Bijbaantje voor ziek meisje

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb de laatste jaren last van een ziekte waardoor ik vaak niet naar school kon en nauwelijks energie heb. Mijn behandeling loopt gelukkig tot z’n einde en als alles goed gaat ben ik eind van dit jaar weer genezen. Het probleem is alleen dat ik door mijn conditie nooit een bijbaantje heb kunnen nemen en daardoor heb ik nu heel weinig geld. De laatste tijd gaat het al iets beter en ik kan weer naar school. Ik kan ook weer af en toe iets leuks doen met vriendinnen, maar voor dat laatste heb ik dus vaak niet genoeg geld.
Ik ben nu dus op zoek naar een bijbaantje dat ik naast school kan doen (al ben ik nog wel vaak thuis) en dat niet te veel energie kost. Hebben jullie misschien suggesties?

Thanks

Ik weet niet hoe ziek je bent, maar is een wajong een idee? Ik zeg dit omdat je dit opje 17e moet aanvragen. Ookal word je misschien niet helemaal afgekeurd, maar misschien krijg je een klein bedrag per maand? Ik heb het ook aangevraagd toen ik 17 was. Maar ik zit nu ook in een andere situatie dus verder heb ik geen tips

Toen ik ziek thuis zat ging ik voor mijn ouders en voor een aantal mensen in de straat huishoudelijk werk doen tegen betaling. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe ziek je bent of je dat lukt… :slightly_smiling_face:

Ja, misschien kun je je buren en/of kennissen vragen of je voor ze schoon mag maken of iets dergelijks? Dan kun je ook een beetje je eigen ritme daarin bepalen. Een ‘formele’ baan stelt natuurlijk ook meer eisen aan jou en ik weet ook niet precies hoe ziek je zeg maar bent.

Oppassen

Het grootste probleem nu is dat ik vrijwel geen energie heb. Het was eerst zo erg dat mijn lichaam bijna niet meer werkte, maar het gaat nu steeds beter en ik kan nu ook weer naar school. Ik stop nu dus veel energie in school, dus ik heb maar weinig over voor andere dingen. Iets dat niet heel fysiek is zou dus wel fijn zijn.

Dat deed ik inderdaad ook al, maar dat is bijna altijd 's avonds en ik moet echt vroeg naar bed om geen zombie te zijn

Misschien als je een paar uur per week cassiere bent ofzo? Dat is lichamelijk niet heel inspannend…

Een vriendin van mij is ook lichamelijk ziek en heeft idd een paar uur per week achter de kassa gezeten in de supermarkt.

Je zou ook oude spullen kunnen verkopen op marktplaats of zo. Misschien kleren die je niet meer past of dingen die op zolder liggen? Levert niet heel veel geld op maar is wel iets dat maar weinig energie kost

Ik snap dat je situatie wat specifiek is, maar het kan toch in het Bijbaantjes topic!