Hallo,
Sinds een aantal weken werk ik in de bediening bij een Grieks restaurant. Het is wel leuk en het verdient goed (altijd fooi), maar je weet pas op de dag zelf of je moet werken en je weet nooit hoe laat je klaar bent. Niet echt ideaal met school, aangezien ik nu ook in vwo5 zit, het moeilijkste jaar… Nu ben ik vandaag opgebeld door de Jumbo en ben ik uitgenodigd om op sollicitatie te komen voor de functie kassamedewerker. Natuurlijk moet ik nog aangenomen worden, maar ik twijfel heel erg wat ik moet doen. De Jumbo verdient iets minder en is misschien wat eentoniger, maar het is veel beter te combineren met school. Wat moet ik doen… doorgaan bij de Griek of toch maar voor de Jumbo gaan?
Ik vind dat je altijd school voor je bijbaantje moet laten gaan. Als je je bijbaan moeilijk te combineren vind met je school, raad ik aan om gewoon te stoppen. Als Jumbo je niet bevalt kan je altijd nog verder kijken, het is niet zo dat op jouw leeftijd een vast inkomen een must is. Ik heb zelf zelfs heel 6vwo niet gewerkt.
Ik vind het overigens raar dat je baan op de dag zelf aangeeft of je moet werken en dat ze in geen een punt rekening houden met jouw school. Ik werk ook in een restaurant en de planning word een week van te voren gemaakt. Ik mag altijd inbrengen wanneer ik liever niet werk ivm met school en hier wordt altijd rekening mee gehouden!