Bijbaantje in de sales of gwn in restaurant?

Hi meiden,
Ik zit al een tijdje te denken over een bijbaantje en ik twijfel nu of ik in de sales wil gaan werken(aan de deur donaties vragen). Het klinkt heel goed want je verdient er veel mee en zit met andere jongeren in een team, wat ik ook leuk vind. Maarr ik ben best onzeker en verlegen en ik weet niet of ik het leuk vind om alleen maar afgewezen te worden en zo… Hebben jullie hier ervaring mee/ wat is jullie advies?
En ik kan misschien ook bij een sushi restaurant gaan werken, dat lijkt me ook wel leuk maar weet niet of ik dan in een jong team werk en zo.
Hoop dat jullie tips voor me hebben!
Xx Evie

Als je het wil dan zou ik het gewoon proberen. Bedenk wel dat het best hard kan zijn. En ze gaan er vanuit dat je assertief bent, anders vragen ze wel de volgende jongere die het beter kan. Dat is wat ik heb gehoord in ieder geval, maar weet het niet zeker. Zou het persoonlijk nooit doen denk ik.

Als je niet telkens afgewezen wil worden zou ik iets anders gaan doen. Een restaurant is ook leuk, en je leert daar ook meer dan genoeg sociale vaardigheden.

Het lijkt mij persoonlijk vreselijk om langs de deuren te moeten voor donaties als je verlegen bent, maar goed dan spreek ik echt uit mezelf(ook verlegen en onzeker). Ik zou dan eerder gaan kijken naar van die baantjes dat je in het centrum rondloopt en dan reclamedingen mag uitdelen aan winkelend publiek(bv. nieuw eten of drinken).

Als je echt langs de deuren wilt, kun je ook bijvoorbeeld beginnen met collecteren voor een goed doel. Je verdient er dan zelf geen geld mee natuurlijk, maar op die manier kun je een beetje inschatten of je het echt leuk vindt voordat je daadwerkelijk gaat solliciteren. En je leert meteen met situaties omgaan waarin mensen onbeleefd zijn, nee zeggen of überhaupt de deur niet opendoen terwijl ze wel thuis zijn.

Succes!