Bijbaantje naast school?

Ik weet dat er een algemeen topic is, maar het is niet echt dat ik opzoek ben maar ik zit een beetje met een dilemma.

Ik ben 5 maanden niet naar school geweest, in die 5 maanden heb ik wel een vakantiebaantje gehad, maar de eerste 2/3 maanden heb ik niets gedaan. Vanaf september begin ik aan een nieuwe school (havo) en ik ben bang dat het toch wel ontzettend zwaar gaat worden. Misschien is voor sommige havo niet zwaar, maar ik kom van vmbo af, en heb daarna dus een tijd niks gedaan. Opzich had ik geen moeite met vmbo, want ik kom ‘oorspronkelijk’ wel van havo/vwo maar daar moest ik door omstandigheden vanaf. Ik heb dus zo’n 3 jaar bijna geen bal uitgevoerd op school omdat ik toch wel goede cijfers haalde, en nadat ik mn diploma heb gehaald heb ik helemaal niks meer gedaan.
Het word dus best weer even ‘omschakelen’ volgend schooljaar. En nu zit ik te twijfelen of ik al een baantje moet zoeken… ik heb momenteel een vakantiebaantje waar ik niet kan blijven als school weer begint. Dus zou ik aan een nieuwe school + nieuw bijbaantje moeten beginnen rond dezelfde tijd. Ik vraag me af of ik dat wel ‘aan kan’ of dat ik beter eerst kan wachten tot ik weet hoe het op school gaat.
In principe wil ik dus eigenlijk helemaal geen baantje, maar ik moet alles zelf betalen (krijg ook geen kleedgeld etc) dus ik zou eigenlijk wel moeten werken…

Wat raden jullie aan? Even een paar weken school aankijken en vervolgens gaan solliciteren als het kan, of nu alvast gaan solliciteren?

Ik zou even wachten. Even kijken hoeveel tijd je nodig hebt voor je huiswerk enzo.

Ik zou gewoon even een maandje aanzien hoe het gaat op school.
Maar als je alles zelf moet betalen, is het natuurlijk ook niet leuk om in geldproblemen te komen. Als je merkt dat je tijd over hebt, zou ik gewoon een weekendbaantje nemen voor de zaterdag of zondag (zondag krijg je ook nog 'ns dubbel betaald)
En dan moet je je gewoon voornemen om de vrije dag van het weekend al het huiswerk te maken. en ook wel handig is om de weekenden voor de toetsweken vrij te vragen, anders heb je te weinig tijd.
Succes op havo, ik zit nu op 5 havo, en ik vind het ook neit makkelijk, maar ik heb wel een baantje op zondag, en dat lukt prima bij mij.

Wat voor baantje op zondag heb jij? :slightly_smiling_face:

Probeer anders een baantje voor een paar uurtjes te doen? Op vrijdag avond en zaterdag ochtend bijvoorbeeld! Door de weeks kun je studeren (en eventueel weekend) en je hebt nog vrije tijd over.

ik werk bij een albert heijn die zondag geopend is, krijg je dubbel betaald :grinning:

Mijn broer komt ook van vmbo en hij gaat ook havo doen. Hij bezorgt s’ morgens om 6 uur kranten, maar hij gaat er misschien ook mee stoppen… als het veel te moeilijk wordt.