral of je in die winkel past en wat hun zoeken. Als je er maar verzorgd uitziet met een leuke uitstraling :’’)

EN waarom wordt deze topic niet gesloten mijne wel… koch koch mod…
en nee niet onaardig bedoeld tegen topic starter

Dat mag je ook best noten hoor. Jouw vragen ging specifiek over het vinden van een baantje. Dit gaat over een sollicitatiegesprek, daar zijn al meerdere losse topics voor geweest en van mij mag deze wel even blijven tot ze tips heeft gekregen. Maar als je wilt modereren staat het je vrij danique te mailen :slightly_smiling_face:

je hebt gelijk, ik was gewoon een beetje geirriteerd toen mijn tpoic verwijderd was :dry:

Als jij er gewoon leuk uitziet en representatief eruit ziet wijzen ze je echt niet zomaar af hoor, ook niet als je iets dikker bent dan ‘‘standaard’’.
Gewoon spontaan zijn, leuke kleding aantrekken en er verzorgd uitzien. Verder je goed voorbereiden op het gesprek.